دایی از 7 بازی 17 امتیاز می خواهد

مدعیان قرمزپوش ؛ محکوم به پیروزی

هفته بیست و چهارم لیگ برتر امروز با برگزاری سه بازی حساس آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۳۷۶۰۶
مدعیان قرمزپوش ؛ محکوم به پیروزی

پرسپولیس؛ تیمی که در سه هفته متوالی پیروز نشده خوب می‌داند از اینجا به بعد از دست دادن هر امتیازی می‌تواند به قیمت از دست رفتن جام قهرمانی برای آنها تمام شود. در لیگ سیزدهم هیچ‌گاه نشده بود شاگردان دایی در سه بازی متوالی طعم پیروزی را نچشند، اما حالا اگر غفلت کنند این طلسم به چهار هم خواهد رسید و این یعنی عقب ماندن از کورس قهرمانی. پرسپولیس امروز در حالی که دمای هوای تبریز فقط دو یا سه درجه بالای صفر است باید به مصاف گسترش فولاد برود؛ تیمی جوان، دونده و البته باانگیزه.

شاگردان مهدی تارتار که همین دو هفته پیش پنج گل به راه‌آهن زدند تا نشان دهند از چه قابلیت بالایی برخوردارند، بلافاصله بعد از این پیروزی پرگل، 3 بر یک مغلوب استقلال صنعتی شدند تا به گفته سرمربی‌شان چوب غرور بی‌جایشان را خورده باشند. حالا در شرایطی که آن باخت، بازیکنان گسترش را به خود آورده، باید دید آیا آنها می‌توانند یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی را قربانی بلند پروازی‌های خود کنند یا خیر.

مهدی تارتار در آستانه این بازی با بیان این‌ که برای کسب سه امتیاز به مصاف پرسپولیس می‌روند به فارس گفت: با توجه به این‌ که ما در بازی قبل امتیاز از دست دادیم در این بازی به چیزی جز پیروزی فکر نمی‌کنیم. البته می‌دانید که پرسپولیس هم چند هفته‌ای است خوب نتیجه نمی‌گیرد و آنها هم برای برد به میدان می‌آیند و همین موضوع باعث می‌شود تا این دیدار جذاب شود. من با تفکرات دایی آشنا هستم و امیدوارم با یک بازی منطقی بتوانیم برنده بازی باشیم. همان‌طور که تارتار با تفکرات دایی آشناست، سرمربی پرسپولیس هم با دوست و دستیار سابقش در پرسپولیس آشنایی دارد. علی دایی در آستانه بازی امروز درباره آخرین شرایط تیمش و احتمال قهرمانی این تیم به سایت باشگاه پرسپولیس گفت: این درست که ما در سه بازی آخر خود دو امتیاز گرفتیم و این روند اصلا باب میل نبود، اما در این میان مسائلی هم وجود دارد. به عنوان مثال در بازی با فولاد، بحث فنی نبود. در آن بازی ما را درگیر دو موضوع کردند. از یک‌سو آن مسائل برای دو بازیکن کلیدی ما پیش آمد که طبیعی بود روی عملکرد آنها تاثیر بگذارد. از سوی دیگر با گل دقیقه 90 روبه‌رو شدیم که بازیکن حریف آنرا با دخالت دست به ثمر رساند. بازی با استقلال را هم باید می‌بردیم. ما نسبت به حریف برتر بودیم و البته این برتری به کسب نتیجه منجر نشد. این بازی به جهت نداشتن موقعیت مورد انتقاد قرار گرفت؛ ولی پرسپولیس تیمی نبود که دفاع می‌کرد. ما بویژه در نیمه دوم یکپارچه حمله بودیم.

وی درباره فاصله امتیازی پیش آمده تا صدر جدول گفت: ما می‌توانیم این فاصله را پر کنیم و برای آن برنامه داریم. استقلال در مقطع پایانی لیگ بازی‌های سنگینی دارد و نسبت به آنها برای کسب امتیاز شرایط بهتری داریم، البته با توجه به این‌ که فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است هر اتفاقی روی بدهد باید امتیازهای لازم را کسب کنیم. باورم این است اگر در هفت بازی آینده 17 امتیاز بگیریم، قهرمان خواهیم شد. البته کار سختی پیش‌رو داریم. بازی‌ها فشرده است و این فشردگی برای فوتبال ایران زیاد است ولی ما تلاش خواهیم کرد از این مرحله به‌خوبی و با کمترین آسیب‌دیدگی برای بازیکنان بگذریم.

فولاد به دنبال صدرنشینی

در هفته‌ای که دیدارهای لیگ به خاطر جام حذفی دو تکه شده، فولاد به مصاف مس کرمان قعرنشین می‌رود تا در صورت پیروزی در این مسابقه با یک بازی بیشتر به صدر جدول برود.

فولادی‌ها هفته گذشته هم با توجه به تساوی سرخابی‌ها در شهرآورد می‌توانستند صدرنشین شوند، اما تساوی مقابل ذوب‌آهن در اصفهان، دو امتیاز حساس را از این تیم گرفت تا همچنان در رده دوم باقی بمانند. شاگردان فرکی حالا باید با یکی دیگر از تیم‌های در حال سقوط، یعنی مس کرمان بازی کنند؛ تیم‌هایی که امتیاز برایشان از نان شب هم واجب‌تر است. در این میان میزبانی فولاد بزرگ‌ترین امتیاز آنها خواهد بود تا با پیروزی بر حریف، همچنان از مدعیان اصلی قهرمانی باشند. حسین فرکی در نشست خبری این بازی گفت: از آنجا که قصد داریم راهمان را در بالای جدول ادامه دهیم، تلاش خواهیم کرد در این بازی تیم مس کرمان را شکست دهیم، البته بازی سخت و دشواری مقابل مس داریم؛ چراکه آنها می‌خواهند در لیگ برتر باقی بمانند.

در دیگر بازی امروز، نفت تهران که با یک بازی معوقه و سه هفته ناکامی در رسیدن به پیروزی به رده پنجم سقوط کرده است، به مصاف سایپا می‌رود تا تلاش دوباره‌ای برای اضافه شدن به جمع مدعیان داشته باشد.

محرومان هفته بیست و چهارم

در آستانه بازی‌های هفته بیست و چهارم، سازمان لیگ اسامی محرومان این هفته از رقابت‌ها را به این شرح اعلام کرد: محمدهاشم بیگ‌زاده و مجید غلام‌نژاد (استقلال)، محمدحسین مرادمند (سپاهان)، ادریسا ترائوره (استقلال صنعتی)، حامد شیری (سایپا)، مجید حیدری (صبا)، مهدی نوری (فولاد)، هادی محمدی (داماش)

برنامه هفته بیست و چهارم

سه‌شنبه، اول بهمن

گسترش فولاد ـ پرسپولیس، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز/ نفت ـ سایپا، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه دستگردی تهران/ فولاد ـ مس، ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه غدیر اهواز

یکشنبه، ششم بهمن

ملوان ـ تراکتورسازی، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه تختی انزلی/ صبا ـ داماش، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم/ فجرسپاسی ـ راه‌آهن سورینت، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه حافظیه شیراز/ سپاهان ـ استقلال صنعتی، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان/ استقلال ـ ذوب‌آهن، ساعت 16 و 55 دقیقه در ورزشگاه آزادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها