وزیر خارجه سوریه:

ایران باید در کنفرانس ژنو 2 شرکت کند

وزیر خارجه سوریه بار دیگر با تاکید بر ضرورت مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس ژنو 2 خواستار توقف حمایت عربستان و متحدانش از گروههای تروریستی شد.
کد خبر: ۶۳۱۱۵۰
ایران باید در کنفرانس ژنو 2 شرکت کند

ولید المعلم گفت: سوریه بر ضرورت مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 تاکید و برای برگزاری این کنفرانس تلاش می کند.

المعلم تصریح کرد: جلوگیری از مشارکت ایران در کنفرانس به دلایل سیاسی از سوی آمریکا و کسانی که خود را اپوزیسیون می نامند، غیر منطقی و غیر معقول است.

وزیر خارجه سوریه افزود: دمشق با توجه به داشتن دیدگاه واضحی که برخاسته از خواسته های ملت سوریه است، برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 تلاش می کند.

المعلم در خصوص موضع روسیه درباره کنفرانس ژنو 2 اظهار کرد: این موضع بر اولویت داشتن مبارزه با تروریسم تاکید می کند، زیرا دستیابی به راه حل سیاسی پیش از مبارزه با تروریسم و پایبندی کشورهای حامی تروریسم به توقف حمایت از آن و پایان دادن به حمایت تسلیحاتی و مالی از تروریستها ممکن نیست.

آمریکا و متحدانش در حالی در برابر مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 مشارکت می کنند که از کشورهای حامی تروریست ها به ویژه عربستان و قطر و ترکیه برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرده است، در حالی که این کشورها با حمایت گسترده مالی و  تسلیحاتی از گروه های تروریستی، مانع اصلی تلاشها برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه هستند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها