بنزین پاک درحقیقت همان بنزین یورو 4 است که کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد. بنزینهای سوپر 86 درصد اکتان و بنزین یورو 2 معمولی نیز بین 82 تا 84 درصد اکتان دارد و این در حالی است که کارشناسان زیستمحیطی، اضافه شدن مواد اکتانافزا و در راس آن بنزن به ترکیب بنزین را یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوا میدانند. با وجود این در فرمول بنزین یورو 4، بنزن وجود ندارد و درجه اکتان آن بین 94 تا 96 درصد است. تولید بنزین در مجتمعهای پتروشیمی که باعث افزوده شدن میزان زیادی بنزن به ترکیب بنزین موجود کشور شده، یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوای کشور عنوان شده است.
به گزارش شانا، مصطفی کشکولی دراینباره اظهار کرد: توزیع بنزین پاک در کلانشهر تهران به مرز هشت میلیون لیتر در روز رسیده و این میزان حدود ٧٠ درصد مصرف کل این شهر را تشکیل میدهد.
وی افزود: در هفته آینده کل مصرف بنزین تهران را این نوع بنزین (بنزین پاک) تشکیل خواهد داد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران تصریح کرد: هماکنون عرضه بنزین مورد نیاز شهرهای اراک و کرج نیز از نوع بنزین پاک است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد