کروش می‌گوید فقط من می‌فهمم و دیگران نمی‌فهمند

حمله کرانچار به کروش:به افکار خودش هم پایبند نیست

زلاتکو کرانچار جزو معدود مربیان خارجی است که توانسته در ایران نتایج خوبی بگیرد.
کد خبر: ۶۴۱۴۰۶
حمله کرانچار به کروش:به افکار خودش هم پایبند نیست

زلاتکو کرانچار سرمربی تیم فوتبال سپاهان در گفت‌وگوی تفصیلی با تسنیم بار دیگر به اظهارات سرمربی تیم ملی پاسخ داد و تاکید کرد که کروش با افکار خودش هم موافق نیست.بخشی از این گفت و گو را می خوانید.

در خصوص جوک قرن بگویید!

جوک قرن؟ کدام جوک قرن؟

بعد از صحبت‌های شما و اینکه گفتید همه جای دنیا با برنامه فیفا پیش می‌روند، کروش اعلام کرد آنهایی که ایران را با کشورهای دیگر مقایسه می‌کنند جوک قرن را می‌گویند.

به طور قطع ایشان یک مقدار نتایجی که گرفته را برجسته می‌کند و من هم قبول دارم که راهیابی به جام جهانی اتفاق بزرگی است، اما تیم ملی ایران هم نشان داد که صاحب این کیفیت است که به جام جهانی برود و در 3 مسابقه آخر در مقدماتی جام جهانی که کاملاً سرنوشت‌ساز بود کار بزرگی انجام داد آن هم مقابل تیم‌هایی که به گفته خود کروش قوی‌تر از ایران بودند و مدام هم روی این حرفش تاکید می‌کند که کره‌جنوبی و قطر جزو شانس‌های گروه برای صعود به جام جهانی محسوب می‌شدند و من غافلگیر شدم که چطور کی‌روش به یک باره حرفش را عوض کرد.

تیم ملی ایران با کیفیت خودش موفق شد به جام جهانی برود و آن هم به عنوان تیم اول، من با افکار کروش موافق نیستم چون او با توجه به اظهارات گذشته‌اش خودش هم با افکار خودش موافق نیست.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

در این 2 سال و نیمی که در ایران هستم و با توجه به شناختی که از فوتبال جهان دارم، این فصل در انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و هیچ کجای دنیا رقابت فشرده برای قهرمان شدن نمی‌بینم و در هیچ کجا 5 تیم برای قهرمان شدن نمی‌جنگند. در این چند فصل در لیگ اسپانیا به غیر از رئال‌مادرید و بارسلونا هیچ رقیبی وجود نداشته و این فصل هم با اختلاف امتیاز زیادی در بالای جدول هستند که البته اتلتیکو‌مادرید هم به جمع آنها اضافه شده و جالب است که فقط 3 تیم با هم رقابت می‌کنند و در انگلیس هم فقط 3 تیم با برای قهرمان شدن رقابت می‌کنند.

این درست است که بهترین بازیکنان جهان در این لیگ‌ها بازی می‌کنند، چون بازاریابی بزرگی در این لیگ‌ها وجود دارد و سرمایه‌گذاری خوبی هم می‌شود و به این دلیل این لیگ‌ها قوی هستند. با این شرایط حالا چرا ما باید بیاییم و لیگی که داریم را تخریب کنیم؟ هر 5 تیمی که در لیگ ایران در بالای جدول هستند کیفیت بالایی دارند و تیم ملی ایران هم از این 5 تیم تشکیل می‌شود. البته چند لژیونر هم هستند اما بیشتر بازیکنان تیم ملی از لیگ هستند و به خاطر لیگ خوب است که تیم ملی هم توانست کیفیت خوبی بگیرد و طبیعتاً با رهبری کی‌روش و همکارانش ایران راهی جام جهانی شد و اکنون برای من عجیب است که کی‌روش حرف خود را عوض کرده و تفکر جدیدی می‌کند که لیگ ایران کیفیت ندارد.

شاید هیچ‌کس لیگ ایران را با لیگ‌های خارجی مقایسه نکند، اما کروش در کنفرانسی که چند وقت پیش داشت اعلام کرد بازیکنی که در چلسی بازی می‌کند با بازیکنی که در فولاد بازی می‌کند فرق زیادی دارد و آماده‌سازی این بازیکن زمان بیشتری می‌خواهد. با این نظر موافقید؟

من نمی‌خواهم لیگ انگلیس، آلمان، فرانسه و ... را با ایران مقایسه کنم، اما می‌خواهم به جالب توجه بودن این لیگ‌ها در رقابت برای قهرمانی و حتی سقوط از لیگ اشاره کنم و اجازه بدهید از این تیم‌ها در حال حاضر صرف نظر کنیم و سری بزنیم به تاریخچه فوتبال ایران. از فوتبال ایران و از همین لیگ بازیکنان زیادی به همان لیگ‌های برتر دنیا و 5 لیگ برتر دنیا رفتند که علی دایی، علی کریمی، کریم باقری، مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان، خداداد عزیزی و ... تعدادی از این بازیکنان بودند که وقتی به لیگ‌های برتر دنیا رفتند، یعنی در لیگ کیفیت وجود دارد.

باز هم بازیکنان دیگری بودند که به اروپا رفتند و برگشتند و هنوز هم در اروپا هستند و این یعنی در بازیکنان ایرانی و لیگ ایران کیفیت وجود دارد. نمی‌دانم چرا ما می‌خواهیم از این کیفیت چشم پوشی کنیم و این مسئله را مطرح نکنیم؛ این نظر من است.

 

درباره لغو اردوی آفریقای جنوبی تیم ملی هم صحبت کنید که حاشیه‌های زیادی را برای شما و قلعه‌نویی به همراه داشت. شما متهم شدید منافع تیم ملی را در نظر نمی‌گیرید و فشار زیادی به تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا وارد شد تا بازیکنان ملی‌پوش خود را استفاده نکنند، اما به یک باره اردو لغو شد و باز هم شما از سوی کروش متهم شدید.

از ابتدا با این برنامه‌ریزی مخالف بودم که این افکارها به راه افتاد و با اینکه گفته شد این اردو قطعی است اما من گفتم برنامه‌ریزی اشتباه است. تمام تیم‌هایی که می‌خواهند به جام جهانی بروند، برنامه‌ریزی منطبق با این مسابقات را دارند و فیفا یک برنامه‌ریزی نرمال را برای تمام فدراسیون‌ها در نظر گرفته تا طبق این برنامه‌ریزی پیش بروند. البته فیفا دخالتی در برنامه‌ریزی فدراسیون‌ها نمی‌کند، اما اینکه لیگ‌های تیم‌های حاضر در جام جهانی باید تا 10 می (20 اردیبهشت) به پایان برسد یک اجبار است و از این تاریخ تا اواخر خردادماه که ایران قرار است، بازی‌هایش را آغاز کند بیش از یک ماه زمان باقی است تا هم بازیکنان ریکاوری کنند و هم طراوت خوبی بگیرند تا برای مسابقات جام جهانی آماده شوند.

طبیعتاً برای انجام بازی‌های دوستانه هم فیفا زمان مناسب قرار داده، اما اگر فدراسیون می‌خواسته لیگ هرچه زودتر تمام شود، می‌توانستند این را با لیگ قهرمانان آسیا تنظیم کنند که با یک برنامه‌ریزی مناسب در اواسط اردیبهشت‌ماه هم لیگ و جام حذفی به اتمام برسد و هم بازی‌های نماینده‌های ایران در آسیا تمام شود و اینگونه همه راضی می‌شدند. به این شکل کی‌روش خیلی راحت می‌توانست 5 می (15 اردیبهشت) بازیکنانش را جمع کند و به اردوی اتریش ببرد و بازیکنان هم خیلی راحت استراحت می‌کردند و بعد آماده‌سازی آغاز می‌شد، چون به شکلی که برنامه‌ریزی شده بود مطمئناً بازیکنان لژیونر نمی‌توانستند در اردوی آفریقای جنوبی حضور پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها