هشدار پلیس فتا در خصوص نقل و انتقال اینترنتی

سرقت دهها میلیون دلاری از صرافان و تاجران ایرانی

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا گفت: هکرهای بین المللی با سوء استفاده از ایمیل های تاجران و صرافان ایرانی، میلیونها دلار از حساب این افراد سرقت می کنند.
کد خبر: ۶۳۴۸۶۶
سرقت دهها میلیون دلاری از صرافان و تاجران ایرانی

سرهنگ حسین رمضانی گفت: در ماه های اخیر عده ای از مجرمان سایبری و هکرها پس از شناسایی تاجران، صرافان و شرکت های صادرات و واردات اقدام به هک ایمیل آنها می کنند. این مجرمان در صورتی که داد و ستد بین فروشنده و خریدار از طریق اینترنت انجام شود با هک و ساخت ایمیل مشابه فروشنده با خریدار تماس گرفته و اعلام می کنند حساب شرکت تغییر یافته و از این پس باید مبلغ معامله به حساب جدید واریز شود.

وی افزود: این در حالی است که ایمیل ساخته شده نسبت به ایمیل اصلی دارای تغییرات بسیاری جزئی است که در نگاه اولیه به چشم نمی آید.

به گفته معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا، خریداران یا وارد کنندگان کالا بدون اینکه موضوع را از شرکت فروشنده به صورت تلفنی استعلام کنند وجه را به حساب اعلام شده واریز می کنند. خریداران پس از اینکه محصول خریداری شده به دستشان نرسید موضوع را از فروشنده پیگیری می کنند که آن موقع فروشنده مدعی می شود هیچ وجهی به حسابش واریز نشده و در آن زمان جعلی بودن حسابها مشخص می شود.

سرهنگ رمضانی با اعلام اینکه تا کنون چندین میلیون دلار از حساب وارد کنندگان و صرافان ایرانی به همین روش کلاهبرداری شده است، تاکید کرد: این جرم بین المللی است و به این دلیل که بلافاصله پس از واریز وجه به حساب فرد کلاهبردار در کشور مقصد این پول برداشت و پس از چند بار گردش در حساب های مختلف به مقاصد نامعلومی منتقل می شود پیگیری های بین المللی نیز بسیار سخت و در برخی مواقع امکان پذیر نیست.

وی ضمن هشدار دوباره به صرافان، تاجران و شرکت های صادرات واردات برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری، افزود: بهتر است اگر صورت حساب دریافت و پرداخت از طریق ایمیل انجام شود آدرس ایمیل طرف معامله با نام و مشخصات ذخیره شود تا در صورتی که ایمیل جعلی ارسال شد قابل تشخیص باشد. ضمن اینکه باید آدرس ایمیلی که معاملات توسط آن انجام می شود بر روی سیستم مطمئن باز شود. همچنین اگر ایمیلی مبنی بر تغییر شماره حساب برای افراد ارسال شد بهتر است موضوع تلفنی با شرکت طرف قرارداد و فروشنده بررسی شود.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا افزود: واردکنندگان نیز باید در صورت ارسال حواله ارزی به خارج حواله را با نام خود ارسال کنند تا در صورت بروز مشکل امکان پیگیری وجود داشته باشد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
برهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
۰
۰
باد آورده را باد می برد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها