نوبخت از رد تبصره هدفمندی یارانه‌ها در بودجه 93 ابراز تاسف کرد و گفت: تنها چیزی که آرزو کردیم ای کاش در بودجه اتفاق نمی‌افتاد حذف تبصره هدفمندی یارانه‌ها بود البته قصد دولت از ابتدا ارائه لایحه جداگانه بود اما نمایندگان پیشنهاد کردند تبصره بهتر است و ما به همین منظور تبصره‌ای را ارائه دادیم ولی رد شد.
کد خبر: ۶۴۴۸۷۵
ای کاش مجلس تبصره هدفمندی را رد نمی‌کرد

وی با تاکید بر اینکه تبصره هدفمندی یارانه‌ها مطابق قانون تنظیم و تقدیم مجلس شد گفت: حجم منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره پیشنهادی دولت 62 هزار و 300 میلیارد تومان بود که با احتساب سهم یارانه نقدی، بهداشت و تولید تصور می‌کردیم بسیار شفاف باشد اما مجلس پیشنهاد جایگزینی داد تا تیرماه فکر اساسی درباره هدفمندی یارانه‌ها انجام دهیم.

سخنگوی دولت در باره تبصره هدفمندی با بیان اینکه پیشنهاد جایگزینی در مجلس به جای آن مطرح شد تا تیر سال آینده فکر اساسی درباره آن شود، گفت: دولت منتظر نظر شورای نگهبان درباره این تبصره می ماند.

نوبخت درباره افزایش قیمت حاملهای انرژی تا پایان سال گفت: هنوز اجماعی بین مجلس و دولت ایجاد نشده است و تا با مجلس به توافق نرسیم درست نیست دولت چنین اقدامی انجام دهد.

سخنگوی دولت گفت: عیدی کارکنان همراه با حقوق بهمن پرداخت می شود و تلاش می کنیم حقوق اسفند را هم زودتر پرداخت کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمدباقر نوبخت که امروز دوشنبه در نشست خبری شرکت کرده بود افزود: در جلسه دیروز هیأت دولت با موافقت رییس جمهور قرار شد تا نهایی شدن برآورد خسارت ها در مناطق آسیب دیده از برف به هر یک از استانهای گیلان و مازندران 150 میلیارد ریال به عنوان تنخواه در نظر گرفته شود.

وی همچنین از موافقت دولت برای انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت تا پایان سال خبر داد که می تواند برای پرداخت تعهدات به بخش خصوصی و پیمانکاران طرف دولت استفاده شود.

وی همچنین گفت : یارانه نقدی خانوارها امشب واریز می شود.

نوبخت با اشاره به نهایی شدن لایحه بودجه در مجلس افزود: امسال کمترین تغییر را در ارقام بودجه داشتیم و با تعامل خوب دولت و مجلس کل بودجه سال آینده فقط یک و سه دهم درصد در مجلس افزایش یافت.

وی گفت: همچنین مجلس به وزارت نفت اجازه داد یکصد میلیارد دلار از طریق بیع متقابل در طرحهای عمرانی میادین مشترک هزینه کند.همچنین مجلس به وزارت نیرو اجازه داد 12 هزار میلیارد تومان برای نیروگاهها و توسعه تأسیسات زیربنایی سرمایه گذاری کند.

وی درباره جذب منابع خارجی گفت: تاکنون برای حدود 16میلیارد دلار از طرحهای زیربنایی مجوز فاینانس صادر شده است.

سخنگوی دولت درباره توزیع سبد کالا گفت : مصوبه دولت این است که این سبد در دو مرحله توزیع شود اما جامعه هدف آن می تواند تغییر کند.

دعوت سخنگوی دولت از مردم برای حضور در راهپیمایی22 بهمن

سخنگوی دولت گفت: از طرف دولت از همه مردم شریف ، فهیم ، مقاوم و آگاه کشور دعوت می کنم در راهپیمایی روز 22 بهمن حضور گسترده داشته باشند.

محمدباقر نوبخت در نشستی خبری ، راهپیمایی 22 بهمن را نماد حق شناسی مردم و تأیید مسیر آزادیخواهان ایران دانست و گفت: این حرکت برخاسته از عمق اعتقاد مردم است.

نوبخت تصریح کرد : بدخواهان نظام جمهوری اسلامی مانند 35 سال گذشته چشم به راه هستند تا کوچکترین خدشه ای در صفوف مردم و حضور آنان در صحنه ببینند تا به خودشان امید بدهند که شاید بتوانند سرعت حرکت و پیشرفت ملت ایران را کند کنند، اما باز هم مایوس خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها