وزیر امور خارجه بلژیک اعلام کرد: بالغ بر ۲۰ شهروند این کشور که برای شرکت در عملیات تروریستی و جنک علیه نیروهای اسد به سوریه رفته اند کشته شده اند. در این حال گزارش ها حاکیست ارتش سوریه ، کنترل کامل چندین منطقه را در حومه شهر حلب در اختیار گرفت.
کد خبر: ۶۳۵۶۲۴
۲۰ تروریست بلژیکی در سوریه کشته شدند

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، "ریندیرز" وزیر امور خارجه بلژیک در عین حال گفت: هویت بیش از 200 شهروند این کشور که اکثرشان وابسته به گروه های افراطی از جمله گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق وشام " (داعش) هستند- شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 20 تن از این افراد تاکنون در سوریه کشته شده‌اند نسبت به خطر این گونه افراد برای بلژیک و دیگر کشورها هشدار داد.

پدیده حضور تروریست های خارجی در دیگر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه نیز به ثبت رسیده است.

اما مقامات بلژیک می گویند بلژیک نخستین کشوری است که به طور علنی نگرانی خود را در قبال حضور شهروندان خود در سوریه از جمله حضور افراد نابالغ در آن کشور اعلام داشته است.

در این حال گزارش ها از تحولات میدانی سوریه حاکی است نیروهای ارتش در ادامه پیشروی های خود، کنترل کامل چندین منطقه در حومه شهر حلب را در اختیار گرفتند.
 
بر اساس این گزارش همزمان با رایزنی های بین المللی برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 در مورد سوریه در تحولات میدانی این کشور ارتش موفق  شد در چندین عملیات پس از نابودی کامل تروریست ها مناطقی را در ریف حلب از کنترل این گروه خارج کند. پس از تسلط ارتش بر این مناطق،  نیروهای ارتش با همکاری نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی نظم و امنیت را به این مناطق برگرداندند.
 
موفقیت های ارتش سوریه در آستانه نشست ژنو 2 رو به گسترش است . سازمان ملل 22 ژانویه (دوم بهمن) را برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 تعیین کرده است که قرار است در آن وضعیت سوریه بررسی شود، تعیین کرد.
 
بان کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل متحد پس از نشستی در ژنو، این تاریخ جدید را برای برگزاری کنفرانس صلح سوریه اعلام کرد.

سازمان ملل اعلام کرد،‌ مخالفان سوری و دولت سوریه در این نشست شرکت خواهند کرد و هدف از برگزاری آن تحقق بخشیدن به دستاوردهای نشست ژنو 1 مبنی بر تشکیل دولتی با اختیارات کامل در سوریه است.(شبکه خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها