وزیر راه و شهرسازی درباره تعیین تکلیف قطعات باقی‌مانده آزادراه تهران-شمال، اظهار داشت: این آزادراه 4 قطعه دارد که قطعه یک آن از تهران شروع می‌شود، در این قطعه قرارداد‌ ‌با چینی‌ها بسته شده است؛ قطعه یک 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۶۳۰۹۹۵
مشکلات فنی قطعات 2 و 3 آزادراه شمال جاده چالوس را می‌‎بندد

به گزارش فارس عباس آخوندی در حاشیه نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 2200 دستگاه واگن مسافربری به ناوگان ریلی کشور افزوده می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر ‌میانگین سنی ناوگان ریلی کشور 29 سال است که این رقم باید ترمیم شود.

وی اضافه کرد: در حوزه حمل ریلی بار حدود 22 هزار واگن باری نیاز داریم که دنبال تامین آن هستیم.

افزایش سرعت قطار‌ها

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش سرعت قطار در خط‌آهن‌ تهران - مشهد‌ افزود: سرعت قطار تهران -مشهد هم اکنون 140 کیلومتر است که قصد داریم که آن را به 180 کیلومتر برسانیم.

آخوندی ادامه داد: در بودجه 93 از بخش ریلی حمایت کرده‌ایم که در صورت تصویب آن را عملیاتی خواهیم کرد.

راه اندازی قطار تهران - قم در آینده نزدیک

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه‌اندازی قطار تهران- قم در آینده، بیان کرد: قصد داریم امسال این خط را نیز برقرار کنیم.

آخوندی تأکید کرد: صرفه جویی در مصرف سوخت و ایمنی، از ویژگی‌های بخش ریلی کشور است.

* مشکلات فنی قطعات 2 و 3 آزادراه شمال جاده چالوس را می‌‎بندد

وزیر راه و شهرسازی درباره تعیین تکلیف قطعات باقی‌مانده آزادراه تهران-شمال، اظهار داشت: این آزادراه 4 قطعه دارد که قطعه یک آن از تهران شروع می‌شود، در این قطعه قرارداد‌ ‌با چینی‌ها بسته شده است؛ قطعه یک 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آخوندی اضافه کرد: قطعه دو و سه ‌پرهزینه ترین قطعات این آزادراه است؛ این قطعات مشکل فنی دارند و طراحی موجود آن جاده چالوس را می‌بندند. به دنبال راهکاری برای رفع نقص فنی این دو قطعه هستیم.‌

بهره‌برداری از مترو پرند در تابستان 93

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه متروی پرند چه زمانی راه‌اندازی می شود، گفت: در این خصوص حمایت‌های مالی زیادی از این خط کرده‌ایم و امیدواریم تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه آزادراه کریدور محور توسعه است، افزود: از دهه 60 امکان سرمایه‌گذاری در آزادراه‌ها به وجود آمد که این باید تقویت شود؛ هم اکنون 18 طرح آزادراهی داریم که با شرکت‌های تامین سرمایه در حال رایزنی هستیم که این آزادراه‌ها را سرمایه‌پذیر کنند.

وی تأکید کرد: نگرش دولت این است که ‌مشارکت ‌50 - 50 دولت و بخش خصوصی در ساخت آزاد‌راه‌ها به مشارکت 100 درصدی بخش خصوصی تغییر یابد.

آخوندی با بیان اینکه اکنون در حوزه آزادراه‌های کشور دو نگاه جدید وجود دارد، بیان کرد: اکنون به آزادراه‌ها به عنوان یک راه نگاه نمی‌کنیم بلکه به عنوان یک کریدور توسعه می‌نگریم و برگشت سرمایه‌گذاری در این بخش را نیز در این کریدورها می‌بینیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها