واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به ادعاهای کری :

آمریکا مسیر آزموده شده را مجددا طی نکند

سخنگوی وزارت امورخارجه درپاسخ به تکرار ادعاهای وزیرخارجه آمریکا درخصوص برنامه هسته ای ایران گفت:به آمریکا توصیه میکنیم از توهم ایجاد فشار به ایران برای تغییر درمواضع هسته ای خود دست بکشد ومسیر آزموده شده رامجددا طی نکند.
کد خبر: ۶۴۳۶۵۱
آمریکا مسیر آزموده شده را مجددا طی نکند

مرضیه افخم در پاسخ به تکرار ادعاهای وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: مقامات آمریکایی در حالی که باید به دنبال جلب اعتماد افکار عمومی ایرانیان در قبال رویکرد خصمانه چند دهه گذشته خود باشند ظاهرا همچنان بر نگاه غیرواقع بینانه و متوهم خود درقبال جمهوری اسلامی ایران اصرار دارند.

وی افزود: در حالی که تنها چند روز به آغاز دور جدید مذاکرات باقی مانده است این گونه اظهارات فضای مثبت ایجاد شده بین ایران و 1+5 را تیره می سازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ایستادگی جمهوری اسلامی ایران بر حقوق مسلم و مواضع اصولی خود و عقب نشینی نکردن از آن، به طرف آمریکایی توصیه نمود از توهم ایجاد فشار به جمهوری اسلامی ایران برای تغییر در مواضع هسته ای خود دست بکشد و مسیر آزموده شده را مجددا طی نکند.

افخم با اشاره به برنامه سفر هیات های سیاسی و اقتصادی به تهران گفت: لازم است مقامات آمریکایی بدور از تعصب و یک جانبه نگری با نگاه جدی به محیط بین الملل و تحولات شکل گرفته در آن با واقعیت های قرن بیست و یکم کنار آمده و از تلاش های خصمانه علیه ملت ایران دست بردارند.

وی درخصوص تحریم اخیر آمریکا علیه اشخاص و شرکتهای ایرانی و شرکتهای طرف معامله با ایران گفت: اقدام دولت آمریکا نمونه ای دیگر از سوء نیت این کشور در آستانه مذاکرات آینده و نشانگر این واقعیت است که آمریکا تلاش دارد قبل از دور جدید مذاکرات فضای منفی جدیدی را بر مذاکرات تحمیل کند.

وی افزود: این اقدام نه تنها با شکست روبرو خواهد شد بلکه اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خواهد داشت.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها