رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در آیین سالگرد درگذشت امام جمعه فقید رفسنجان گفت: مقام معظم رهبری اخیراً و در سه موضوع حساس از جمله توافق ژنو به داد ما رسیدند و خاصیت ولایت فقیه این است که بن‌بست‌ها را بشکند و طغیان نشود.
کد خبر: ۶۲۷۱۴۸
مقام معظم رهبری در3 موضوع حساس به داد ما رسیدند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: خدا کمک کرد و تحریم‌های جدید اعمال نشد و بعضی‌ها فکر می‌کنند ما بودیم که این شرایط را به وجود آوردیم، اما اینطور نیست و مردم آگاهی زیادی دارند و فهمیدند در شرایط بدی قرار داریم یا باید تسلیم شویم و یا جنگ را بپذیریم و به میدان آمدند و آن کسی را که می‌خواستند انتخاب کردند و الان اعتدال در کشور ما حاکم است.

هاشمی‌رفسنجانی ابراز داشت: نخستین قدم خوب برداشته شد؛ اگرچه اعتراضاتی هم هست؛ اولین قدم که برداشته شده است و  مردم هم آرامش دارند.

وی اذعان داشت: در این دو روز دو ملاقات با هیئت‌های اروپایی داشتم که آنها هم به تخلف آمریکا در توافق ژنو انتقاد می‌کردند و می‌گفتند آمریکا تسلیم لابی‌ها و افراد تند صهیونیست‌ها شد که وی را تحت فشار قرار دادند و آمریکا تحریم اعمال کرد؛ در حالی که امضا کرده بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: این تحریمی که اخیراً اعمال شد شرکت‌های خارجی بودند که گاهی به ما کمک می‌کردند و آمریکایی‌ها می‌خواهند این عمل خود را توجیه کنند و بگویند این تحریم‌ها متعلق به گذشته است، اما ما نمی‌پذیریم.

هاشمی‌رفسنجانی افزود: امروز با وزیر سابق ایتالیا دیدار داشتم و وی به من گفت به آمریکا معترض شدیم که چرا عهدتان را شکستید.

وی خاطرنشان کرد: نخست‌وزیر سابق ایتالیا ادامه داد که با شورای وزرای خارجه در بروکسل تصمیم گرفتیم خودمان مستقل تحریم‌های اروپا علیه ایران را کم کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان داشت: ما مسلمان هستیم و پای امضای خود می‌ایستیم و خلاف عهد نمی‌کنیم و اگر شما خلاف عهد کنید پشیمان می‌شوید.

هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی به وزیر امور خارجه ما گفت که این جریان جزئی بوده و نباید اصل کار را تحت تأثیر قرار دهد.

وی ابراز داشت: امید داریم تحریم‌ها برداشته شود و اگر به این امر جامه عمل بپوشیم در آینده راهها باز می‌شود و در مواردی که در مضیقه هستیم مشکلات برطرف می‌شود و رونق به کشور برمی‌گردد.

هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: 4 هزار طرح عمرانی از دولت قبل باقی مانده اما هیچ اعتباری ندادیم و فقط برای 240 یا 250 پروژه می‌توانیم اعتبار دهیم.

وی با بیان اینکه ما نفت و گاز زیادی داریم افزود: ایران در سال می‌تواند 40 میلیارد دلار از صادرات پتروشیمی پول به دست آورد، اما دست ما بسته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امیدواریم مجلس هم همکاری گرمی با دولت داشته باشد، اذعان داشت: مقام معظم رهبری بیش از همه ما تأثیر دارند و جریان اخیر محصول نظر ایشان بود.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: اگر انتخابات به خوبی انجام شد به این علت بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند رأی‌ها باید درست خوانده شود و ایشان اعلام کردند که رأی‌ها حق‌الناس است.

وی بیان داشت: زمانی که می‌خواستیم مذاکرات را آغاز کنیم عده‌ای اعتراض خود را آغاز کردند و مذاکره کنندگان را سازش‌کار معرفی کردند و رهبری فرمودند این مذاکره کنندگان بچه‌های خودمان و نیروهای انقلاب هستند و کارشان را انجام می‌دهند به آنها نگویید سازش‌کار.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: زمانی که اولین امضا را در توافقات داشتیم باز هم معترضان گفتند چرا امضا کردید اما رهبری جواب روحانی را دادند و فرمودند آنچه در گزارش آمد پیروزی بود و تشکر می‌کنم.

هاشمی‌رفسنجانی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری با سخنان خود زبان افراد معترض را محکوم کردند، تصریح کرد: رهبری در واقع طی سه مقطع حساس به داد ما رسیدند و خاصیت ولایت فقیه این است که بن‌بست‌ها را بشکند و طغیان نشود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در مسیری هستیم که پنجره‌ها و راهها باز شد و از طلب‌های زیادی از کشورها داریم که به تدریج وارد کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: با حرکت‌های اقتصادی بیکاری کم می‌شود زیرا بیکاری‌های کشنده‌ای داریم و بسیاری از جوانان تحصیل کرده ما بیکار هستند.

هاشمی‌رفسنجانی متذکر شد: اینکه می‌گوییم 12 درصد بیکاری داریم، اما بیکاری تحصیل‌کرده‌های ما 25 درصد است، چراکه اشتغال مناسب برای آنها وجود ندارد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
آقای رفسنجانی خیلی ها میدانند كه كشور خیلی مدیون شما است ولی افسوس در این چند سال همه امید را خراب كردی بچند دلیل اگر موقعیتی بدست آمد حضورا عرض میكنم
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
رهبری هوشمند وقتی میفرمایند آمریكا غیرقابل اعتماد، بی صداقت و پیمان شكن است. این مطلب را از روی بصیرت و اندیشمندی و اشراف كامل كه به موضوعات مختلف بین المللی دارند ذكر می كنند و باید گفت«جانا سخن از زبان ما می گویی».
با ملت صادق باشیم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
سرچشمه همه تحریمهای ضد ایرانی آمریكا و صهیونیسم جهانی هستند . ساده لوحی است اگر فكر كنند كه اروپا قدرت مستقلی از خود دارد و می تواند تاثیر مهمی بر لغو تحریمها بگذارد . ضمنا برخی آقایون ظاهرا به شكست خود در پاینبد نمون غرب به این توافقنامه پی برده اند می خواهند از رهبری هم مایه بگذارند تا فردا تمام كاسه كوزه ها بر سر آنها نشكند.
ر - م
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
هموطنان عزیز و گرامی؛ما دو راهكار بیشتر پیشرو نداریم و راه وسطی و میانی وجود ندارد ، یا باید مذاكرات را قطع كنیم و وارد جنگ با آمریكا و غرب شویم و یا اینكه مصالح و منافع مملكت و مردم و نظام را در این ببینیم كه با یك تعامل میانه رو ، بتوانیم به حداكثر منافع خود دست پیدا كرده و به اهداف خود نیز برسیم ، مسلماً جنگ و خونریزی به نفع ایران و نظام نخواهد بود ، حتی اگر در اوج قدرت و اقتدار نیز باشیم و بتوانیم جانانه بجنگیم و ضربه بزنیم ، باز هم خونهای بسیار زیادی خواهد ریخت و هرج و مرج و كشت و كشتارهای وحشتناكی پیشروی فرزندان و پیروان خط امام و میهن خواهد بود و این جنگ قطعاً بسیاری از نیروهای فكری و ارزشی و توانمند ما را نابود خواهد كرد و توسعه و آبادانی و استقلال كشور را با چالش های جدی كه خواست صهیونیسم و اسرائیل غاصب هم همین امر است و از اقتدار و قدرت بیشتر ایران می هراسد را تأمین خواهد نمودو حتی تمامی كشورهای عربی و همسایه نیز تمایل به ضعف و نابودی ما دارند ممكن است با آمریكا و غرب همراه شوند ، پس بیائید بهتر و عمیق تر به منافع كشور و میهنمان بیندیشیم و بهترین راهكار را هرچند زیاد مورد تأیید و قبولیت نباشد برگزینیم .

نیازمندی ها