فرمانده انتظامی استان مازندران خبر داد:

انهدام بزرگترین باند کلاهبرداری پیامکی

انهدام باند آتش‌افروز‌ها در نیمه‌شب

هفت عضو یک باند که شبانه با آتش زدن هفت خودرو در شهرستان فاریاب استان کرمان، خسارت 300 تا 400 میلیون تومانی به مردم وارد کرده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۲۴۳۲۶
انهدام باند آتش‌افروز‌ها در نیمه‌شب

به گزارش جام‌جم، مسعود معاذاللهی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج در این باره گفت: مهر امسال مردی با حضور در پلیس اطلاعات فاریاب در استان کرمان، به ماموران گفت نیمه‌شب خودروی پژوی وی که در خیابان پارک بوده، آتش گرفته و خسارت زیادی به خودرویش وارد شده است.

وی افزود: با طرح این شکایت، تحقیقات برای دستگیری مرد آتش افروز آغاز شد تا این که بعد از آن، طی دو ماه دو دستگاه خودروی پژو، یک سمند، یک خودروی ال‌90، یک پاترول و یک تریلی نیمه‌شب در محله‌های مختلف شهرستان فاریاب آتش گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج یادآور شد: با شکایت مالکان این خودرو‌ها و بررسی نظریه کارشناسان آتش‌نشانی معلوم شد، چند نفر در آتش زدن این خودروها نقش داشته‌اند. در حالی که آتش‌سوزی‌های سریالی موجی‌از وحشت را میان مردم ایجاد کرده بود، با دستور قضایی، تحقیقات ادامه یافت، تا این که چند روز پیش ردپای یک مرد در این ارتباط به دست آمد. ماموران با هماهنگی قضایی مخفیگاه این مرد را به طور نامحسوس زیر نظر گرفته و با ورود به خانه اش او را دستگیر کردند.

معاذاللهی خاطرنشان کرد: متهم با انتقال به پلیس آگاهی به جرمش اعتراف و عنوان کرد با همدستی شش مرد دیگر، خودروها را آتش زده‌ایم و هدفمان از این کار، برهم‌زدن نظم شهر و ایجاد رعب و وحشت بود. به طوری که با قرار دادن یک گالن بنزین زیر خودرو‌ها و ریختن بنزین روی آن، خودروها را آتش می‌زدیم.

وی یادآور شد: در پی اعتراف متهم، شش همدست دیگر او نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و پنج نفر از آنها طی عملیات جداگانه‌ای دستگیر شدند. آخرین عضو باند نیز روز گذشته درحالی که راه‌های فرار را روی خود بسته می‌دید، تسلیم پلیس شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج خاطر نشان کرد: این افراد نیز به جرمشان اعتراف کردند. این در حالی است که میزان خسارتی که به این هفت دستگاه خودرو وارد شده، 300 تا 400 میلیون تومان بر آورد شده است.

برخورد قاطع با هنجار شکنان

معاذاللهی با هشدار به قانون شکنان گفت: قوه قضاییه با هنجار شکنان و افرادی که درصددند نظم جامعه را به‌هم‌بزنند و امنیت را از شهروندان سلب کنند، بشدت ‌برخورد خواهد کرد و مجازات‌های سختی در انتظار چنین افرادی خواهد بود.

بنابراین گزارش، با صدور قرار قانونی برای اعضای این باند آتش‌افروز، تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها