کشته شدن 500 شورشی در سوریه

اختلافات بین گروه‌های شورشی سوریه اعم از مخالفان مسلح یا طرفداران القاعده همچنان ادامه دارد. برخی آمارها حکایت از کشته شدن حدود 500 نفر از این شورشیان دارد. این درحالی است که اختلافات سیاسی بین گروه‌های مخالف نیز همچنان ادامه داشته و درهمین رابطه ریاض حجاب از ائتلاف مخالفان جدا شده است.
کد خبر: ۶۳۴۵۷۸

به گزارش ایسنا، گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید در جریان درگیری میان شورشیان مخالف دولت اسد و نیروهای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) که وابسته به القاعده هستند، حدود 500 تن در یک هفته گذشته کشته شده‌اند.

رامی عبدالرحمان، مدیر گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه واقع در لندن روز جمعه اظهار کرد:‌ ما در این درگیری‌ها میان مخالفان حکومت سوریه کشته شدن 482 نفر را مستند کرده‌ایم که از میان آنها 85 نفر غیرنظامی، 240 نفر افراد مسلح مخالف داعش و 157 نفر از اعضای داعش هستند. همچنین 42 نفر گروگان توسط داعش در حلب اعدام شدند. گفته می‌شود این گروه 47 نفر از غیر نظامیان را هم در استان ادلب اعدام کرده است. عبدالرحمان همچنین گفت:‌ باقی افراد کشته شده در جریان درگیری‌ها بالغ بر ده‌ها تن می‌شود که مستندسازی همه کشته‌ها به صورت دقیق غیرممکن است. وی خواهان آن شد که جرایم رخ داده در سوریه در یک دادگاه بین‌المللی مورد رسیدگی قرار گیرد.

در یک خبر دیگر، اعلام شد ریاض حجاب نخست‌وزیر سابق سوریه و عضو ائتلاف مخالفان سوری در خارج، جدایی خود را از این ائتلاف اعلام کرد. وی در نامه‌ای اعلام کرد به دلیل فضای مبهم و نامشخص افق کار در این ائتلاف از آن کناره‌گیری کرده است. حجاب در نامه خود اعضای ائتلاف را متهم به وابستگی به کشورهای منطقه‌ و عربی کرد. نخست‌وزیر سابق سوریه پیش از این در رای‌گیری برای انتخاب رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوری در نشست این ائتلاف در استانبول در برابر «احمد جربا» شکست خورده بود.

همچنین اعلام شد، نشست گروه‌های مخالف سوری در کوردوبا واقع در جنوب اسپانیا بی‌نتیجه پایان یافته است. قرار بود گروه‌های مخالف سوری دراین نشست پیرامون نحوه مشارکت خود در کنفرانس ژنو2 تصمیم بگیرند که به توافق دست نیافتند.

گروه‌های مخالف سوری در این نشست بار دیگر تاکید کردند که کنفرانس ژنو۲ باید به تشکیل دولت انتقالی منجر شود که بشار اسد، رئیس‌جمهور فعلی سوریه در آن هیچ نقشی نداشته باشد. این در حالی است که دمشق تاکید کرده است اسد از قدرت کناره‌گیری نمی‌کند. قرار است فردا (دوشنبه) وزیران خارجه روسیه و آمریکا نشست سه جانبه‌ای با اخضر ابراهیمی در خصوص مقدمات کنفرانس صلح ژنو 2 برگزار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها