پیشنهاد تشکیل حزب باد

فکر بد نکنید؛ اصلا منظور سیاسی نداریم و گوشه و کنایه‌ای هم نمی‌خواهیم به احزاب بزنیم. خیلی هم خوشحال و خرسند و خرم شدیم وقتی که شنیدیم تمامی نمایندگان احزاب بالقوه و بالفعل در وزارت کشور جمع شدند و به مدت چند ساعت، دست به یک هم‌اندیشی زدند. چیزی که واقعا نیازی مبرم برای پویایی و بالندگی و حداقل اعلام‌وجود احزاب است. وگرنه آدم بر اثر حواس‌پرتی و گرفتاری، کم‌کم فراموش می‌کند که حزبی هم هست.
کد خبر: ۶۳۲۶۲۹
پیشنهاد تشکیل حزب باد

حرف‌های خوبی هم در این هم‌اندیشی عنوان شده که جای کار دارد. مخالفت با پرداخت یارانه به احزاب از سوی دولت، ضرورت تامین هزینه‌های مالی احزاب، حق مطلق نداشتن هیچ حزبی، انتقاد از وجود احزاب بدون شناسنامه یا کپی آن، ضرورت عبور احزاب از برخی بداخلاقی‌ها، مساوی ندانستن رقابت با دشمنی، و..... خیلی مباحث دیگر، از جمله حرف‌های خوبی بوده که مطرح شده و ما نیز بر‌اهمیت پرداخت به آنها شدیداللحن صحه می‌گذاریم. گرچه شیوه‌های گذاشتن صحه را خیلی وارد نیستیم.

و اما این وسط، حرف حساب ما چیست؟.... بیشتر ناراحتی‌مان به خودمان برمی‌گردد. این که کاش بنده نیز به همین سبک و سیاق طنزآمیزی که داریم و همگان مستحضرند که خیلی عادی نیستیم و گاهی فوق‌العاده‌ایم؛ با عنایت به خیلی جدی‌شدن وضع نامطلوب هوا، در یک اقدام خودجوش،یک حزبی تاسیس می‌کردیم به نام مثلا «حزب باد» که البته هیچ معنا و مفهوم سیاسی هم در بر نداشته باشد که دیگر احزاب بهشان بربخورد.

در اساسنامه حزب، صرفا بر موضوع نظارت بر وضع آلودگی هوا و تلاش در جهت ارتقای آن (یعنی بالابردن کیفیت هوا) اشاره و تاکید شود که راه را بر دیگر برداشت‌ها ببندد. اگر این حزب را زده بودیم، شاید الان می‌توانستیم در این هم‌اندیشی شرکت کنیم و برنامه‌های خود را مطرح نماییم؛ برنامه‌هایی که در زیر خلاصه‌اش می‌کنیم:

تبیین مواضع: برای رفع هرگونه شبهه و برداشت سیاسی ناجور در ارتباط با حزب بادمان، توضیح می‌دادیم که با توجه به نقش بسیار زیاد باد و جهت وزش سازنده آن در انتقال آلودگی هوای تهران به خارج شهر و ایضا به دلیل نبودن طرح و تصمیم‌های مدیریتی جایگزین، به نظر می‌رسد که بیش از همیشه باید برای استفاده بهینه از باد برنامه‌ریزی اصولی و اصلاحی کرد. به هرحال، یک انرژی بادآورده است. مثل نفت و گاز هم لازم نیست که دغدغه آیندگان را داشته باشیم. برای آنها هم به اندازه کافی باد هست. تا باد چنین بادا!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها