دستگیری زوج معتاد

زورگیری، شغل متهمان بود

سارقان را شناسایی کنید

زورگیری برای خرید کفش مارک‌دار

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ، دو جوان 20 ساله که برای خرید کفش ورزشی مارک‌دار، زورگیری می‌کردند را زمینگیر کردند.
کد خبر: ۶۳۷۶۶۵
زورگیری برای خرید کفش مارک‌دار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهرام بزرگ، 26 مرداد ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 129 جامی به مأموران اعلام کرد که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 اقدام به سرقت کیف دستی همسرش، از داخل خودرو و در پشت چراغ قرمز کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کیف قاپی» و به دستور قاضی ذکیپور، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت:به همراه هسرم و داخل ماشین، در پشت چراغ قرمز تقاطع خیابان جمهوری – حافظ ایستاده بودم که یک دستگاه موتروسیکلت با دو سرنشین جوان به ماشین نزدیک شد و در حالیکه پنجره سمت شاگرد راننده پائین بود و همسرم کیف دستی اش را بر روی پاهایش گذاشته بود، اقدام به سرقت کیف وی کرده و در خلاف جهت خیابان از محل متواری شدند.

شناسایی و دستگیری متهمان

با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر اینکه در داخل کیف دستی همسرش یک فقره چک بانکی همراه با درج مبلغ و امضا وجود داشته، بلافاصله هماهنگی های لازم با شعبه بانک مورد نظر در منطقه مسعودیه انجام شد؛ 30 مرداد امسال فردی با مراجعه به شعبه بانک منطقه مسعودیه قصد وصول چک مسروقه را داشت که بلافاصله با توجه به هماهنگی های صورت گرفته مأموران کلانتری در محل حاضر، این شخص دستگیر و در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

این شخص پس از اطلاع از موضوع سرقت چک، به کارآگاهان اظهار کرد: برگه چک را از فردی به نام «حامد . ح» (21 ساله) دریافت کرده است؛ در ادامه و با شناسایی هویت دقیق حامد، تصویر وی نیز توسط مالباخته و به عنوان راننده موتورسیکلت مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی حامد از سوی مالباخته، کارآگاهان با شناسایی محل تردد وی در محدوده میدان راه آهن، وی را در دستگیر و به پایگاه هشتم آگاهی منتقل کردند اما وی در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت شد و مدعی بود که چک را به صورت اتفاقی و در داخل خیابان پیدا کرده است.

با توجه به اظهارات حامد، مواجهه حضوری میان مالباخته و حامد انجام و اینبار وی مجبور به اعتراف شد و علاوه بر معرفی همدست خود به نام «رسول . ح» (20 ساله) به سرقت های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران از جمله خیابان جمهوری، نازی آباد، نوفل لوشاتو، جمال زاده و... اعتراف کرد.

با معرفی دیگر متهم پرونده، کارآگاهان با بررسی سوابق «رسول» موفق به شناسایی وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف «کیف قاپی» و «سرقت از داخل خودرو» دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی مخفیگاه «رسول» در منطقه نازی آباد، وی نیز بهمراه یکی از متهمان سابقه دار به نام «سعید . م» (متولد 1364 و دارای چندین فقره سابقه شرارت، درگیری و مواد مخدر) دستگیر و پس از انتقال به پایگاه هشتم به سرقت های کیف قاپی از داخل خودرو و در پشت چراغ های قرمز بهمراه دیگر متهمان اعتراف کرد.

خرید میلیونی کفش و کتانی

در بازرسی از مخفیگاه متهمان (محل دستگیری رسول) و با کشف مقادیری از اموال و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر از جمله چندین عدد عابر بانک و... ، تعداد دیگری از مالباختگانی که به همین شیوه و شگرد مورد سرقت اموال، وجوهات نقد و... قرار گرفته بودند ، شناسایی و جهت پیگیری شکایت خود به پایگاه هشتم آگاهی دعوت شدند.

همزمان با شناسایی و دعوت از مالباختگان، تراکنش مالی عابر بانک های مسروقه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت؛ در بررسی های تراکنش مالی یکی از عابر بانک های مسروقه و برابر اعترافات متهمان مشخص شد که حامد  و رسول پس از سرقت یک کیف دستی حاوی عابر بانک در خیابان جمال زاده، با مراجعه به یک مغازه فروش لوازم ورزشی اقدام به خرید دو کفش ورزشی مارک دار به مبالغ یک میلیون و680 هزار تومان کرده اند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ارتکاب سرقت های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران و به دستور قاضی ذکیپور، بازپرس محترم پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر – خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

سرهنگ کارآگاه میرزکی افزود: از کلیه شهروندان محترم که از دیگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص اقدامات مجرمانه متهمین را از طریق شماره تماس 21866093 در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صمد
Netherlands
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
۰
۰
خجالت نمی كشند برای كفش مارك دار دزدی میكنند آبروی هر چی دزد بردند , دزد هم دزد های قدیم كه می دانستند باید چی را سرقت كنند . در ضمن من كفش ملی میپوشم و خیلی هم راضی هستم كیفیت خوبی دارد مال وطن است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها