شاید یک هفته پیش وقتی اولین خبرها در مورد پیشنهاد تشکیل وزارت ازدواج و طلاق منتشر شد، بسیاری آن را جدی نگرفتند ولی گویا عده‌ای عزم خود را جزم کرده‌اند که خصوصی‌ترین امور مردم را نیز به اما و اگرهای دولت و کاغذبازی‌ها و همایش‌های آن بسپارند.
کد خبر: ۶۴۶۲۶۲
یک پیشنهاد جدی برای طرحی که به نظر شوخی می‌آمد

خبر پیشنهاد تشکیل یک وزارتخانه جدید در حالی در روزهای اخیر از راهروهای مجلس به گوش می‌رسید که اگر چه در ابتدا، تنها در حد شوخی نمایندگان در جمع یکدیگر به نظر می‌رسید ولی اکنون و با اظهارات بعضی از نمایندگان مجلس روشن شده است که بعضی از نمایندگان واقعا به دنبال تشکیل وزارت ازدواج و طلاق هستند.

فاطمه آلیا و ابراهیم نکو نمایندگانی هستند که نام آنها همراه با این طرح آمده است.

نماینده رباط کریم وزارتخانه پیشنهادی را جایگزینی برای وزارت ورزش و جوانان دانسته و اظهار داشته که «وزارت ورزش و جوانان از زمان ادغام به وزارت ورزش تبدیل شده و در حوزه جوانان اقدام قابل توجهی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی جوانان انجام نداده است. تمرکز عمده فعالیت آنها روی ورزش است و جوانان مغفول واقع شده اند. این وزارتخانه باید در این سال ها طرح هایی را برای اشتغال و ازدواج آسان جوانان ارائه می‌داد اما نه تنها اقدام خاصی انجام نداده است بلکه در یک سال اخیر پرداخت وام ازدواج نیز متوقف شده است.»

وزارت ورزش و جوانان در دولت دهم و در اوج اختلافات مجلس هشتم و دولت در شرایطی ایجاد شد که مرکز پژوهش‌های مجلس و دولت با تشکیل آن مخالف بودند و با مرور زمان به تعداد آنهایی که تشکیل آن را کاری غیرمفید می‌دانستند اضافه شد و حتی در شروع دولت یازدهم اخباری در مورد تصمیم دولت برای بازگشت به وضعیت پیشین منتشر شد.

ورزش و جوانان نه اولین حوزه‌ای بوده که برای حل مشکلات آن تشکیل وزارتخانه پیشنهاد شده است و با روند موجود به نظر نمی‌رسد که آخرین وزارتخانه‌ای باشد که عده‌ای تصمیم می‌گیرند آن را تشکیل دهند ولی آن چه در این میان در حال تبدیل شدن به یک قاعده و قانون است، درک این واقعیت است که کمتر کاری است که دولت بتواند آن را بهتر از مردم انجام دهد.

در حالی که همواره توصیه شده که هر کاری که مردم خود می‌توانند انجام دهند به آنها واگذار شود و دولت و پای خود را از آن بیرون بکشد، سپردن ازدواج و طلاق مردم به دولت و وزارتخانه نمی‌تواند چندان طبیعی و مفید دانسته شود.

تجربه نشان داده است که دولت نه صنعتگر خوبی است، نه کشاورز خوبی و نه تاجر خوبی؛ حال چگونه می‌توان انتظار داشت که تشکیل یک وزارتخانه و باز شدن پای دولت به خصوصی‌ترین مسائل مردم بتواند به بهبود شرایط حوزه‌ای کمک کند که همیشه مردمی بوده است.

نمایندگان محترم مجلس، تشکیل وزارتخانه مورد نظر را برای کمک به مسائلی مانند اشتغال و یا حتی وام ازدواج مطرح کرده‌اند ولی شاید بتوان در مقابل این پیشنهاد را مطرح کرد که هر جایی که مشکل دارد، کاری کنید که از دست دولت خارج شود و به دست خود مردم سپرده شود.(تابناک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها