حضور مردم همواره برای هر نظام سیاسی، یک پشتوانه بی‌نظیر محسوب می‌شود، بخصوص ‌که این حضور در جشن ملی یک کشور باشد و ملت با حضورشان، پایبندی خود را به اصول نظامشان نشان دهند.
کد خبر: ۶۴۵۲۶۵
ملت پاسخ آمریکا را داد

ایران، دیروز همچون 34 سال گذشته در جشن انقلاب، شاهد حضور گسترده مردم بود و این مردم، حضور حماسی‌شان را به مسئولان هدیه کردند، اما راهپیمایی دیروز مردم ویژگی خاص دیگری هم داشت. برای بیان این ویژگی ابتدا باید به سخنان مقامات آمریکایی در روزهای گذشته نگاهی داشت؛ سخنانی که همچون گذشته از موضع بالا، با تهدید و تحقیر مردم ایران همراه بود.

در چند روز گذشته ابتدا معاون وزیر خارجه آمریکا در جلسه پرسش و پاسخ در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا علاوه بر دخالت در مسائل داخلی کشورمان، موضوعات بحث برانگیزی درباره مذاکرات آینده ایران و 1+5 و فرجام این مذاکرات بیان کرد که این بیانات از سوی وزیر خارجه کشورمان به توهمات آمریکایی تعبیر شد، اما یکی دو روز بعد از اظهارات وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا، جان کری، سخنان معاونش را تکمیل کرد و در گفت‌وگویی با شبکه سی. ان. ان باز هم همان ادعاهای همیشگی مبنی بر این‌که همه گزینه‌ها را روی میز داریم، تکرار کرد.

این اظهارات از سوی مقامات آمریکایی در حالی بیان می‌شود که قرار است از چند روز دیگر (سه‌شنبه آینده)، مذاکرات ایران و 1+5 برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای آغاز شود و واشنگتن تصور می‌کند اتخاذ چنین مواضعی، برتری در مذاکرات را برایش به ارمغان می‌آورد.

اما به نظر می‌رسد این حضور گسترده مردمی است که می‌تواند، وزنه را به یک سمت، سنگین‌تر کند و بر همین اساس بود که با وجود پوشش محدود اظهارات اخیر مقامات آمریکایی در رسانه ملی، مردم ایران خشم خود را از این مواضع بصراحت اعلام کردند.

ایرانی‌ها دیروز با شعار مرگ بر آمریکا نشان دادند همان‌طور که رهبر معظم انقلاب توصیه کردند مواضع مقامات آمریکایی را به طور دقیق زیر نظر دارند و در مواقع لازم، پاسخ مناسب را به آنها می‌دهند. مردم ایران دیروز نشان دادند به برخی اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر دوستی با ملت ایران هیچ اعتمادی ندارند و با شعارهای ضد آمریکایی خود در سی و پنجمین جشن سالگرد پیروزی انقلابشان، مسئولان کاخ سفید را تحقیر کردند؛ کسانی را که فکر می‌کردند با برخی اظهارات می‌توانند میان مردم و نظام فاصله بیندازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها