وزیر نیرو: پاک کردن رودخانه کارون یکی از اولویت‌های دولت است

طرح نهایی انتقال آب خزر به دشت‌های مرکزی تا ۲ ماه آینده

وزیر نیرو گفت: حداکثر ۲ ماه آینده طرح نهایی انتقال آب خزر به دشت‌های مرکزی اعلام می‌شود.
کد خبر: ۶۳۸۱۷۶
طرح نهایی انتقال آب خزر به دشت‌های مرکزی تا ۲ ماه آینده

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ حمید چیت چیان  که به همراه سخنگوی دولت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به نشست خبری هیات دولت آمده بود اعلام کرد: در سدهایی که قرار است ساخته شود، اصول زیست محیطی را با نظر سازمان حفاظت محیط زیست رعایت خواهیم کرد.

وی  گفت: در طرحهایی که در دست اجراست نیز باید در تخصیص آب سهم رودخانه‌ها و سایر جوانب زیست محیطی رعایت شود.

وزیر نیرو در باره طرح انتقال آب خزر به دشت‌های مرکزی کشور نیز گفت: این طرح در مجلس تصویب شده است و ردیف بودجه‌ای برای کار مطالعاتی دارد که در حال انجام است.

وی ادامه داد: ابعاد زیست محیطی این طرح نیز با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست در حال بررسی است و این امکان وجود دارد که گزینه‌های سازگارتری با محیط زیست اجرایی شود.

به گفته وزیر نیرو تا حداکثر 2 ماه آینده طرح نهایی انتقال آب خزر به دشت‌های مرکزی اعلام می‌شود.

چیت چیان در باره افزایش قیمت آب و برق در سال 93 نیز گفت: گزینه‌های مختلفی را در نظر گرفتیم اما هنوز نهایی نشده است.

وی درباره موضوع آلودگی رودخانه کارون گفت: پساب‌های کشاورزی و صنعتی، ‌تاسیسات آبزی پروری و فاضلاب شهری از دلایل آلودگی رودخانه کارون است.

وزیر نیرو افزود: در خصوص فاضلاب بطور جدی در حال ایجاد شبکه فاضلاب برای شهرهای اطراف کارون هستیم.

چیت چیان گفت: کارون یک رودخانه بزرگ و اثرگذار در اقتصاد،‌محیط زیست و شرایط اقلیمی چند استان است و پاک کردن آن از آلودگی یکی از اولویت‌های دولت محسوب می شود.

وی در مورد انتقال آب کارون به اصفهان هم گفت: همان طور که رئیس جمهور اعلام کرد انتقال آب کارون فقط برای مصارف شرب انجام خواهد شد، البته حق آب‌های کشاورزان اصفهانی کاملا محترم است.

به گفته وزیر نیرو برای مهار آلودگی صنعتی رودخانه زاینده رود نیز قرار است صنایع این استان از آب تصفیه شده فاضلاب که خودشان سرمایه‌گذاری آن را انجام می دهند، تامین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها