هشدار پلیس فتا در خصوص نقل و انتقال اینترنتی

سرقت دهها میلیون دلاری از صرافان و تاجران ایرانی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی سیستان وبلوچستان از دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی 198 میلیون تومانی از شهروند زاهدانی در کرج خبر داد.
کد خبر: ۶۲۵۲۴۵
عامل کلاهبرداری 198 میلیون تومانی دستگیر شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ دوم کارآگاه محمد حسینی پور گفت:خانمی با داشتن مرجوعه قضایی به اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس مراجعه و بیان داشت: مشکلات متعددی در زندگیم بوجود آمده بود که تمامی ابعاد روابط شخصی و کاری ام را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

وی افزود: به همین خاطر از طریق اینترنت در جستجوی سایتی بودم که راهنمایی بگیرم و در اصل می خواستم بدون اینکه کسی متوجه شود طالع خود را ببینم و فال بگیرم لذا با سایتی آشنا شدم که شماره تماسی را قرار داه بود که با آن تماس گرفتم و خانمی جوابگو بود که بنده بدون شناختن آن خانم شروع به بیان تمامی وقایع زندگی و مشکلاتم نمودم.

وی افزود: آن خانم ابتدا درخواست مبلغ 400 هزار ریال کرد و اظهار داشت فردا با وی تماس بگیرم و شماره حساب اعلام کرد که بنده مبلغی را به حسابش واریز کرده و فردای آن روز تماس گرفتم که آن خانم گفت: طالع شما را دیده ام و شما کاملا از نظر علمی، تحصیلی و آینده خود جادو شده اید، من کاملا باور کردم و سپس درخواست مبلغ 12 میلیون ریال جهت حل مشکلات کرد  که در نهایت طی یک الی دو ماه که با خانم مذکور در تماس بودم، جمعا مبلغ 198 میلیون تومان اخاذی کرد و حال جوابگوی هیچیک از شماره تماسهایی که داده بود، نمی باشد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی سیستان وبلوچستان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله کارآگاهان پلیس فتا وارد عمل شدند و با اقدامات فنی مشخصات اسمی متهمه را شناسایی و تمامی حساب های بانکی وی که در چندین بانک مختلف بود شناسایی و پرینت آنان اخذ و مشخص گردید متهمه دراعلام مشخصات تمامی حسابها آدرس واهی اعلام کرده است لذا با انجام استعلامات متعدد و اقدامات علمی کارآگاهان پلیس فتا، آدرس و مشخصات کامل متهمه که در شهرستان کرج مشغول تحصیل بود شناسایی و تمامی حساب های بانکی او مسدود شد.

وی اظهار کرد: اکیپی از ماموران با اخذ نیابت قضایی به شهرستان کرج اعزام و با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی آن شهرستان متهمه را اول صبح دستگیر و به پلیس فتا شهرستان کرج منتقل کردند.

متهمه به بزه ارتکابی اعتراف کرد و افزود: به دلیل مشکلات مالی فراوانی که داشتم اقدام به طراحی سایتی در اینترنت نمودم و شماره همراه اعتباری نیز اعلام کرده تا تماس بگیرند که شاکیه با بنده تماس گرفت و ابتدا تمامی وقایع و اتفاقات زندگیش را در اختیار من گذاشت و من با توجه به اینکه اطلاعات خوبی از زندگی وی داشتم در هر تماس مطالبی را سرهم کرده و با کمی هیجان و تعدادی سوال و وقوع احتمالات به او می گفتم.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی سیستان وبلوچستان در پایان به شهروندان هشدار داد: دوستان اینترنتی به هیچ وجه چهره واقعی خود را نمایان نکرده و قابل اعتماد نمی باشند لذا دسترسی به حریم شخصی افراد هدف این دوستان بوده که در صورت دست یافتن تا حد نابودی آن شخص پیش خواهند رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها