من ابتدای فصل پیش چنین پیشنهادی و شاید با شرایطی بهتر از این‌را که الان در ام صلال قطر هستم، به خاطر استقلال رد کردم .
کد خبر: ۶۴۶۴۷۴
هیچ منتی سر استقلال ندارم


با جدایی از استقلال حرف و حدیث‌های زیادی را پیرامون خود و ارتباطش با کارلوس کرش بر سر زبان‌ها انداخت، اما او بی‌توجه به این مسائل و به دور از حواشی معمول مستطیل سبز به فوتبالش پرداخت و الان هم در لیگ ستارگان قطر شرایط خوبی را سپری می‌کند. پژمان منتظری دورادور از اوضاع تیم استقلال هم مطلع است و درباره تیم مورد علاقه‌اش با تعصب صحبت می‌کند. با او درباره تیم ملی و آینده نه چندان دوری که به بازی در برزیل و جام جهانی ختم می‌شود هم سرک کشیدیم و نقطه نظراتش را در این باره جویا شدیم.

می‌دانی که هنوز هم در ایران حرف‌هایی پشت سرت زده می‌شود؟

بله در جریان مصاحبه‌ها و مطالبی که در مورد جدایی من و نکونام از استقلال مطرح شده و می‌شود، هستم.

نظرت چیست؟

طبیعی است که این صحبت‌ها بیان شود، اما کسی که واقعیت را بداند از این قبیل حرف‌ها پشت سر ما نمی‌زند.

یعنی کسی بدرستی نمی‌داند موضوع از چه قرار بوده؟

البته که خیلی‌ها می‌دانند، اما متأسفانه یکسری شایعه‌ و اخبار کذب هستند که همیشه ذهن جامعه را نسبت به این‌گونه اتفاق‌ها منحرف می‌کنند و از آن بدتر این‌که همیشه هم عده‌ای منتظر به راه افتادن این قبیل شایعه‌ها هستند تا به آن دامن زده و از آب گل‌آلوده ماهی بگیرند.

به نظر می‌آید که از این اتفاق‌ها ناراحت هستی؟

چرا نباشم، من ابتدای فصل پیش چنین پیشنهادی و شاید با شرایطی بهتر از این‌را که الان در ام صلال قطر هستم، به خاطر استقلال رد کردم و فصل قبل از آن هم پیشنهاد داشتم، اما کسی آن رفتارها و چشم‌پوشی من روی پیشنهادهای خوب خارجی را ندید. کسی نگفت که منتظری ماند تا به استقلال کمک کند...

... اما خیلی‌ها این را که مدنظرت است، بارها به زبان آوردند، این‌طور نیست؟

بله، از همه آنهایی که این رفتارهای مرا ارج نهادند هم ممنون هستم، اما چه فایده که وقتی از استقلال جدا شدم کلی حرف و حدیث درباره آدم مطرح می‌کنند. البته باز هم برای من مهم نیست و به برنامه‌های خودم بیشتر فکر می‌کنم.

چرا همان ابتدای فصل امسال نرفتی؟

چون استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در شرایط خیلی خوبی قرار داشت و ما در این دوره حتی شانس قهرمانی در آسیا را داشتیم. در آن ایام که برای من پیشنهاد رسیده بود، آقای فتح‌الله‌زاده در این خصوص طی صحبتی از من خواست برای کمک به استقلال در آن رقابت‌ها از تیم جدا نشوم و من هم از او قول گرفتم که در صورت موفقیت یا عدم موفقیت تیم در آسیا به من اجازه بدهد در نیم فصل از استقلال بروم و او هم پذیرفت، همین. اما وقتی قرار شد بروم هر کسی یک حرفی زد.

پس این‌که گفته می‌شود کرش از تو و نکونام خواسته به لیگ قطر بروید تا در استقلال نباشید که درگیر لیگ قهرمانان آسیا باشید، صحت ندارد؟

صددرصد غلط است و من قویا این مطالب را تکذیب می‌کنم، چون این دو موضوع اصلا به هم ارتباط ندارند. من برنامه‌ام از ابتدای فصل مشخص بود و شاهد این ماجرا هم آقایان فتح‌الله‌زاده، امیری (معاون ورزشی باشگاه) و قلعه‌نویی هستند که با اصرار مرا از سفر به خارج برای ادامه فوتبالم منصرف کردند.

حالا پشیمانی که چرا آن زمان نرفتی؟

خیر، به‌هیچ‌وجه از این رفتارم پشیمان نیستم و خوشحالم که در استقلال ماندم و دینم را به این تیم ادا کردم. من حتی پس از توافقم برای جدایی سه، چهار بازی اضافه هم برای استقلال انجام دادم و از این بابت هیچ منتی هم بر سر استقلال ندارم، چون معتقدم استقلال حق بزرگی بر گردن من و امثال من دارد.

چرا به لیگ چین نرفتی؟

به دو دلیل، البته شاید به لحاظ مالی بازی در لیگ چین برای من بهتر هم می‌شد، اما اول به دلیل مسافت طولانی میان چین و ایران از این تصمیم منصرف شدم و بعد هم به خاطر بحث برقراری ارتباط کلامی با مسئولان و بازیکنان تیم... البته من تا حدی به زبان انگلیسی آشنایی دارم، اما خیلی برایم راحت‌تر بود که در قطر بازی کنم که در آن کشور همه به زبان عربی حرف می‌زنند.

با این زبان هم آشنایی داری؟

من بچه خوزستان هستم و زبان عربی را خیلی راحت صحبت می‌کنم و از این نظر هیچ مشکلی ندارم.

با کرش در ارتباط هستی؟

نه، اما هر زمان لازم باشد در خدمت تیم ملی هستم. البته ایشان از شرایط تک‌تک بازیکنان ایرانی شاغل در خارج از ایران مطلع هستند.

خبردار شدی که اردوی آفریقای جنوبی به دلیل خروج تو، نکونام و جباری از لیگ ایران فعلا لغو شده؟

واقعا، در این باره اطلاع دقیقی ندارم و نمی‌توانم اظهار نظر خاصی در این خصوص داشته باشم. البته از این‌که اردوی تیم ملی لغو شده اصلا خوشحال نیستم و امیدوارم که اردو برگزار شود.

با مجتبی جباری در ارتباط هستی؟

کم و بیش با هم ارتباط داشته و رفت و آمد خانوادگی هم داریم. او هم همراه همسرش در قطر است و خوشحالم که مجتبی هم از وضعیت خود رضایت دارد. البته چون او چند ماه از من زودتر به اینجا آمده بود و برای الاهلی توپ می‌زد، خیلی از او کمک گرفتم تا بتوانم در ام صلال موفق‌تر عمل کنم.

لیگ ستارگان قطر را چطور ارزیابی می‌کنی؟

برخلاف آنچه درباره این لیگ تبلیغات می‌شود، لیگ قطر خیلی هم سطح بالاست و بازیکنان حرفه‌ای زیادی در آن توپ می‌زنند که این خود باعث شده سطح کیفی فوتبال‌شان فراتر از حد انتظار باشد. مسابقات شان اغلب پر گل یا پراز موقعیت‌های بالای 70 درصد گل است که این هم به جذابیت کار می‌افزاید. در مجموع باید گفت لیگ قطر با آن چیزی که در ذهن اهالی فوتبال ایران وجود دارد تفاوت‌های زیادی دارد.

استقلال هم که سومین فینال را در سال 92 از دست داد. بازی تیم سابقت با مس را دیدی؟

از این بابت خیلی ناراحت شدم و آرزو می‌کردم که استقلال تا قبل از پایان سال 92 یک جام را از آن خود کند که متأسفانه این‌گونه نشد. فکر می‌کنم یک مقدار تیم مس را دست‌کم گرفتند و همین سبب شد مسی‌ها از یکی دو ضد حمله خود به نحو احسن استفاده کنند و به خواسته‌شان برسند. من هم از این موضوع خیلی ناراحت شدم. استقلال در سال 92 دو بار دیگر هم در آستانه رسیدن به فینال حذف شده بود. ما ابتدای سال برابر سپاهان شکست خوردیم و به فینال حذفی نرسیدیم و در پاییز هم برابر اف‌سی سئول کره باختیم و به فینال آسیا راه پیدا نکردیم و اینها همه در یک سال رخ داد و این مسأله برای هواداران استقلال خیلی تلخ و ناراحت کننده بود.

دلداری‌شان نمی‌دهی؟

خب در عوض ما امسال یک جام ارزشمند‌تر (قهرمانی دوازدهمین دوره لیگ برتر) را کسب کردیم و امید زیادی دارم که استقلال برای هواداران یک جام ارزشمند دیگر هم در پایان فصل به ارمغان بیاورد.

نگران تیم ملی نیستی؟

اتفاقاتی که باید درباره تیم ملی رخ می‌داد به وقوع نپیوسته و من هم به اندازه دیگر مردم ایران نگران تیم ملی هستم. اینجا هر زمان که ایرانی‌های مقیم قطر با من روبه‌رو می‌شوند از این که چرا تیم ملی برنامه خاصی برای تدارک بهتر در راه جام‌جهانی برزیل ندارد، سوال می‌کنند و خیلی‌ها هم از داخل ایران با من در تماس هستند و آنها هم به همین نحو از این بابت ابراز نگرانی می‌کنند. اما مگر از دست من کاری بر می‌آید؟! خود من هم از آینده بی‌اطلاع هستم و فقط امیدوارم پایان این روزها که خیلی راحت آنها را پشت سر می‌گذاریم و از کنارشان رد می‌شویم، توأم با حسرت و افسوس نباشد.

از اوضاع پرسپولیس هم خبر داری؟

کم و بیش مطلعم و از این‌که سردار رویانیان از این باشگاه جدا شد تعجب کردم. البته با حضور علی دایی و علی پروین در این باشگاه، مطمئن هستم که پرسپولیس به سلامت این روزها را پشت سر خواهد گذاشت. از وقتی شرایط آنها کمی به هم ریخت که از جام حذفی کنار رفتند، اما این تیم در لیگ برتر هنوز هم شانس کسب سهمیه آسیایی دارد و هواداران پرسپولیس نباید این تیم را تنها بگذارند. گرچه این روزها همه تماشاگران ورزشگاه برو، با فوتبال قهر کرده‌اند، اما امیدوارم که در روزهای باقی مانده تا آخر فصل این مسأله به پایان برسد.

محمدرضا مدنی ‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
hesam
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
هر جا كه بری دوست داریم 33
ilkay
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
۰
۰
حیف شد واقعا

نیازمندی ها