180 نماینده مجلس شورای اسلامی در سالگرد 17 دی و اجرای فرمان کشف حجاب در حکومت پهلوی اول بیانیه‌ای در این مورد را امضاء کردند.
کد خبر: ۶۳۳۵۵۳
180 نماینده از دولت خواستند موجبات ترویج فرهنگ حجاب را فراهم کند

متن بیانیه 180 نماینده به مناسبت سالگرد حادثه کشف حجاب به شرح زیر است:

سال‌ها پیش در روز 17 دی ماه استکبار جهانی نجابت بانوان عفیف کشورمان را نشانه گرفت تا به دستور رضاخان حجاب، عفت و پاکدامنی زنان مسلمان هدف تیرهای آلوده دشمنان قرار گیرد.

این نقشه پلید استکبار که در زمان رضاخان با خشونت آغاز شده بود در زمان محمدرضا به گونه‌ای نرم ادامه یافت و هرچند در برهه ای از زمان گروهی از زنان و دختران کشورمان به آن تمکین کرده‌اند لیکن اکنون اکثریت ایشان به مقاومت برخاسته و برخی جان پاک خویش را در این راه نثار کرده‌اند و نیز همان گونه که معمار کبیر انقلاب فرمودند همین بانوان در جریان پیروزی انقلاب همدوش مردان حتی جلوتر از آنان حرکت کردند و تعالیم حیات‌بخش و کرامت‌آفرین اسلام را لبیک گفتند.

استکبار جهانی تمام نقشه‌های شوم خود را در جهت گسترش فرهنگ برهنگی و حجاب گریزی به کار گرفته است. از مسوولان کشورمان به ویژه دولت محترم می‌خواهیم که اولا حمایت ویژه خود را از الگوسازی از دختران فرهیخته میهن‌مان که با حجاب اسلامی در عرصه‌های قرآنی، ورزشی، علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خوش درخشیدند را مبذول دارد.

ثانیا تمامی همت خویش را در جهت اجرای مصوبه عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی به کار گرفته موجبات ترویج این گوهر گرانبهای بصیرت‌بخش بانوان جامعه را بیش از پیش فراهم نماید.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها