براساس اعلام سازمان محیط زیست و هواشناسی وضعیت هوای مشهد و اصفهان در شرایط هشدار قرار گرفت.
کد خبر: ۶۲۹۲۷۴
وضعیت هوای مشهد و اصفهان در شرایط هشدار قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: وضعیت هوای مشهد در 3 روز ابتدایی دی‌ماه در شرایط هشدار قرار گرفت.

حمید صالحی امروز در گفت‌وگو با فارس در مشهد اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در مشهد، هوای امروز مشهد در وضع هشدار قرار دارد و شاخص کلی کیفیت هوا 120 PSI است.

به گفته وی، به افراد حساس، کودکان و افراد سالخورده توصیه می‌شود از وسایل حفاظت تنفسی (ماسک) مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده کنند.

صالحی ادامه داد: شاخص کلی کیفیت هوا از صفر تا 50 پی‌اس‌آی در حالت پاک و در وضع عادی، 51 تا 100 مجاز و عادی، از 101 تا 150 آلوده برای افراد حساس بزرگسال و کودک در وضع هشدار، 151 تا 200 آلوده برای همه سنین و در وضع هشدار، 201 تا 300 بسیار ناسالم و در وضع اضطرار و بیشتر از 300 پی‌اس‌آی سمی خطرناک و در وضع بحران است.

وی با بیان اینکه طی بارش‌های اخیر وضعیت آلودگی هوای مشهد در شرایط سالم قرار گرفته بود، گفت: با پایان بارش و در شروع ماه دی، آلودگی هوای مشهد دوباره در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

نصف جهان در آلودگی فرو می‌رود

کارشناس پیش‌بینی وضع هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی و پایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، در حال حاضر شرایط کیفی هوای اصفهان به مرز هشدار رسیده است.

لیلا امینی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: تا ساعتی دیگر کمیته آلودگی هوا در استانداری اصفهان تشکیل می‌شود. بررسی آخرین وضعیت نقشه‌های پیش‌بینی وضع هوا نشان می‌دهد که پایداری جو همچنان تداوم خواهد داشت و با ریزش هوای سرد در روزهای آینده شرایط افزایش غلظت آلاینده‌ها فراهم خواهد شد.

وی افزود: بر همین اساس از امروز سه شنبه تا پایان هفته جاری شرایط افزایش آلاینده‌های هوا به خصوص در کلان‌شهر اصفهان و شهرک‌های صنعتی انتظار می‌رود که کیفیت هوای شهر اصفهان به طور محسوسی کاهش یابد و دید افقی نیز در همین مدت کم شود.

کارشناس پیش‌بینی وضع هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: تا پایان هفته دمای هوای اصفهان تغییر محسوسی نخواهد داشت و در همین مدت هوا ساکن خواهد بود و جریانی نخواهد داشت.

امینی تصریح کرد: در 24 ساعت آینده دمای هوای اصفهان بین منفی هشت تا هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و در همین مدت سردترین نقطه استان فریدون‌شهر با -15 درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین نقطه اصفهان نیز خور و بیابانک با 12 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: فردا اوج غلظت آلاینده‌ها را در کلان‌شهر اصفهان خواهیم داشت که به همین دلیل اطلاعیه هواشناسی را به ستاد بحران استان ارسال کرده‌ایم.

هم‌چنین رییس اداره آزمایشگاه هوای اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی شرایط افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر اصفهان برای فردا مهیا است و پیش‌بینی می‌شود این شرایط تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

بابک صادقیان  اظهار کرد: امروز و بر اساس آخرین بررسی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، شرایط کیفیت هوای اصفهان بر اساس شاخص AQI بر روی عدد 163 قرار گرفته است که شرایط هشدار را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: بر همین اساس کمیته آلودگی هوا تشکیل خواهد شد تا بررسی‌های لازم در خصوص تعطیلی فردا انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها