پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی خرید مسکن و 10 میلیون تومانی جعاله در وهله اول به زوج‌های جوان تعلق خواهد گرفت و سپس به کسانی که برای اولین بار خانه می‌گیرند، تعلق می‌گیرد.
کد خبر: ۶۴۲۰۱۵
پرداخت وام 60 میلیون تومانی به خانه اولی‌ها

محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن در نشست خبری با اشاره به اینکه تسهیلات 50 میلیونی خرید مسکن در آینده به خانه اولی‌ها داده می‌شود، گفت: در حال حاضر تسهیلات 50 میلیون تومانی خرید مسکن و 10 میلیون تومان وام جعاله به زوج‌های جوان داده می‌شود، این طرح آزمایشی بوده که در آینده پس از مشخص شدن نتایج طرح به همه افرادی که برای اولین بار اقدام به خرید مسکن می‌کنند، داده خواهد شد.

وی افزود: این امر در کشورهای دیگر دنیا نیز مرسوم است و برنامه ما این است که افراد را شناسایی کرده و به تدریج این طرح را گسترش دهیم.

به گفته بت شکن، زوج‌های جوان با دریافت 10 میلیون تومان وام جعاله می توانند در مجموع 60 میلیون تومان تسهیلات برای خرید مسکن دریافت کنند.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: اکنون سایر افراد می‌توانند 35 میلیون تومان تسهیلات خرید و 10 میلیون تومان وام جعاله را دریافت کنند.

وی با اشاره به این‌که میزان تسهیلات مسکن بعد از هشت سال از 20 میلیون تومان به 35 میلیون تومان افزایش یافت، اظهار کرد: نرخ سود این تسهیلات حدود 15 درصد تعیین شده و مدت زمان سررسید 12 سال است.

چاره اندیشی برای بدهی مسکن مهر به نظام بانکی

به گفته بت شکن، شورای پول و اعتبار برای بدهی بانک مسکن به نظام بانکی مصوبه‌ای را تصویب کرد.

وی با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در جلسه سه شنبه هفته گذشته، توضیح داد: بر اساس این مصوبه کل اضافه برداشت و برداشت‌هایی که بانک مسکن از بانک مرکزی داشته به خط اعتباری 20 ساله با دوره تنفس سه ساله تبدیل خواهد شد.

مدیر عامل بانک مسکن افزود: این خط اعتباری 450 هزار میلیارد ریال بوده که مربوط به اضافه برداشت مسکن مهر است.

بت شکن با اشاره به این که قرارداد جدید برای مسکن مهر 500هزار میلیارد ریال است، گفت: مابه‌التفاوت این دو قرار نیست که از منابع بانک مرکزی باشد بلکه از محل بازپرداخت اقساط تامین خواهد شد.

تسهیلات مسکن در سال آینده 45 میلیون می شود

مدیر عامل بانک مسکن با بیان این‌که بررسی‌ها نشان داده که سقف تسهیلات می تواند در سال 94 به 45 میلیون تومان نیز ارتقا یابد، افزود: در صورتی که مدت سپرده گذاری 15 ساله باشد این امکان وجود دارد که سقف تسهیلات در دراز مدت به 77 میلیون نیز افزایش یابد.

افزایش دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر از 15 به 20 سال

بت‌شکن همچنین با اشاره به دیگر مصوبه شورای پول و اعتبار اعلام کرد: براساس مصوبه جدید زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر از 15 سال به 20 سال افزایش یافت.

نقش هفت درصدی بخش مسکن در تولید ناخالص داخلی

مدیر عامل بانک مسکن در ادامه، مانده تسهیلات اعطایی بانک مسکن را بالغ بر 910 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این نظر، بانک مسکن بزرگترین بانک کشور است.

وی به نقش 30 درصدی سرمایه‌گذاری بخش مسکن در سرمایه ناخالص داخلی و نقش 13 درصدی این بخش در اشتغال کشور اشاره کرد و گفت: هفت درصد از تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به بخش مسکن است.

میزان مطالبات غیر جاری بانک مسکن 2.3 درصد

مدیرعامل مسکن با تاکید بر این‌که کمترین میزان مطالبات معوق مربوط به بانک مسکن است، اظهار کرد: آمار نشان می دهد که طی 30 سال گذشته قیمت زمین و ساختمان سالانه 23 درصد افزایش یافته است و در چنین شرایطی دلیلی وجود ندارد که افراد اقدام بازپرداخت تسهیلات اخذ نشده نکنند.

بت شکن در ادامه، کل مطالبات غیر جاری بانک مسکن را 2.3 درصد عنوان کرد.

کاهش 55 درصدی معاملات مسکن

مدیر عامل بانک مسکن افزود: بر اساس شاخص‌های بانک مرکزی حجم معاملات مسکن از اول تیر ماه تا اول آبان ماه سال جاری 55 درصد کاهش یافته که نشان از رکود در بخش مسکن دارد بنابراین افزایش تسهیلات مسکن در شرایطی صورت گرفته که بخش مسکن با رکود روبرو است و در نتیجه شاهد افزایش قیمت مسکن نخواهیم بود.

پروژه‌های جدید بانک مسکن برای سپرده گذاران

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه از اجرای طرح های جدید سپرده پذیری بانک مسکن خبر داد و گفت: اولین شرکت تامین سرمایه نظام مالی کشور توسط سه بانک مسکن، کشاورزی و صنعت و معدن به زودی تاسیس می شود.

وی افزود: بانک مسکن دارای شرکت سرمایه گذاری ساختمان است که به زودی پروژه های خود را در خدمت سپرده گذاران مسکن قرار می دهد.

بت شکن در ادامه با اعلام اینکه صندوق زمین و ساختمان بانک مسکن با اخذ مجوز از بورس به زودی کار خود را آغاز می کند، خاطرنشان کرد: سهام گروه سرمایه گذاری بانک مسکن نیز به زودی در بورس عرضه می شود.

تولید سالانه 250 هزار واحد مسکن حمایتی

وی در ادامه نقش تسهیلات جدید در پوشش هزینه‌های تامین مسکن در شهرستان‌ها را حدود 30 درصد و در تهران حدود 10 الی 15 درصد قیمت کل عنوان کرد و افزود:‌ بنا به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی سالانه 665 هزار ازدواج و طلاق در کشور صورت می گیرد و برآوردها نشان می دهد که سالانه یک درصد کل واحدهای مسکونی تخریب می‌شود و با توجه به این که 21 میلیون واحد مسکونی در کشور داریم که سالانه به 200 هزار واحد مسکن جدید نیاز داریم.

بت شکن با بیان این‌که در پایان دوره چهار ساله به پنج میلیون و 200 هزار واحد مسکونی نیاز خواهیم داشت، اظهار کرد: بنا به برنامه وزارت راه و شهرسازی سالانه یک میلیون و صد هزار واحد مسکونی باید تولید شود که 150 هزار واحد مربوط به مسکن اجتماعی است که هزینه‌های آن توسط دولت، شهرداری‌ها و خیریه‌ها تامین می‌شود همچنین حدود 600 هزار واحد توسط بخش خصوصی تولید می‌شود و بنابراین بانک مسکن تامین مالی 350 هزار واحد مسکونی را که به عنوان مسکن حمایتی تولید می‌شود به عهده خواهد داشت.

مدیر عامل بانک مسکن افزود: سهم بخش مسکن از سبد هزینه خانوار 28 درصد است که برآوردهای بانک مرکزی نشان می دهد اقساط تسهیلات مسکن 31 الی 32 درصد سهم در هزینه‌های خانوار خواهد داشت.

بانک‌های تجاری علاقه‌ای به پرداخت تسهیلات مسکن ندارند

وی در ادامه درباره شکستن انحصار بانک مسکن در پرداخت تسهیلات مسکن گفت: همه بانک‌های تجاری می توانند تسهیلات مسکن پرداخت کنند اما با توجه به این که تسهیلات مسکن به صورت عقود مبادله‌ای و با بازپرداخت 12 ساله صورت می گیرد بانک‌های تجاری علاقه‌ای به پرداخت تسهیلات مسکن ندارند.

بت شکن افزود: در بسته‌های سیاستی پیش بینی شده به کلیه بانک‌ها پیشنهاد شده که در بخش ساخت و ساز حضور داشته باشند بنابراین تمام بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن آزاد هستند.

مدیر عامل بانک مسکن همچنین به قرارداد 500 میلیون دلاری با صندوق توسعه ملی اشاره کرد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
خانواده پرسنل بانك مسكن
Switzerland
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
۰
۰
آقای بت شكن به داد پرسنل بانك مسكن برس؟ مدیریت امور شعب در استان ها پدر پرسنل را درآوردن؟ كسی هم پاسخگو نیست ؟ الان سه ماه ازدواج كردیم سر لج و لجبازی آقای مدیر با شوهرم خانواده ما دارن از هم می پاش؟
محمدآزادی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
۰
۰
باسلام من شامل طرح وام 50 ملیون تومانی میشم چون92/10/29ولادت حضرت محمد عقدكرده ام پس ازمراجعه به بانك مسكن شهرستان مهران استان ایلام ریاست شعبه برای دریافت وام گفتن باید مبلغ 6ملیون تومان اوراق خریداری بكنی شماقضاوت كنید من الان 6 ملیون پول نقدازكجابیارم- حالیه بخاطراوراق وام به من نمیدن-مشكل منو بخاطرخداحل بكنید-
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
۰
۰
با عرض سلام وخسته نباشید واقعا هم خسته نباشید یه وامی میخاین بدین پدر مردم باید در بیارین این 7 میلیون اوراق دیگه برای چی .وام 15 درصد بدون نام و نشان هم گیر میاد.وام بانك مهر 4درصد .اگر واقعا به فكر ازدواج راحت هستین با این كارها نمیشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
۰
۰
سلام ما هم پنج ساله ازدواج كردیم ولی هنوز نتونستیم یك خونه بخریم دولت محترم باید به فكر جوونا باشه اگه اینجوری پیش بره تا بیست سال دیگه هم نمی‌شه خونه خرید یه خورده شرایط وام رو آسونتر كنید!!
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
۰
۰
شما رو به خدا به زوج هایی كه 13 سال پیش ازدواج كردند چی؟ !!!! اونها كی باید خونه دار بشن؟!!! هر سال كه می گذره بدتره... شما رو به خدا شرایط رو با تورم و با قیمت مسكن برای افراد فاقد مسكن فراهم كنید چه زوج های جوان كه تازه ازدواج كردن و چه كسانی كه چندین سال قبل....
صفر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
۰
۰
مدیر عامل محترم بانك مسكن. جناب اقای بت شكن:
لطفا اولویت وامها را به كسانی بدهید كه سن انها بالای 45 سال بوده و تاكنون نتوانسته اند خانه ای بخرند و مستاجر هستند. با تشكر.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها