شهرآورد هفتاد و هشتم استقلال و پرسپولیس در حالی از راه رسیده که طی این سال‌ها، شهرآورد هفتاد و چهارم دو تیم دلچسب‌تر از هر زمانی بوده است.
کد خبر: ۶۳۶۲۶۳
به امید پیروزی فوتبال

شهرآورد هفتاد و هشتم استقلال و پرسپولیس در حالی از راه رسیده که طی این سال‌ها، شهرآورد هفتاد و چهارم دو تیم دلچسب‌تر از هر زمانی بوده است. نه از جهت این‌که پرسپولیس بازی باخته را 3بر2 برد، بلکه از این حیث که در مدت ده دقیقه، سه گل دیگر به گل‌های این بازی اضافه شد تا یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های دوتیم رقم بخورد.

هر چند آبی‌ها پیروزی 2 بر صفر را با شکست 3 بر 2 عوض کردند، اما برنده این بازی پیش از آن‌که سرخ‌ها باشند، کل فوتبال ایران بود که یک بازی زیبا و تهاجمی را از دو تیم مطرح باشگاهی به تماشا نشست. هر چند در سه بازی بعدی، آن هیجان و بازی گرم دو تیم دیده نشد و سرخابی‌ها بیش از آن‌که در اندیشه فوتبال تهاجمی باشند، مصلحت گرانه بازی کردند تا دوباره بختک تساوی‌های بدون گل سایه سنگین‌اش را بر بازی‌های دو تیم بیندازد، اما به هر صورت شهرآورد فردا که از ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، باورهای تازه‌ای را در بین اهالی فوتبال مبنی بر زیبا و پرگل بودن آن شکل داده است. هر چند البته نظر پیشکسوتانی چون علی پروین بر این است که بـه احتمال 99 درصد این بازی مساوی می‌شود، اما به هر صورت با توجه به موقعیت دو تیم در جدول و بویژه بازیکنانی که در اردوگاه دو تیم وجود دارد، انتظاری جز یک بازی زیبا از سرخابی‌ها نمی‌رود. این درست که استقلال با چهار امتیاز اختلاف نسبت به تیم پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد و با یک مساوی نیز می‌تواند اهدافش را در این بازی پر رنگ ببینید، اما یقینا علی دایی و تیمش برای آن‌که شانس قهرمانی‌شان را تضعیف شده نبینند، نیاز دارند هر طور شده سه امتیاز بازی را از آن خود کنند.

نگاهی به شرایط دو تیم نیز منهای موقعیت‌شان در جدول رده‌بندی، قرمزها را برای رسیدن به پیروزی جلوتر از آبی‌ها قرار می‌دهد. دلیلش نیز این است که استقلالی‌ها بر خلاف صدرنشینی‌شان، طی این هفته‌ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند. جدا از مشکلات مالی که البته سرخ‌ها نیز از آن مستثنی نیستند، استقلال و امیر قلعه‌نویی طی روزهای گذشته دو مهره تاثیرگذار خود را در خط دفاع و هافبک از دست داده‌اند و قطعا نمی‌توان جدایی پژمان منتظری و جواد نکونام را برای آبی‌ها بدون آسیب دید. البته امیر قلعه‌نویی با یک خط عقب کشیدن جی لوئید ساموئل دونده و انرژیک، تلاش کرده است ثبات و استحکام خط دفاعی‌اش را حفظ کند و در عین حال با حضور آندرانیک تیموریان پرکار و اثر گذار در خط میانی، کوشیده پژمان نوری را به این بازیکن محوری تیمش نزدیک تر کند تا با اضافه شدن هافبک برزیلی و تازه استخدام شده، خط میانی استقلال نیز به نوعی جای خالی نکونام را پر کند. با این حال نمی‌توان خلا این دو بازیکن ملی‌پوش و با تجربه را برای آبی‌ها بدون تبعات دید.

در طرف مقابل پرسپولیس در این فصل هر طور توانسته تیمش را تقویت کرده است تا با اضافه شدن محسن مسلمان که مدت‌ها در کنار پیام صادقیان بازی کرده، زوجی موفق در خط میانی سرخ‌ها و در کنار بازیکنان رو به جلویی چون امید عالیشاه و محمد نوری تشکیل شود. گرچه خط دفاع پرسپولیس نیز مثل آبی‌ها با حضور بازیکنان با تجربه و ملی‌پوش مستحکم است، اما همه چیز در عین حال به تفکرات و تاکتیک‌های علی دایی و امیر قلعه‌نویی برمی‌گردد که چه‌سان تیم‌هایشان را در زمین آرایش داده و در جهت جلب نظر هواداران خود از یک سو و کل تماشاگران و دوستداران فوتبال از سوی دیگر، در میدان مسابقه نمایش دهند. بی‌شک اگر تفکر هر دو مربی بر بازی رو به جلو و زیبا باشد، شهرآورد فردا می‌تواند آن چیزی باشد که همگان از دیداری انتظار دارند که جمعی از ستاره‌ها و بهترین‌های فوتبال ایران در آن حضور دارند. گرچه دایی تاکید کرده تیمش را هجومی و برای گرفتن سه امتیاز به میدان می‌فرستد، اما قلعه‌نویی نیز با این‌که یک امتیاز بازی به کامش است، به دفعات تاکید کرده که برای گرفتن نتیجه مساوی تیمش را به میدان نمی‌فرستد.

به هر صورت و با توجه به آنچه اشاره رفت، شهرآورد فردای استقلال و پرسپولیس می‌تواند خاطره بازی‌های دلچسب و زیبای دو تیم را در ذهن اهالی فوتبال زنده کند. بازی‌هایی که تفکر هجومی و پیروزی بر آن حاکم بوده و ترس از باختن، سایه مساوی را بر آن نمی‌گستراند. با علم به این‌که این بازی فارغ از قوی یا بهتر بودن یک تیم نسبت به دیگری شرایط خاص خود را دارد، آرزو داریم که مصاف فردای استقلال و پرسپولیس یک بازی زیبا و پاک باشد و برنده اصلی آن هواداران فوتبال باشند.

حجت‌اله اکبرآبادی

دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها