وزیر جهاد کشاورزی گفت: در اثر بارش سنگین برف اخیر دو هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استانهای شمالی کشور خسارت وارد شد.
کد خبر: ۶۴۵۷۵۱
2 هزار میلیارد ریال خسارت برف به بخش کشاورزی استانهای شمالی

محمود حجتی ظهر پنجشنبه در بازدید از باغات مرکبات بخش چابکسر شهرستان رودسر میزان خسارت وارده به باغداران استانهای شمالی کشوردر اثر برف را دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سهم گیلان از این میزان خسارت تاکنون 800 میلیارد ریال برآورد شده که پس از تطبیق و تکمیل، اقدامات لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی اظهارداشت: پس از تصویب خسارت نهایی در دولت اعتبار هر استان در اختیار ستاد مدیریت بحران استانداری قرار می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش بر این است که با همت مسئولان و تولید کنندگان آینده ای بهتری از گذشته در بخش کشاورزی داشته و مناطق خسارت دید هم هرچه سریعتر ترمیم شود.

وی تاکید کرد: به گونه ای باید روش های کشاورزی را احیا کرد تا در مقابل حوادث آسیب پذیری کمتری داشته باشند.

حجتی همچنین از تخصیص هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه صنعت چای کشور در سال 93 خبر داد و افزود: از این میزان 600 میلیارد ریال برای بهزراعی باغات چای در نظر گرفته شده است.

وی در مورد خرید تضمینی برگ سبز چای نیز گفت: این وزارتخانه هم اکنون در حال بررسی این امر مهم است که پس از تصویب در دولت به اطلاع عموم خواهد رسید.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در خصوص تشکیل صندوق حمایت از محصول چای اذعان داشت: این صندوق باید بصورت خصوصی و با کمک اتحادیه و تولیدکنندگان چای تشکیل شود.

وی تصریح کرد: در این راستا دولت به منظور حمایت از کشاورزان 49 درصد سرمایه اولیه و 51 درصد سرمایه دیگر باید از سوی اتحادیه پرداخت شود.

وزیر جهاد کشاورزی امروز از باغات و انبار مرکبات در سه نقطه بخش چابکسر شهرستان رودسر بازدید کرد.

در این بازدید رئیس سازمان چای کشور، رئیس جهاد کشاورزی استان نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی نیز حضور داشتند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها