زائران عتبات عالیات پیش از سفر از وضعیت ممنوع الخروجی خود مطمئن شوند

کاهش ۱۵ درصدی هزینه سفر به عتبات عالیات

کاهش ۱۵ درصدی هزینه سفر و افزایش حدود دو برابری تعداد زائران عتبات عالیات مهمترین دستاورد رایزنی‌های مسئولان حج و زیارت کشورمان در عراق بود.
کد خبر: ۶۳۶۴۰۱
کاهش ۱۵ درصدی هزینه سفر به عتبات عالیات

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و  سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در ادامه دیدار‌های خود با مقامات عراقی با نخست وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

نوری المالکی در این دیدار با تأکید بر لزوم رفع همه موانع و مشکلات زیارتی میان دو کشور گفت: در این زمینه قائل به هیچ محدودیتی نیستیم و اماده برطرف کردن همه مشکلات پیش رو هستیم.

در دیدار مسئولان حج و زیارت کشورمان با عدنان اسدی، سرپرست وزارت کشور عراق هم بر اجرایی شدن تردد اتوبوس‌های زائران ایرانی در عراق و برطرف کردن مشکلات حمل و نقل تأکید شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در این دیدار‌ها توجه بیشتر به حمل و نقل، بهداشت و مسایل امنیتی زائران ایرانی را خواستار شد.

قرار است در روز‌های آینده تفاهم نامه ای در این خصوص میان مسئولان حج و زیارت کشورمان با مقامات عراقی امضا شود تا با اجرایی شدن آن شاهد کاهش 15 درصدی هزینه‌های سفر و افزایش دو برابری تعداد زائران ایرانی در عراق باشیم.

زائران عتبات عالیات پیش از سفر از وضعیت ممنوع الخروجی خود مطمئن شوند

معاون حج، عمره و عتبات عالیات گفت: زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند برای اینکه در مرزها با مشکل مواجه نشوند قبل از سفر از وضعیت ممنوع الخروجی خود مطمئن شوند و در صورت وجود مشکل برای حل آن اقدام کنند.

ناصر خدرنژاد در گفت‌وگو با فارس گفت: اطلاع یافتن از وضعیت تردد زائران از مرزها و اینکه مشکلی برای تردد آنها وجود دارد یا خیر موضوعی است که خود زائران باید قبل از سفر از نداشتن بدهی مالیاتی یا سایر مواردی که ممکن است به ممنوع الخروج شدن آنها منجر شود مطمئن شوند و سپس برای اعزام به مرزها بیایند.

وی ادامه داد: این امکان برای سازمان حج وجود ندارد که از قبل به زائران اطلاع دهد که چه کسانی مشکل دارند و باید خود زائران در صورتیکه احتمال بروز مشکل را می‌دهند خودشان برای حل مشکل اقدام کنند.

خدرنژاد اظهار داشت: این مشکل ممکن است در سفرهای عمره و تمتع نیز برای زائران ایجاد شود بنابراین توصیه ما به زائران این است که چند روز قبل از سفر از وضعیت خروجی خود مطمئن شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها