معاون عملیات سازمان امداد نجات هلال احمر گفت: به دلیل بارش سنگین برف در گیلان و مازندران ۳۵ تیم امدادگر از ۸ استان کشور عازم این استان‌ها شدند.
کد خبر: ۶۴۲۴۳۲
برف گیلانی‌ها و مازندرانی‌ها را در خانه حبس کرد

ناصر چرخساز در گفت‌وگو با فارس، خاطرنشان کرد: با شدت گرفتن بارش برف و باران در استان‌های گیلان و مازندران و بسته شدن بسیاری از راه‌های مواصلاتی 35 تیم امدادگر برای توزیع کنسرو و مواد غذایی و همچنین امدادرسانی به افرادی که در راه مانده‌اند، عازم این دو استان شده‌اند.

وی افزود: تیم‌های پشتیبان از ظهر امروز از استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی و سمنان برای امدادرسانی به مردم استان مازندران و تیم‌های پشتیبان ویژه از استان‌های اردبیل، قزوین و همدان وارد گیلان شده‌اند.

به گفته چرخساز شدت بارش برف در شهر صومعه‌سرای گیلان و تنکابن مازندران تا حدی است که مردم امکان خارج شدن از خانه را ندارند و اکثر مغازه‌ها تعطیل است تا حدی که امکان تهیه مواد غذایی ضروری وجود ندارد.

وی ادامه داد: در همین راستا 6 هزار کنسرو و 11 هزار قرص نان توسط امدادگران بین روستاها و مناطق آسیب‌دیده این دو استان توزیع می‌شود.

نجات 10 هزار و 800 نفر از برف و کولاک در 4 روز گذشته

قائم مقام سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی به ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر در حوادث کولاکی کشور، افزود: در ۴ روز گذشته 1300 خودرو نیز با انجام عملیات رهاسازی از میان برف و کولاک خارج شده است.

به گزارش مهر، مجتبی سیف گفت: در این مدت ۷۹ نفر مصدوم شدند.

وی به تاثیر پذیری ۱۸ استان کشور در برف و کولاک ۴ روز گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت ۳ هزار ۶۰۰ نفر از هموطنان در پایگاه های جاده ای، مساجد و.. بصورت موقت اسکان داده شدند.

سیف افزود: در ۴ روز گذشته یک هزار و ۳۰۰ خودرو نیز با انجام عملیات رهاسازی از میان برف و کولاک خارج شده است.

قائم مقام سازمان امداد و نجات خاطر با تاکید بر اینکه هموطنان می توانند در صورت نیاز به امداد رسانی با خط ۱۱۲  تماس بگیرند، گفت: در حال حاضر امکان تماس بدون هزینه با این خط از تمام اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و راتیل و خط ثابت و همچنین تماس از نقاط خارج از دسترس امکانپذیر است.

قطع آب و برق 125 روستای غرب مازندران

مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه هم اکنون در شهر تنکابن با مساله تامین آب به دلیل مشکل سوخت مواجه هستیم گفت: در اثر بارش سنگین برف، آب و برق دو شهر رامسر و تنکابن و 124 روستا در غرب مازندران قطع شده است.

به گزارش مهر، حمیدرضا جانباز که به منظور رسیدگی به وضعیت آبرسانی شهرها و روستاهای برفگیر غرب مازندران به این مناطق سفر کرده است گفت: هم اکنون با مشکل تامین آب در شهر تنکابن مواجه هستیم، زیرا ژنراتورها با مشکل سوخت مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهارداشت: 60 درصد آب رامسر و تنکابن با دیزل ژنراتورها تامین شده است. در اثر بارش برف، برق و آب دو شهر تنکابن و رامسر و آب و برق 125 روستای غرب استان مازندران قطع شد.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران شرکت توانیر برق برخی از مناطق وصل شده و با استفاده از دیزل ژنراتورها، آب نیز به طور مستقیم به شبکه پمپاژ می شود.

مشاور وزیر نیرو افزود: از حدود 250 لیتر نیاز آب شرب رامسر، هم اکنون حدود 150 لیتر تولید می‌شود و اگر شرایط جوی اجازه دهد و سامانه راهداری کمک کند تا ماشین آلات سنگین بتوانند گازوئیل به دیزل ژنراتورها برسانند، این روند ادامه می یابد.

جانباز اظهارداشت: مشکل تامین آب شهر تنکابن نیز با تامین سوخت دیزل ژنراتورها در سریع ترین زمان برطرف شود. وی تصریح کرد: اگر برق وصل شود مشکل آب نیز به طور کامل برطرف می شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: به محض وقوع حادثه از استان های معین 13 دستگاه دیزل ژنراتور به این مناطق اعزام شده که تعدادی از آنها به دلیل اینکه در محور فیروزکوه اجازه تردد ندارند، بازگشتند.

وی افزود: از روز گذشته با فعال شدن دستگاه های بسته بندی آب، توزیع رایگان آب بسته بندی در شهرهایی که فاقد آب است، آغاز شده است.

جانباز با بیان اینکه با توجه به حجم سنگین برف به زودی امکان تردد فراهم نمی شود و اگر قرار باشد سوخت برای ژنراتورها برسد باید امکان دسترسی پیدا شود گفت: معضل ما اینجا بیشتر معضل جاده های دسترسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها