سید مجتبی شفیعی درباره جزئیات طرح ساماندهی سهمیه بنزین خودروهایی ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: برخی از خودروها همچون انواع وانت بارها با وجود دریافت سهمیههای بنزین نیمه یارانه ای با قیمت 400 تومانی اما عملا در خدمت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور نیستند.
وی با اعلام اینکه از این رو طرح ساماندهی سهمیههای ویژه بنزین وانت بارها آغاز شده است، افزود: در حال حاضر حدود دو میلیون وانت بار در سطح کشور به عنوان وانت بار حمل و نقل عمومی فعالیت میکنند.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه در فاز اول طرح ساماندهی عملا 700 هزار دستگاه وانت بار اصلا در این طرح مشارکت نکردند، اظهار کرد: از این رو یک میلیون و 300 وانت بار در طرح ساماندهی شناسایی و ثبت نام شدند.
وی با یادآوری اینکه در این مرحله سهمیه های ویژه بنزین 400 تومانی که بین 400 تا 120 لیتر در ماه بود به سهمیه بنزین خودروهای شخصی یعنی ماهانه 60 لیتر کاهش یافت، افزود: از سوی دیگر هم اکنون با مشارکت دستگاههای مختلف زیربط طرح جدید ساماندهی و شناسایی وانت بارهای عمومی در دستور کار قرار گرفته است.
شفیعی با بیان اینکه در مجموع پیش بینی میشود حدود 700 هزار دستگاه وانت بار به عنوان وانت بار عمومی در خدمت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور هستند، گفت: در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه 14.1 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی توسط وانت بارها مصرف شده که پیش بینی میشود با اجریا طرح ساماندهی روزانه حدود 1.6 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین این دسته از خودروها شود.
وی با اعلام اینکه مرحله بعدی طرح ساماندهی سهمیه بنزین خودروها به آژانسهای تاکسی و خودروهای آموزش رانندگی اختصاص دارد، گفت: با درخواست اتحادیه اتومبیل کرایه و سایر اصناف فعال در این حوزه شناسایی و ساماندهی سهمیههای بنزین این دسته از خودروها در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه در این مرحله هم پیش بینی صرفه جویی روزنه دو میلیون لیتری در مصرف بنزین خواهد شد، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح سهمیههای بنزین به طور کامل حذف نمیشود بلکه سهمیههای ویژه به سهمیه بنزین 60 لیتری عادی خودروهای شخصی کاهش می یابد.(مهر)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سلام ی كاری نكنید مردم از انتخاب خود پشیمان شوند چرا این دردسرها فقط باید برای قشر متوسط و پایین جامعه كارمندان و كارگران باشد خدا وكیلی ماشین خانه و درامد آقایان و خانواده آنها چیست؟