روزنامه آمریکایی هافینگتن پست نوشت: توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 دیگر در صدر خبرها نیست و با فرونشستن غبارها جزئیات دیپلماتیک شگفت‌آوری از توافق روشن می‌شود.
کد خبر: ۶۲۵۳۳۸
احتمال تبادل سفیر بین ایران و آمریکا

آمریکا در دو جبهه در حال برقراری رابطه با ایران است. اتاق بازرگانی ایران و آمریکا پیشاپیش تشکیل شده و کار خود را چند هفته دیگر رسما آغاز می‌کند. این خبر در ایران توسط ابوالفضل حجازی، از اعضای اتاق بازرگانی، صنعت، معادن و کشاورزی ایران که عضو اتاق بازرگانی ایران و آمریکا نیز هست اعلام شد. این خبر در یک کنفرانس خبری اعلام شد و در روزنامه انگلیسی زبان ایران دیلی نیز منعکس شد.

پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا نیز در آینده نزدیک شروع خواهد شد. این پروازها از جزیره کیش که منطقه آزاد تجاری است انجام خواهد شد و شهروندان آمریکا برای رفتن به آن‌جا نیاز به ویزا نخواهند داشت.

هافینگتن پست در پایان نوشت: عادی‌سازی روابط با غرب سرعت گرفته است. تعامل بین ایران و آمریکا نیز به سرعت پیشرفت می‌کند و بزودی تبادل سفیر هم انجام می شود.

پاسخ جالب بادامچیان درباره گرانی‌ها

اسدالله بادامچیان نایب رئیس اول جبهه پیروان در حاشیه مراسم چهلم مرحوم عسکراولادی و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا کشوری که توانایی موشکی، هسته‌‌ای و فضایی دارد نمی‌تواند مشکل گرانی را حل کند، تصریح کرد: وقتی ما می‌گوییم به کسی رأی بدهید می‌روند به شخص دیگری رأی می‌دهند؛ مثلا ما گفتیم به آقای ناطق رأی دهید،به خاتمی رأی دادند. گفتیم به آقای هاشمی رأی دهید رفتند به آقای احمدی‌نژاد رأی دادند، گفتیم به آقای ولایتی رأی دهید رفتند به روحانی رأی دادند.

به گزارش فارس وی درباره استعفای متکی از جبهه پیروان، گفت: عدم حضور آقای متکی به عنوان استعفا نبود و او فقط از دبیرکلی تشکل خود استعفا داده است.

نایب رئیس جبهه پیروان درباره احتمال دیدار با ناطق نوری گفت: ما با همه دیدار داریم و با آقای ناطق نیز بیش از 50 سال است که رفیق هستیم.

بازی جدید کاخ سفید علیه ایران

سرپرست مذاکره کنندگان آمریکایی در موضوع هسته ای ایران گفت کنگره می تواند بدون ذکر موضوع هسته ای تحریم های جدیدی را علیه این کشور وضع کند.

به گزارش جهان به نقل از پایگاه آنتی وار، وندی شرمن، سرپرست مذاکره کنندگان آمریکایی در موضوع هسته ای ایران، تاکید کرد کنگره از نظر تئوریک می تواند تحریم های جدیدی را علیه این کشور وضع کند.

شرمن در پاسخ به سوالی در کمیته بانکی سنا در مورد امکان وضع تحریم های جدید علیه ایران به بهانه تروریسم خاطر نشان کرد: «ما باید ببینیم ادبیات ویژه مورد استفاده در این تحریم ها چیست.»

شرمن افزود: «تنها تعهدی که ما در این توافق داده ایم این است که تحریم جدیدی در ارتباط با پرونده هسته ای وضع نکنیم.»

هرچند شرمن پیشنهاد نکرد که چنین تحریم هایی طراحی شوند، اما این اظهارات وی نشان دادن مسیری جدید به کنگره برای تصویب دور جدید تحریم ها علیه ایران به هر بهانه دیگر است.

بقای اسد بهترین گزینه

رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تحلیل خود از اوضاع سوریه اعلام کرد که پیروزی و بقای بشار اسد بهترین گزینه ممکن برای واشنگتن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مایکل هایدن با بیان اینکه سه گزینه تجزیه سوریه، پیروزی بشار اسد، و ادامه درگیری ها برای این کشور عربی قابل پیش بینی است گفت : بهترین گزینه در این میان پیروزی بشار اسد است.

هایدن که در هفتمین نشست سالانه تروریسم مرکز جیمز تاون با موضوع تروریسم سخن می گفت سه سناریو را برای آینده بحران سوریه پیش بینی کرد و گفت: همه این سه سناریو ترسناک هستند و یکی از این احتمالات، پیروزی اسد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
آراز
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
۰
۰
باز هم اشتباه پشت اشتباه توافق بیخود با آمریكایی ها مگر ما مجبور بودیم با اینها توافق كنیم از روزی كه حرف توافق اومده همش آنها به ما ضربه میزنند درود بر رهبر و احمدی نژاد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها