روحانی در گرامیداشت هفته پژوهش:

جدایی فناوری هسته‌ای از ملت ایران امکان ندارد

در آستانه سال نوی میلادی،‌ نشریه آمریکایی فارین پالسی در تازه‌ترین فهرست خود درباره یکصد اندیشمند تاثیرگذار جهان در سال 2013، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از چهره‌های برتر در گروه تصمیم‌گیرندگان تاثیرگذار معرفی کرد.
کد خبر: ۶۲۶۰۴۰
روحانی در میان 100 اندیشمند برتر سال

به گزارش ایرنا، این نشریه آمریکایی در مقدمه گزارش خود نوشت: صرف به قدرت رسیدن مقامات عالی‌رتبه اعم از منتخب یا منتصب، برای موفقیت آنها کافی نیست. فقط معدودی از روسای جمهور، سران، وزیران و معاونان در کشورهای جهان در برابر چالش‌های پیش رو مقاومت و برای تغییراتی که به‌دنبالش هستند، پافشاری می‌کنند.

این نشریه اعضای گروه تصمیم‌گیرندگان را به عنوان رهبرانی معرفی کرده است که جسارت به خطر انداختن اعتبار و شهرت خود را دارند، به دنبال استفاده مناسب از فرصت‌ها هستند و به این تشخیص رسیده‌اند که سکون و بی‌تحرکی بدترین دشمن سیاست است.

فرجی‌دانا: شایعه است

در حالی که برخی رسانه‌ها در گمانه‌زنی‌هایی از احتمال تغییر قریب‌الوقوع رئیس دانشگاه تهران خبر می‌دهند، رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم گفت: تغییر رئیس دانشگاه تهران شایعه است.

به گزارش فارس، وزیر علوم در حاشیه‌ چهاردهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در جمع خبرنگاران یادآور شد: برای تغییر روسای دانشگاه‌ها، هیات‌های ارزیابی و کارشناسی به دانشگاه اعزام می‌شوند، ولی برای دانشگاه تهران حتی هنوز هیات ارزیابی نیز اعزام نشده است.

وی با بیان این‌که نمی‌دانم افراد با طرح این شایعات می‌خواهند به کجا برسند، تاکید کرد: امیدواریم بازار شایعات جای خود را به اطلاعات بدهد.

انتقاد هاشمی از غیبت روحانی

یک سایت خبری مدعی شد در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نسبت به غیبت حسن روحانی در جلسات مجمع اظهار ناراحتی کرده است.

سایت مشرق نوشت: زمانی که مجید انصاری، معاون پارلمانی روحانی خواستار نگه داشته شدن بندی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای دریافت نظر رئیس‌جمهور شد، هاشمی در پاسخ وی گفت: ما دیگر نمی‌توانیم صبر کنیم. چرا آقای روحانی دو هفته نیامده‌اند و امروز بیرون جلسه می‌گذارند؟ چرا جلسه مجمع را نمی‌آیند؟ بر اساس این گزارش، ظاهرا این خبر مربوط به جلسه مجمع در تاریخ شانزدهم آذر است که رئیس‌جمهور برای سخنرانی به دانشگاه شهید بهشتی رفته بود.

قدردانی مطهری از وزارت اطلاعات

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس که پیش از این از اقدام برخی افراد در کار گذاشتن دستگاه شنود در دفترش خبر داده بود،‌ دیروز با صدور بیانیه‌ای از عزل یک مدیرکل و معاونش در وزارت اطلاعات در این ارتباط خبر داد.

مطهری در این بیانیه با قدردانی از وزارت اطلاعات آورده است: کارگذاری دستگاه شنود در دفتر کار اینجانب ـ همان طور که حدس می زدم ـ با هدایت یکی از معاونان مدیریت قبلی وزارت اطلاعات توسط چند نفر از افراد زیر مجموعه او با انگیزه سیاسی انجام شده و آن معاون و مدیر کل او هر دو از کار برکنار شدند و پرونده آنها مطابق مقررات داخلی وزارت اطلاعات برای صدور حکم در دست بررسی است. البته همه این افراد به نادرستی کار خود اعتراف کرده و متنبه شده‌اند.

بابک زنجانی بدهی خود را پرداخت کرد

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از پرداخت بدهی دو میلیارد و ۶۰ میلیون یورویی بابک زنجانی به وزارت نفت خبر داد.

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با فارس اضافه کرد: آقای زنجانی بدهی‌اش به وزارت نفت را به یکی از حساب‌های این وزارتخانه واریز کرد که این مساله به تائید بانک مرکزی هم رسیده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 اعلام کرد که پرداخت این بدهی، روز شنبه (دیروز) صورت گرفته است.

پخش مستند «فرقه‌های سری» از امشب

اولین قسمت مستند «فرقه‌های سری» امشب ساعت 17 و 50 دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

موضوع این مستند که به سفارش معاونت سیما در سال 1389 و در 13 قسمت تهیه شده، بررسی و تحلیل فرقه‌های سری است.

از اهداف این برنامه که ساخت آن سه سال زمان برده است، آشنایی مردم با نحوه شکل‌گیری و قدرت یافتن شبکه انجمن‌های سری، افشای واقعیت‌های پشت پرده این انجمن‌ها و آشنایی با نمادها و نشانه‌های مشترک بین این جوامع است.مستند فرقه‌های سری، یکشنبه شب‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
100روز - 100اندیشمند ....عدد100مقدس شد
عارفی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
با سلام و تشكر از تهیه و پخش مجموعه فرقه های سری از امشب .خوب است زمان پخش را به بعدازاخبارساعت 19 ببریدتامسجدی ها كه برای نمازمغرب وعشا به مسجدرفته اندبه خانه برسند.یااینكه تكرارمستندرا درساعت مناسبی بگذارید.

نیازمندی ها