برنامه «بچه‌های دیروز» به کارگردانی و گزارشگری هومن حاجی‌عبداللهی و اجرای گیتی خامنه و الهه رضایی با شروع ایام فجر هر شب ساعت 20 و 40 دقیقه از شبکه تهران پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۴۴۴۰۸
«بچه‌های دیروز»؛ دوست‌داشتنی برای آدم بزرگ‌ها

این برنامه که در گروه کودک و نوجوان این شبکه تولید شده، به دلیل حس نوستالژیک برای بزرگسالان و یادآوری رویاهای فراموش شده دوران کودکی از جذابیت خاصی برخوردار است. به همین دلیل بیشتر از آن که بچه‌ها پای دیدن این برنامه بنشینند، بزرگسالان بیننده آن هستند.

بدون تردید اگر بخواهیم برنامه‌های تلویزیون آن زمان را با برنامه‌هایی که امروز برای بچه‌ها پخش می‌شود، مقایسه ‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که شاید از لحاظ فرم و ساختار در برنامه‌های امروز پیشرفت حاصل شده باشد، اما نمی‌توان عشق و علاقه‌ای را که در آن دوران در میان هنرمندان و برنامه‌سازان دیده می‌شد، نادیده گرفت.

سابقه تولید برنامه «بچه‌های دیروز» به سال 89 در شبکه تهران برمی‌گردد و در طول این سال‌ها در ایام مختلف به شکل ویژه تولید و پخش شده است.

گروه کودک و نوجوان شبکه تهران برای ایام فجر امسال نیز این برنامه را با یک ساختار جدید تولید و پخش می‌کند.

این بار بینندگان تلویزیون از زاویه دید هومن حاجی‌عبداللهی که سال‌ها سابقه اجرا، بازیگری و صداپیشگی دارد، این برنامه را می‌بینند. او برای این برنامه یک تیتراژ متفاوت تدارک دیده و در تیتراژ سخنان گیتی خامنه و الهه رضایی مجریان قدیم برنامه کودک روایت می‌شود که در آن زمان به بچه‌ها می‌گفتند چند قدم عقب‌تر از تلویزیون بنشینید تا چشم‌هایتان ضعیف نشود و...

یکی دیگر از بخش‌های این برنامه به هنرمندانی اختصاص دارد که فوت کرده‌اند، حاجی‌عبداللهی بر سر مزار هنرمندانی چون مهری ودادیان و کنعان کیانی حاضر می‌شود و با شستن مزار آنها و گذاشتن چند شاخه گل میخک، یادی از خاطرات و کارهای آنها می‌کند و بعد بخش‌هایی از آثاری که آنها بازی یا دوبله کرده‌اند، پخش می‌شود تا یادآور این هنرمندان فقید باشد.

از بخش‌های جذاب برنامه «بچه‌های دیروز» پخش نقاشی‌های بچه‌های دیروز است. در واقع بینندگان با ارسال نقاشی‌هایشان به برنامه با دست‌اندرکاران این برنامه مشارکت می‌کنند. از سوی دیگر این برنامه ضمن ارتباط با بزرگسالان، نوعی خوراک روحی به آنها می‌رساند تا ارتباط با دنیای کودکی را در آنها زنده نگه دارد. این رابطه می‌تواند از بار فشارهای روانی روزمره کم کند، به همین دلیل برنامه «بچه‌های دیروز» به لحاظ روانشناختی توانسته است ارتباط مثبت و سازنده‌ای با مخاطبان برقرار کند.

فاطمه عودباشی‌ / ‌گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها