گرچه هفته گذشته یکی از نمایندگان مجلس از تشکیل کمیته نظارت بر مذاکرات هسته‌ای با عضویت دو نماینده مجلس خبر داده بود، اما دیروز غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیسان سابق و جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره خبر اول گفت: من مطلبی در این باره نشنیده‌ام.
کد خبر: ۶۳۲۱۹۷
واکنش بهارستانی‌ها به شایعه نظارت بر مذاکرات

حدادعادل همچنین درباره خبر مربوط به پیشنهاد عضویت یک نماینده مجلس در تیم مذاکره‌کننده هم بیان کرد: مطلبی درباره عضویت نمایندگان مجلس در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نشنیده‌ام. ممکن است نمایندگان مجلس نظر مشورتی ارائه کنند، اما طرحی نبوده و اگر هم بوده است، من خبر ندارم.

در همین خصوص، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم اعلام کرد که هیاتی با عنوان نظارت بر عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در مجلس شکل نگرفته و تشکیل آن نیز بعید به نظر می‌رسد.

محمدرضا باهنر در حاشیه نشست احزاب با وزیر کشور در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: نگاه مجلس و نظارت‌های آن بر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، نظارتی عادی است و کمیسیون امنیت ملی مجلس نظارت‌هایی در این خصوص دارد.

دیدار ظریف با اردوغان

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به دعوت احمد داوود اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود دیروز به استانبول رفته بود با رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، این دیدار در کاخ دولمه باغچه استانبول برگزار شد و پس از آن هم ظریف با وزیرخارجه ترکیه در کاخ چراغان شهر استانبول دیدار و گفت‌وگو کرد.

روابط دوجانبه، مباحث منطقه‌ای و بین‌المللی، تحولات سوریه و افزایش تنش‌های سیاسی و خشونت در عراق از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگوی ظریف با مقامات کشور ترکیه بود. وزیر امور خارجه کشورمان امروز به تهران بازمی‌گردد.

آخرین خبرها از بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران

هرچند هنوز رسما خبری درباره تعیین تکلیف انجمن صنفی روزنامه‌نگاران منتشر نشده، ولی ماشاءالله شمس‌الواعظین فعال مطبوعاتی، دیروز به ایرنا گفت: براساس گفت‌وگوهای صورت گرفته، قول مساعد داده شده که تا پایان دی‌ماه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران بازگشایی شده و وظایف روزنامه‌نگاران بر دوش این انجمن نهاده شود.

وی توضیح داد: گفت‌وگوهایی که تاکنون صورت گرفته و بر اساس دستور مساعد رئیس‌جمهور، سه وزیر کار، ارشاد و اطلاعات برای حل و فصل این موضوع انتخاب شده‌اند.

فیلتر «وایبر» و «واتس‌آپ» به تعویق افتاد

پس از آن که دولت اعلام کرد نقشی در فیلتر شدن ویچت نداشته است، حالا دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی با تاکید بر این‌که فیلترشدن نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه مانند وایبر، واتس‌آپ و تانگو در دستور کار این کارگروه قرار دارد، گفت: براساس تصمیمی که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در زمان فیلتر کردن ویچت گرفته مقرر شد تا زمان تقویت نرم‌افزارهای مشابه داخلی، فیلتر شدن نرم‌افزارهای خارجی مذکور به تعویق بیفتد.

عبدالصمد خرم‌آبادی در گفت‌وگو با مهر، با بیان این ‌که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی تاکنون تصمیمی برای فیلتر شدن نرم‌افزار وایبر که چند روزی است از سوی برخی کاربران مطرح می‌شود اتخاذ نکرده، اظهار کرد: با تقویت نرم‌افزارهای مشابه داخلی و در صورتی که نرم‌افزارهای داخلی بتواند نیازهای ارتباطی مردم را تامین کند، موضوع فیلتر نرم‌افزارهای خارجی مجددا از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شکست «دیپلماسی تبریک»

سایت مشرق در بخش ویژه‌های خود نوشته است: برخی چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای در روزهای گذشته تلاش داشتند به مناسبت آغاز سال میلادی و جشن‌های کریسمس، فضایی رسانه‌ای برای ارسال پیام تبریک روحانی به اوباما تدارک ببینند که این طرح رسانه‌ای با بی‌توجهی رئیس‌جمهور ناکام ماند.

وزیر ارشاد چرا به مجلس فراخوانده شد؟

روند فراخواندن وزرا به مجلس در حالی هنوز به سیر صعودی خود ادامه می‌دهد که رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس «تساهل و تسامح وزیر ارشاد در برابر توهین به مقدسات» را دلیل پرسش حمید رسایی، نماینده تهران از وزیر ارشاد دانسته است.

احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به مهر گفت که جنتی در جلسه کمیسیون به پرسش‌های مطرح شده جواب‌هایی داد که پاسخ‌های وی نمایندگان را قانع نکرد و باعث شد پرسش به صحن علنی فرستاده شود.

رفتار دولت عامل نزدیکی اصولگرایان و رهروان

با وجود آن که هنوز زمان زیادی تا برگزاری انتخابات مجلس دهم باقی‌مانده، اما از هم‌اکنون تلاش‌ها برای رسیدن به اجماع تشکیلاتی در این انتخابات در میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان آغاز شده است.

در همین رابطه روح‌الله حسینیان، نماینده مردم تهران گفته است: مقدمات ارائه فهرست واحد اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم فراهم شده و انشاءالله هر چه به انتخابات نزدیک شویم، همگرایی اصولگرایان بیشتر خواهد شد.

او در گفت‌وگو با فارس «رفتار دولت» را عامل نزدیکی فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت دانسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها