تایید و تکذیب‌های یک خبر

کوچ نجفی به سازمان مدیریت؟

بعد از تصمیم دولت و تصویب مجلس برای فعالیت مجدد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که به دستور احمدی نژاد منحل و به عبارت دولت نهم در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ادغام شده بود؛ زمزمه هایی برای تغییر و انتصاب رییس جدید این سازمان به گوش می‌رسد.این بار نوبت چه کسی است که مدیریت صنعت گردشگری را عهده دار شود؟
کد خبر: ۶۴۰۵۰۸
کوچ نجفی به سازمان مدیریت؟

محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی روحانی در همان روزهای آغازین فعالیت دولت یازدهم ؛ وعده اجرایی شدن تشکیل این سازمان را  ۱۰۰ روز پس از تشکیل دولت تدبیر و امید داده بود و حالا که 176 روز از فعالیت دولت می گذرد؛ دولت درصدد انتخاب اولین رئیس سازمان بعد از سالها انحلال است چرا که می خواهد برنامه های اقتصادی و توسعه ای تدوین شده در مفاد لایحه بودجه سال 93 که از امروز بررسی آن در مجلس آغاز شده است؛ تحت نظر و نظارت دیدگاه‌های کارشناسان انجام گیرد تا مدیریت اقتصادی کشور به نظم درآید؛ موضوعی که نوبخت در اظهارات خود درباره هدف دولت بر ضرورت تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر آن تأکید کرده است.

دولت یازدهم در انتخاب وزرای خود به مجلس نشان داد که علاقمند به همکاری با وزراء دولت آقای خاتمی است بنابراین دور از انتظار نیست که در انتصاب رئیس جدید سازمان مدیریت نیز همچنان تابع این سیاست باشد.وزرایی که روحانی بر حضور آنها در بدنه دولت تأکید دارد و حتی با وجود رأی نیاوردن آنها در صحن مجلس اما با انتصابشان در مناصب دیگر سعی در بهره مندی از تجارب آنها در مدیریت کشور داشته است.

محمد علی نجفی که بعد از دولت خاتمی، سالها در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران فعالیت می کرد و بعد از جاماندن از صدارت بر وزارت آموزش و پرورش دولت یازدهم راهی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شده بود، به نوشته خبرگزاری‌ها اولین کاندیدای مطرح دولت برای حضور در مقام قدیمی خود است.

به نوشته خبرگزاری‌های تسنیم، مهر و فارس؛ نامه استعفای محمد علی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی بر روی میز رئیس جمهور است البته در این راستا سخنانی همچون " نجفی بیماری قلبی دارد، کمیسیون پزشکی برایش تشکیل شده و استرس برایش ضرر دارد و به همین دلیل از رئیس جمهور می‌خواهد که مسئولیتی سبک‌تر را به وی بسپارد." به عنوان دلیل این استعفا مطرح شده است.

اما اگر قرار باشد او به سازمان مدیریت برود فشار و استرس آنجا بسیار بیشتر از سازمان میراث فرهنگی است.

خبرنگار جام جم آنلاین در گفت و گو با یکی از مسئولان دفتر رئیس جمهور صحت و سقم این موضوع را بررسی کرد؛ اما وی این خبر را تکذیب کرد و خواست تا این خبر به نام وی درج نگردد چرا که مسئول مربوطه به زودی خود این خبر را تکذیب خواهد کرد.

وی درباره احتمال بازگشت مجدد آقای نجفی به ریاست سازمان برنامه و بودجه معتقد است؛ چنین چیزی امکان ندارد چرا که اگه قرار بود چنین جابجایی شود رئیس جمهور از همان روز اول ایشان را به عنوان معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی انتخاب می‌کرد و دیگر نیازی نبود که آقای نوبخت را که هم اکنون این مسئولیت را عهده دار است، انتخاب کند.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که برای اولین بار در سال 1314 با هدف جلب گردشگران و شناساندن مفاخر و تمدن کهن ایران با عنوان اداره جلب سیاحان خارجی و تبلیغات فعالیت خود را آغاز کرده است بعد از گذشت 78 سال هنوز نتوانسته است به دور از چالش های سیاسی، صنعت گردشگری را که یکی از شاهرگ‌های اصلی معرفی ایران به دنیا و تأمین کننده ارز برای کشور است رونق بخشد .

در صورت جابجایی نجفی و جایگزینی سیدرضا صالحی امیری -دیگر وزیر پیشنهادی روحانی به مجلس برای تصدی وزارت وزرش- صالحی نهمین مدیری خواهد که از سال 76 تا به امروز ریاست این سازمان را برعهده خواهد گرفت.

سهیلا فلاحی-خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها