راه‌های پیشگری از انواع سرطان

سرطان را در نطفه خفه کنید

رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی با بیان این که 50 درصد سرطان‌ها درصورت تشخیص زودرس قابل درمان هستند، اظهار کرد: سرطان در سال، شش هزار میلیارد تومان در کشور را صرف خود می‌کند؛ در حالی که 50 درصد این سرطان‌ها قابل پیشگیری و در صورت ابتلا قابل درمان به صورت کامل هستند.
کد خبر: ۶۳۶۷۴۹
نیمی از سرطان ها، قابل درمان با تشخیص زودرس

دکتر محمدرضا قوام نصیری، با بیان این که باید به سرطان بهای بیشتری داده شود، اظهار کرد: اولین اولویت دولت‌ها با هر ساختاری و هر درجه از پیشرفت، بهداشت و درمان است. سرطان در مقوله سلامت ایرانیان باید جدی‌تر دنبال شود؛ چون سومین عامل مرگ و میر در کشور است.

وی افزود: بر اساس آمار، تصادفات رانندگی در جایگاه اول علل مرگ و میر قرار دارد، دوم بیماری‌های قلبی - عروقی است و سپس سرطان بیشترین تعداد مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.

رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی تاکید کرد: البته با اقداماتی که در چند سال اخیر برای کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات وضع شده و البته به خوبی هم توانسته آن را کاهش دهد، به نظر می‌رسد بعد از بیماری‌های قلب و عروق، بیماری سرطان دومین عامل مرگ آور برای ایرانیان قلمداد می‌شود.

قوام نصیری در خصوص هزینه‌های صرف شده برای کاهش تعداد تصادفات منجر به فوت گفت: هزینه‌ای که برای کاهش نرخ مرگ ومیر ناشی از تصادفات رانندگی شده شامل هزینه‌های اطلاع‌رسانی، هشدار و اعلام خطر، جریمه، نیروی انسانی و لوازم مورد نیاز حمل و نقل در جاده‌های برون شهری، بیش از هزینه‌ای است که برای سرطان صرف شده است.

وی با اشاره به مرگ سالانه نیمی از مبتلایان به سرطان عنوان کرد: براساس آمار اداره سرطان وزارت بهداشت 75-80 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در سال داریم که نیمی از این تعداد یعنی بیش از 35 هزار نفر مرگ و میر ناشی از سرطان درسال اتفاق می‌افتد.

رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی از افزایش ابتلا به سرطان طی 10 سال آینده خبر داد و افزود: سرطان و مسائل مرتبط با آن جزو دغدغه‌های اصلی شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت است که طی 10سال آینده چالش برانگیزتر هم خواهد شد.

قوام نصیری، اظهار کرد: سرطان درسال 60 هزار میلیارد ریال در کشور را صرف خود می‌کند؛ در حالی که 50 درصد این سرطان ها قابل پیشگیری و در صورت ابتلا قابل درمان به صورت کامل هستند.

رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی خاطرنشان کرد: درمان کامل سرطان‌ها به شرطی است که بیماران در مراحل ابتدایی ابتلا مراجعه کنند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها