بارش شدید و کم سابقه برف در شمال کشور و مشکلاتی که برای مردم پدید آورده است، موجب شد دکتر حسن روحانی رییس جمهوری امروز دوشنبه وزرای کشور، نیرو و راه و شهرسازی را موظف کند در اسرع وقت پیگیریهای لازم را برای بهبود شرایط زندگی ساکنان این مناطق در زمینه تامین آب، برق و وسایل گرمایشی و تسریع در روند کمک رسانی و ارائه خدمات مناسب به آنان بوی‍‍ژه در روستاها و نقاط دور افتاده انجام دهند.
کد خبر: ۶۴۲۴۷۲
برف سنگین، دولت روحانی را به مبارزه طلبید

خبرنگار جام جم آنلاین گزارش داد: بارش سنگین برف در استانهای گیلان و مازندران در دو روز گذشته به بیش از یک متر رسیده و موجب تعطیلی مدارس و دانشگاهها، قطعی آب و برق، بسته شدن جاده ها و بروز مشکلاتی در زندگی مردم شده و احتمال قطع گاز این مناطق را در شرایط بحرانی کنونی پدید آورده است.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری هم عصر امروز گزارش داد:حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در پی بارش شدید برف در مناطق مختلف کشور بویژه در استان گیلان و غرب استان مازندران، ضمن تقدیر از نیروهای خدوم وزارتخانه های کشور، نیرو و راه و شهرسازی و مسوولان محلی و هلال احمر برای ارائه خدمات به مردم در شرایط دشوار ناشی از بارش برف، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو را موظف کرد تا در اسرع وقت پیگیریهای لازم در راستای بهبود شرایط مردم در زمینه تامین آب، برق و وسایل گرمایشی و تسریع در روند کمک رسانی و ارائه خدمات مناسب به آنان در روستاها و نقاط دور افتاده و بازگشایی راهها و جاده ها در این مناطق را انجام دهند تا مردم در شرایط سخت ناشی از سرما دچار کمترین مشکل شوند.

در همین حال، شرکت ملی گاز با اعلام اینکه کاهش شدید دما در اکثر استانهای کشور موجب شکسته شدن رکورد مصرف گاز در روزهای اخیر شده است، هشدار داد در صورت رعایت نکردن اصول صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی از سوی مشترکان، احتمال افت فشار و یا قطعی گاز در کشور وجود دارد.

بنا به گزارش این شرکت، مصرف گاز کل کشور در روز گذشته - 13 بهمن ماه - از مرز 570 میلیون مترمکعب فراتر رفت که سهم بخش خانگی از این رقم بیش از 491 میلیون مترمکعب بود.

مصرف گاز در استان تهران نیز به بالاترین رقم رسید و از مرز 116 میلیون متر مکعب در روز گذشت. افزایش مصرف گاز در استان تهران در حالیست که محمدرضا یوسفی - مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران - به ایسنا گفته یک چهارم گاز را تهرانی‌ها مصرف می‌کنند که صرفه‌جویی آنها در مصرف گاز فصل زمستان بسیار تاثیر‌گذار است.

پیش از این شرکت ملی گاز ایران با توجه به برودت و سرمای شدید و کاهش شدید دما در اکثر استانها از مشترکان این شرکت خواسته بود با رعایت اصول صرفه‌جویی زمینه انتقال پایدار و مستمر گاز طبیعی در سراسر کشور را فراهم کنند تا مشکلی در خدمات رسانی به استانهای سردسیری که هم اکنون دچار مشکلات متعددی از جمله قطع آب و برق هستند، پیش نیاید.

شرکت ملی گاز اعلام کرده است که در حال حاضر با مدیریت توزیع، هیچگونه قطعی گاز در مبادی مصرفی کشور گزارش نشده است، ولی با توجه به جو سرمای حاکم در کشور در صورت عدم رعایت اصول صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی از سوی مشترکان احتمال افت فشار و یا قطعی گاز در کشور وجود دارد.

شرکت ملی گاز به همین دلیل از مشترکان خواسته است با به کارگیری راهکارهای ساده‌ای چون استفاده از لباس گرم و کاهش یک بخاری در منزل، نصب پرده‌های ضخیم تا حد زیادی مصرف گاز را کاهش دهند، ضمن آن که تنظیم و قرار دادن دمای موتورخانه برروی 50 تا 60 درجه نیز کمک شایانی در کاهش مصرف گاز خواهد داشت.

دستور معاون اول رییس جمهوری به دستگاه‌های دولتی

با توجه به این که بخش عمده‌ای از مصرف گاز در کشور متعلق به وزارتخانه‌ها، سازمانها، ادارات و نهادهای دولتی است، رعایت اصول صرفه جویی در این بخش‌ها تا حد زیادی به کاهش مصرف گاز در کشور منجر خواهد شد، بنابراین معاون اول رییس بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دولتی به منظور صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی ارسال کرده است.

مطابق این بخشنامه، وزارتخانه ها، سازمانها، ادارات و نهادهای دولتی با رعایت دمای 21-18 درجه در فضاهای داخلی و بسته و دمای 18 درجه در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز کار و خاموش نمودن آنها یک ساعت قبل از پایان کار، خاموش نمودن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل - برای ساختمان‌هایی که سیستم حرارت مرکزی ندارند -، انجام معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدامات لازم به منظور افزایش بازدهی وسایل گازسوز نظیر نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه، می توانند تا حد زیادی در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یعقوب ازكرج
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
درشهرهای تنكابن وبخش خرم آباد وعباس آبادامكانات درحدصفركه نه درحدزیرصفرهم نبودمثل زمان جنگ تحمیلی مردم درنانوایی هاازدحام دویست نفری داشتندبرق 48بیشترقطع بودآب سه شبانه روزقطع بودتمام راههای ارتباطی بسته هست واقعامردم به بحران خوردندلطفامسئولین اقدام فوری جهت كمك انجام دهند

نیازمندی ها