رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد با حدود نیم میلیون تخلف رانندگی از نیمه دوم امسال در طرح برخورد با تخلفات شبانه خبر داد و گفت: در عین حال حدود 13 هزار خودروی متخلف نیز در این مدت توقیف و روانه پارکینگ‌ها شدند.
کد خبر: ۶۳۹۳۲۳
توقیف 13هزار خودرو در نیمه دوم سال

سردار حسین رحیمی، با اشاره به اینکه پلیس تخلفات شبانه را به صورت مستمر رصد کرده و در مقاطعی که با افزایش تخلف مواجه باشیم نسبت به تشدید برخورد با رانندگان متخلف اقدام می‌کند، افزود: آمارها نشان می‌دهد از اول مهر  امسال تا کنون با حدود 500 هزار تخلف شبانه در بزرگراه‌های پایتخت برخورد شده است که در پی آن حدود 13 هزار خودرویی که رانندگان آنها 2 تخلف حادثه‌ساز همزمان داشتند توقیف و روانه پارکینگ شدند.

وی بیشترین تخلفات شبانه را نقص در سیستم روشنایی شامل نداشتن چراغ،‌ نقص چراغ و یا استفاده از چراغ‌های زنون عنوان کرد و گفت: بر این اساس با حدود 34 هزار راننده متخلف در این خصوص برخورد شد. همچنین در بحث سرعت غیرمجاز نیز با حدود 8000، سبقت 5000 و حرکات مارپیچ با حدود 2200 راننده متخلف برخورد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به برخورد با حدود 4500 خودروی سنگینی که در لاین سرعت بزرگراه‌های پایتخت می‌راندند افزود: در عین حال در این مدت و طی طرح‌های شبانه با حدود 8300 مورد عبور از چراغ قرمز، بیش از 7000 مورد عبور از خطوط ویژه، حدود 18 هزار مورد عبور از محل ممنوع و حدود 1000 مورد تخلیه غیرمجاز نخاله نیز برخورد شده است.

وی به آمار کشته‌ها و مجروحان حوادث رانندگی در ساعات شب در پایتخت اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد در نیمه دوم امسال بین ساعت 21:45 تا 6 بامداد شمار تصادفات فوتی 11 درصد،‌ جرحی 14 درصد و خسارتی چهار درصد و در مجموع حدود 7.3 درصد تصادفات رانندگی شبانه کاهش داشته است که این امر موید حضور پلیس و برخورد قاطع با تخلفات شبانه است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به حادثه چند روز گذشته در اتوبان حکیم گفت: با توجه به این حادثه و چند حادثه دیگر در بزرگراه‌های پایتخت پلیس برخورد با تخلفات شبانه را تشدید کرده است که بر این اساس تنها طی دو شب گذشته حدود 500 مورد خودروی متخلفان در بزرگراه‌های پایتخت توقیف و حدود 10 هزار مورد نیز اعمال قانون شده‌اند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها