سبد کالای دولت مستقل از یارانه‌ها

طیب نیا:یارانه نقدی را حذف نمی‌کنیم

نمایندگان از توضیحات وزیر اقتصاد درباره اظهارات رئیس کل بانک مرکزی قانع نشدند

اولین کارت زرد مجلس به طیب‌نیا

نمایندگان مجلس پس از بررسی پرسش نماینده بجنورد از وزیر اقتصاد، از پاسخ‌های علی طیب‌نیا قانع نشدند و به این ترتیب اولین کارت زرد مجلس در دوره دولت یازدهم به وزیر اقتصاد داده شد.
کد خبر: ۶۲۳۸۹۲

به گزارش واحد مرکزی خبر، پرسش قاسم جعفری، نماینده بجنورد این بود که دلیل اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در تضعیف ارزش پول ملی چیست؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در پاسخ به این پرسش گفت: نظر قطعی دولت تقویت ارزش پول ملی است و دولت تلاش می‌کند با توجه به کاهش ارزش پول ملی در سالیان سال آن را اعاده حیثیت و تقویت کند.

طیب‌نیا با بیان این‌ که در مدت کوتاه عمر دولت جدید، سیاست‌های اقتصادی و ارزی، آثار بسیار مثبتی داشته است، افزود: در این چند وقت اعتماد مردم و بخش خصوصی به سیاست‌های دولت بازگشته است و حمایت مجلس از دولت نیز پایه اعتماد مردم در آینده خواهد بود.

وی با بیان این ‌که در آستانه مذاکرات هسته‌ای، نگران کاهش شدید قیمت ارز بودیم، به علت این دغدغه پرداخت و گفت: از آنجا که بسیاری از مردم در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری خود را بر ارز متمرکز کرده بودند با افت سریع و موقت قیمت آن متضرر می‌شدند و ممکن بود دوباره قیمت‌ها به سر جای قبل بازگردد. طیب‌نیا تاکید کرد: در مدیریت نرخ ارز به دنبال تقویت جایگاه ارزش پول ملی هستیم و دولت در این زمینه بسیار جدی است.

نماینده مردم بجنورد نیز پس از سخنان وزیر اقتصاد گفت: پرسشم درباره اظهارات رئیس کل بانک مرکزی است، اما وزیر اقتصاد درباره برنامه‌های دولت و سیاست‌های ارزی صحبت می‌کند و پاسخ صریحی نمی‌دهد.

وی افزود: از آنجا که در دولت گذشته نیز وزیر اقتصاد معتقد بود پاسخگوی مستقیم عملکرد رئیس کل بانک مرکزی نیست و ما با وی برخورد لازم را کردیم با آقای طیب‌نیا نیز همین برخورد را خواهیم کرد. جعفری با بیان این‌ که از پاسخ وزیر قانع نشده است، نظر نهایی را به وکلای ملت سپرد که در نتیجه از مجموع 217 نفر، نمایندگان با 82 رأی مثبت، 101 رأی منفی و ده رأی ممتنع از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع نشدند. بر این اساس طیب‌نیا نخستین وزیر دولت یازدهم است که از مجلس کارت زرد گرفت. براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، هر وزیری که سه کارت زرد از نمایندگان بگیرد، استیضاح می‌شود.

تهدید به استعفا

در همین حال احمد امیر آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: پس از رای نمایندگان، طیب‌نیا عصبانی شد و به جایگاه هیات رئیسه رفت و به محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، اعلام کرد که پس از ترک مجلس استعفایش را می‌نویسد و تحویل می‌دهد؛ یک دقیقه دیگر هم در وزارت اقتصاد کار نخواهد کرد.

البته عزت‌الله یوسفیان‌ملا دیشب به ایرنا گفت: هرچند طیب‌نیا پس از دریافت کارت زرد اعلام کرده بود که استعفا می‌کند اما این مساله با دلجویی نمایندگان رفع شد. وی ادامه داد: طیب‌نیا معتقد است اظهارات ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی ارتباطی به وزیر امور اقتصادی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها