اجازه استوپ کردن به دایی نمی دادم

خاطره شاهرودی از دایی و حمام عابدزاده!

رضا شاهرودی یا همان رضا مالدینی سال های فوتبالی اش در پرسپولیس ، در تیم پیشکسوتان پرسپولیس فرصت رویارویی با مالدینی پیدا کرد .
کد خبر: ۶۳۳۵۰۹
خاطره شاهرودی از دایی و حمام عابدزاده!

به گزارش جام جم ورزشی ، رضا شاهرودی در گفت و گویی خاطرات دوران قهرمانی خود را بازگو کرد . خاطره ای از دوره خدابیامرز ایویچ سرمربی فقید تیم ملی فوتبال جالب است . او گفت:

ایویچ یک تمرین 6 مقابل 6 به صورت من تو من گذاشته بود. یار مستقیم من علی دایی بود. من اجازه نمی‌دادم علی دایی حتی یک استوپ کند. یک درگیری بین ما به وجود آمد و پس از تکلی که روی او انجام دادم دایی به من حرف بدی زد، انسان غیرت دارد به همین خاطر از کوره در رفتم و یک درگیری فیزیکی به وجود آمد. در جلسه‌ای مسئولان تیم تشخیص دادند من به ایران بازگردم، بچه‌های تیم از من حمایت کردند و گفتند در صورت رفتن من آنها هم تیم را ترک می‌کنند بعد جمع خیلی دوستانه شد همه با هم آشتی کردند و تیمسار نوآموز هم گریه کرد. به هرحال در اردوهای بلند مدت همیشه درگیری به وجود می‌آید. ما در ایران و در همان رقابت‌های مقدماتی وقتی در هتل هما بودیم درگیری به وجود آمد اما درگیری من و دایی بیشتر رسانه‌ای شد. با یکدیگر مشکلی نداریم و می‌بینید که در رسانه‌ها از او حمایت می‌کنم.

خاطره دیگر شاهرودی باز برای دایی نمی تواند خوب باشد:

وقتی اوت پرتاب می‌کنیم چیزی که به صورت اصولی به ما یاد دادند توپ را باید به همان نفر برگردانیم. ما هر بار توپ را می‌دادیم علی دایی، او می‌چرخید و توپ را از او می‌گرفتند. من آن زمان پیستون چپ بودم و مجبور می‌شدم بعد از لو رفتن توپ‌ها 100 متر را برگردم. علی دایی که مهاجم بود و برنمی‌گشت، درست می‌گویید در یکی از صحنه ها بعد از لو رفتن توپ ازکوره دَر رفتم، یک مقدار عصبانی شدم و فریاد زدم. این هم از خاطراتی بود که همیشه بیان می شود. (باخنده)

احترام به بزرگتر ها در فرهنگ رفتاری شاهرودی جایگاه خاصی دارد:

مربیان قدیمی همیشه می‌گفتند به بزرگ‌تر خود احترام بگذارید. کاپیتانی به بازیکنی می‌رسید که سابقه بیشتری داشت اینطور نبود که مثل الان بازوبند بین بازیکنان بچرخد. من 10 سال در پرسپولیس ماندم تا کاپیتانی به من رسید که خودم چون با عابدزاده رفیق بودم بازوبند را به او دادم. علی آقا پروین و محمد مایلی‌کهن تأکید زیادی روی این مسئله داشتند. تازه به پرسپولیس آمده بودم و اواخر فوتبال درخشان، محمدخانی و پنجعلی بود. آن موقع بعد از بازی شرایط اینطور نبود که آبمیوه‌های ساندیسی بدهند. تدارکات‌ها آبمیوه در کلمن درست می‌کردند. ما جوان‌ترها می‌ایستادیم و وقتی که بازیکنان بزرگ‌تر آبمیوه و سایر خوراکی‌ها را میل می‌کردند جلو می‌رفتیم والا علی پروین ما را جریمه می‌کرد. وقتی جلوتر رفتیم دیدیم تعدادی از جوان‌ترها این مسئله را رعایت نمی‌کنند اسم نمی‌برم یک روز به رختکن رفتم و دیدم آقای عابدزاده ایستاده دوش بگیرد و دو جوان در حمام دوش می‌گرفتند. از او پرسیدم چرا منتظر ایستاده که اشاره کرد آن دو نفر داخل هستند در حالی که کف روی سر آنها وجود داشت، آنها را بیرون آوردم و گفتم آقای عابدزاده دوش می‌گیرد و سپس من این کار را می‌کنم. اگر آبی و صابونی باقی ماند شما می‌توانید دوش بگیرید. ما به نفع خود آنها کار کردیم و هنوز وقتی من را می‌بینند به خاطر این رفتار تشکر می‌کنند. در رختکن نیز آنها باید صدای خود را پایین می‌آوردند و ادب را رعایت می‌کردند. متأسفانه پول وارد فوتبال شد و جنبه‌ها پایین آمد. فوتبالیست 10 سال مفید دارد و باید پول هم بدهند. بازیکن تیم ملی 700 میلیون تومان پول بگیرد و نوش جانش باشد اما بازیکن عادی نباید این رقم‌ها را بگیرد و برای خودش بد است. طرف 50 میلیون را یکجا ندیده اما 400 - 500 میلیون قرارداد دارد.فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها