یواشکی روزنامه ها

نپخته بود آقای وزیر!

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۲۳۵۲۰
خاوری تا پایان امسال محاکمه می شود

تله‌گذاری شیطان این‌بار در ژوهانسبورگ

کیهان در خبری منتشر کرد : برخی محافل رسانه‌ای داخلی و خارجی، مراسم تدفین نلسون ماندلا را بهانه دیگری برای هل دادن دکتر روحانی به سمت ملاقات با رئیس دولت شیطان بزرگ قرار داده‌اند. مراسم تدفین ماندلا احتمالا یک هفته دیگر در ژوهانسبورگ برگزار می‌شود.

روز گذشته در حالی که چند سایت‌ داخلی آرزوی خود برای چنین اتفاقی را تبدیل به گمانه و تحلیل می‌کردند، گاردین نیز نوشت با توجه به حضور سران کشورها در مراسم تدفین ماندلا شاید این مراسم به ملاقات روحانی و اوباما منجر شود. گاردین مدعی شد: روح آشتی‌جویانه ماندلا شاید بتواند مثلا فضایی را برای اولین دیدار میان اوباما و روحانی فراهم آورد. (برخلاف این ادعا رژیم مستکبر آمریکا در پی باج‌گیری و زورگویی است و نه آشتی‌جویی).

یادآور می‌شود رسانه‌های زنجیره‌ای همسو با شبکه تبلیغاتی آمریکا تلاش گسترده را به کار بسته بودند تا دکتر روحانی در جریان سفر به نیویورک و حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به طور تصادفی! با اوباما ملاقات کند. بعدها گفته شد ممکن است این دیدار در مهمانی‌ ناهار بان‌کی‌مون اتفاق بیفتد اما خبرها حاکی از آن بود که طرف غربی، میز شراب را بر اهمیت انجام چنین ملاقاتی ترجیح داده است.

با این وجود وسوسه گروه پیگیر ماجرا موجب، مکالمه تلفنی روحانی با اوباما در آخرین ساعات عزیمت به فرودگاه و بازگشت از نیویورک شد.این اتفاق از جمله همان پیشامدهایی بود که مورد تذکر رهبر انقلاب - به عنوان رفتار نابه‌جا - قرار گرفت. نکته قابل تأمل بی‌صداقتی مقامات آمریکایی بود به نحوی که با وجود درخواست طرف آمریکایی برای این مکالمه، سوزان رایس ادعا کرد این تماس تلفنی با درخواست طرف ایرانی صورت گرفته است. دو روز بعد نیز اوباما با گستاخی تمام در ملاقات با نتانیاهو ادعا کرد همه گزینه‌ها به ویژه گزینه نظامی علیه ایران روی میز است.

با این وجود آقای روحانی اخیرا در مصاحبه با روزنامه فایننشال‌تایمز گفته بود اوباما را آدم مؤدبی یافتم(!)اوباما طی هفته‌های اخیر بارها اعلام کرده که ساختار اصلی تحریم‌های شدید ضد ایرانی سر جای خود باقی می‌ماند و آمریکا به دنبال برچیدن برنامه هسته‌ای ایران است.

واشنگتن پست: تحریم‌های ضدایرانی محوری‌ترین سند سیاست خارجی اوباما

کیهان اظهار کرد : معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید توافق ژنو سخت‌ترین بخش تحریم‌ها علیه ایران را حفظ کرده است.روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت: سنارتورهای هر دو حزب در کنگره که روزهای پایانی تعطیلات را می‌گذرانند، عزم جزم کرده‌اند تا در بازگشت از تعطیلات و در فاصله زمانی تا کریسمس بطور جد موضوع تصویب تحریمهای جدید علیه ایران را در دست بررسی قرار دهند.

«رابرت منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و یکی از حامیان تحریم بیشتر ایران می‌گوید: از نظر من تحریمهای جدید دولت آمریکا را در موضعی قرار می‌دهد تا چنانچه توافق‌نهایی به هر دلیل حاصل نشد، آمریکا در موضع قدرت باشد.

منندز می‌افزاید: «این تحریمها برای ایرانیها روشن خواهد ساخت که اگر معامله را نهایی نکنند تحریم در انتظار آنها خواهد بود.»

تحریم مورد نظر منندز اعمال محدودیت بیشتر در خرید بین‌المللی نفت و شناخت فرصتهایی برای تحریم بخش خصوصی ایران است. در لایحه‌ای که نمایندگان کنگره قصد بررسی تصویب آن را دارند همچنین پیشنهادهای دیگری نیز مطرح شده است شامل عرضه گزارش ماهانه رئیس‌جمهور به کنگره در مهلت زمانی شش‌ماهه و نیز ممنوعیت کامل معامله آمریکا با کشورهای خریدار نفت ایران.

توصیه منندز این است که تحریمها الان تصویب شود اما اجرای آن به شش‌ماه دیگر یعنی پایان مذاکرات موکول گردد. در طرح منندز امکان وتو و ملغی اعلام شدن این مصوبات با حکم رئیس‌جمهور هم پیش‌بینی شده است.

واشنگتن‌پست با بیان اینکه «تحریم‌های ضد ایرانی محوری‌ترین موضوع در مسائل خارجی دوران کاری پنج ساله اوباما می‌باشد» می‌نویسد: دولت آمریکا هر گونه قانونگذاری برای تحریم جدید ایران را عامل تخریب توافق موقت هسته‌ای با ایران می‌داند ضمن آنکه معتقد است این قانونگذاری مذاکرات پیش رو برای دستیابی به توافق‌نهایی را هم از مسیر خود منحرف خواهد ساخت.

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا دراین‌باره اعلام کرده است:‌«اگر می‌خواهید پای ما را در توافق نهایی به داخل آتش بیفکنید، خب این کار را بکنید.» اگر افرادی نسبت به عناصر توافق نهایی نگرانند، بیایند و به ما بگویند، نه اینکه در نیمه راه مذاکرات بنشینند و دست به تحریم بیشتر ایران بزنند».

واشنگتن‌پست می‌نویسد: دولت آمریکا معتقد است که تصویب تحریمهای جدید شروط توافق موقت را نقض می‌کند ضمن آنکه موجب ایجاد شکاف میان آمریکا با سایر شرکایش در مذاکرات می‌شود و موضع تندروهای مخالف توافق هسته‌ای را به خصوص در مذاکرات آتی تقویت می‌کند.

«دیوید کوهن» معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امر تروریسم و اطلاعات مالی در این باب می‌گوید: «هدف از تحریمها از همان ابتدای امر بکاربردن نیرویی عظیم برای تغییر سیاستهای ایران بود، نه اینکه تحریم کنیم تا دلمان خوش باشد که تحریم کرده‌ایم.

تحریم‌های سخت همچنان علیه ایران باقی است و لغو نخواهد شد.واشنگتن‌پست با بیان اینکه تحریم‌های ضد ایرانی بیش از یک دهه است که در جریان است، ادامه می‌دهد: توافق ژنو سخت‌ترین بخش تحریم‌ها علیه ایران را حفظ کرده است. دیوید کوهن می‌گوید که تحریمهای بانکی همچنان معتبر است و شرکتهای خارجی نمی‌توانند پول بابت قراردادهایشان را از ایران دریافت کنند مگر تحت یک سری شرایط بسیار سخت که به تازگی مقرر شده است.

او می‌افزاید: «ما به بانکها و صاحبان تجارت اعلام می‌کنیم که چنانچه با هر موجودیت تحت تحریمی که تعدادشان به 600 شرکت می‌رسد معامله کنید خود را از شبکه مالی و بازارهای آمریکا خارج ساخته‌اید. این اهرم قوی قدرت ماست».یادآور می‌شود باراک اوباما نیز اخیرا به صراحت اعلام کرد کلیدی‌ترین بخش‌های برنامه هسته‌ای ایران متوقف خواهد شد و این در حالی است که سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران همچنان پابرجا خواهد بود.

اپوزیسیون ضربه مغزی شده و بیهوش است

کیهان در خبری مدعی شد : یکی از فعالان سابق اپوزیسیون می‌گوید اپوزیسیون جمهوری اسلامی در کما فرو رفته و صرفا زندگی نباتی دارد.

اسماعیل نوری علا در وب‌سایت گروهک چند نفره موسوم به «جنبش سکولار دموکراسی» نوشت: اپوزیسیون سکولار دموکرات انحلال‌طلب (برانداز) به اغمای رخوتناک افتاده است. به نظر من که اپوزیسیون که خود را نیز جزو آن می‌دانم، در حال حاضر در گرداب بیهوشی فرو افتاده و نوعی زندگی گیاهی را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا به اپوزیسیون وابسته نظیر سازمان مجاهدین (منافقین) و کومله و دموکرات دفاتری برای فعالیت در واشنگتن داده، می‌نویسد: اپوزیسیون بیمار است و سوال این است که این بیمار فرو رفته در کما را چگونه می‌توان به هوش آورد و فعال کرد؟ پزشکان معمولا روند بیرون آمدن از «کما» را وابسته به شرایط مختلفی می‌دانند.

اگر کما ناشی از کمبودهایی در تغذیه سیستم باشد (مثلا افتادن سریع قند خون) می‌توان با جبران کمبودها شخص فرو رفته در کما را بیرون کشید. اما اگر کما ناشی از لطمه‌های مغزی، چه به علت ادامه بلندمدت کمبودها و چه به دلیل ضربه‌هایی از خارج باشد، بیرون آمدن مریض از کما مشکل‌تر است و تبدیل به گیاه شدن بیمار و یا پایان زندگی او هر لحظه می‌تواند محتمل‌تر شود.

وی ادامه داد : دچار شدن اپوزیسیون سکولار دموکرات انحلال‌طلب و مستقل به کمای سیاسی ناشی از فقدان هدف و استراتژی معین و قابل قبول گسترده، همراه با واکنشی بودن رفتارها و گفتارها، و ناامیدی از امکان فروپاشی رژیم است.

نوری علا در ادامه با تصریح بر اینکه اپوزیسیون با یک غوره سردی و با یک مویز گرمی‌اش می‌کند، می‌افزاید: تا آن زمان که اپوزیسیون دچار تشتت و تفرقه در امر انتخاب هدف و تعیین استراتژی است، ناچار خواهد بود که یا همچون اصلاح‌طلبان با موج حوادث همراه شود و برای پیروزی روحانی کف بزند و یا تن به غوطه زدن در اغما بدهد تا شاید روزی از این خواب زمستانی بیدار شود و یا به صورتی همیشگی در این اغمای دلشکن بماند تا مرگ‌اش فرا رسد.

هیجان پوپولیستی و مقایسه ظریف با مصدق

کیهان ابراز کرد : عضو گروهک ملی- مذهبی از تشبیه دکتر ظریف وزیر امور خارجه به محمد مصدق ابراز تعجب کرد.«مرتضی-ک» که با افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی نظیر حزب مشارکت در ارتباط بود، چند ماه پس از فتنه 88 از کشور گریخت و به فرانسه رفت.

وی ضمن تحلیلی در وب‌سایت روزنت خاطرنشان می‌کند: ظریف که بی‌گمان یکی از دیپلمات‌های برجسته جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، از سوی برخی شهروندانی که چیزهایی از دکتر محمد مصدق شنیده و خوانده بودند، «مصدق زمانه» و «مصدق جدید» توصیف شد.

تا این جای کار هم شاید همه چیز «طبیعی» پیش رفته بود. این دست اغراق‌ها و ستایش‌ها، در تاریخ ما کم‌سابقه نبوده است. قصه از آن‌جا تأسف‌بار و قابل تأمل ‌شد که برخی روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی نیز در موج این اغراق‌گویی و تمجید، اسیر شدند و به جای تلاش برای ارزیابی واقع‌بینانه توافق، و تحلیل دقیق و علمی و بی‌طرفانه در دام مصدق‌سازی پوپولیستی افتادند.

وی می‌افزاید: برخی روشنفکران که باید دغدغه بیان حقیقت و پیگیری آن را داشته باشند، در ورطه رویکردهای پوپولیستی افتادند. این گروه از روشنفکران از یاد بردند که محمد جواد ظریف، فقط یک مجری و کارگزار خوب و مسلط و کاربلد در حکومت برای تعقیب چشم‌انداز ترسیم شده است.

این فعال فتنه سبز با بیان اینکه ظریف و روحانی فاصله معناداری دارند، می‌افزاید: مصدق‌سازی پوپولیستی توسط برخی روشنفکران، چنان بر تنور هیجان عمومی می‌دمد و با آن همراه می‌شود که محصول آن در مراسم سخنرانی اخیر ظریف در دانشگاه تهران خودنمایی می‌کند. آن‌جا که دانشجویان شعار سر می‌دهند: «صل ‌علی محمد، روح مصدق آمد»!

شعاری که در سال‌های اخیر حتی برای نزدیک‌ترین یاران و همراهان مصدق و رهروان دیرین نهضت ملی نیز سر داده نشد و معلوم نیست طراحان و سردهندگان شعار، چقدر به آنچه می‌گویند، و تبعات و لوازم آن، ‌اشراف دارند.

این‌ها، همان وجه قابل تأمل و تأسف‌بار ماجراست؛ این که برخی روشنفکران رویکردهایی توده‌گرایانه در پیش گیرند، در موج احساسات و غلیان شور اجتماعی فروافتند، آن ‌را- به هر انگیزه- بازتولید و تکثیر کنند و حقیقت را تحریف کنند. مصدق‌سازی پوپولیستی نه به سود ظریف و روحانی است، چرا که انتظاری زیادتر از بضاعت ایشان بر آنها تحمیل می‌کند؛ و نه به نفع جامعه امید بسته به دولت میانه‌گرای بنفش است، چرا که نسبت واقع‌بینانه‌ای میان توقع ایشان و محصول برقرار نمی‌کند، و در نهایت ناامیدی از بهبود و تغییر می‌زاید، و خشم یا انفعال می‌آفریند.

یادآور می‌شود محمد مصدق نخست‌وزیر لائیک در دوره نهضت ملی شدن نفت بود که اعتقادی به احکام اسلامی و اجرای آن نداشت.

وی اعتماد شدیدی به آمریکایی‌ها داشت و همین امر باعث غفلت وی از هم‌داستانی آمریکا و انگلیس شد و به کودتای 28 مرداد 32 انجامید. بنابر برخی روایت‌های تاریخی، مصدق عضو حلقه‌های فراماسونری بوده است. او از سلسله جنبان‌های جبهه ملی بود اما عجیب‌تر اینکه 3 دهه بعد وقتی اسناد لانه جاسوسی آمریکا منتشر شد معلوم گردید برخی اعضای جبهه ملی با آمریکایی‌ها سر و سر دارند و در واقع با طراحان کودتای 28 مرداد 32، همکار و شریک شده‌اند.

پالیزدار در مجمع تشخیص مشغول به کار شد؟!

کیهان در خبری منتشر کرد : عباس پالیزدار در دفتر مشاور هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به کار شده است.ندای انقلاب نوشت: عباس پالیزدار که چند سال پیش به دلیل برخی افشاگری‌های فاقد اعتبار و نیز سوءاستفاده از موقعیت خود برای انتشار برخی اسناد حکومتی، محاکمه شده بود، در دفتر غلامعلی رجایی مشاور هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به کار شده است.وی در خرداد سال 88 در نامه‌ای از هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش عذرخواهی کرده بود.

مجوز دولت برای پرداخت خسارت زلزله سال گذشته ایلام

خراسان نوشت : بر اساس مصوبه ای که طی روزهای اخیر توسط معاون اول رییس جمهور به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده، مقرر شده است که مبلغ 70 میلیارد ریال از محل منابع ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور بابت جبران خسارات ناشی از سیل و زلزله که سال گذشته در ایلام رخ داده در اختیار استانداری این منطقه قرار گیرد که 40 میلیارد آن برای بازسازی تأسیسات زیربنایی و جبران خسارات وارده به عشایر استان است.

موافقت با برگزاری برخی گردهمایی های عجیب

خراسان در خبری منتشر کرد : بر اساس بررسی های کارشناسان یک دستگاه نظارتی، طبق تایید وزیران عضو کمیسیون فرهنگی دولت که به امضای برخی مسئولان ارشد دولتی نیز رسیده است، مقرر شده در ماه‌های آینده تعدادی گردهمایی بین المللی در کشور برگزار شود که این گردهمایی ها مجموعا بیش از 150 میلیون تومان هزینه برای دولت در بر دارد اما موضوعات برخی از آنها مانند "گردهمایی بین المللی سلامتی و خوب بودن در پرستاری" قابل تامل به نظر می رسد.

ماجرای مناقشه معاون فرمانداری و علیرضا دبیر

ایران در خبری منتشر کرد : خبر اول این که روز گذشته خبری در این ستون در مورد درگیری فیزیکی میان علیرضا دبیر، عضو شورای اسلامی شهر تهران و معاون فرمانداری به چاپ رسید که پس از بررسی بیشتر در مورد این خبر، مشخص شد چنین اتفاقی رخ نداده و معاون فرماندار شهرستان ری و علیرضا دبیر بر سر جدایی ری از تهران درگیری لفظی پیدا کردند.

حسین کاغذلو، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ری از منصوبان دولت گذشته است براساس گزارش ایرنا، دبیر شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر تهران، هنگام ورود به سالن از جدا نشدن شهرستان ری از تهران ابراز خرسندی کرد.

یکی از کارکنان فرمانداری ری هنگام مناقشه میان معاون فرماندار و عضو شورای شهر تهران، اتهامات ناروایی را متوجه علیرضا دبیر کرده بود.

در همین حال روابط عمومی فرمانداری شهرستان ری نیز با ارسال نمابری به روزنامه ایران، اعلام کرد خبر درگیری فیزیکی آقای دبیر، از اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران با یکی از معاونان فرماندار شهرستان ری از اساس تکذیب می‌شود و می‌تواند شیطنت فرد یا افرادی برای ایجاد اختلاف بین شورا و مدیران شهرستان باشد.

دعوت جک استراو؛ از افراط تا تفریط

ایران منتشر کرد : خبر دیگر این که یک نماینده مجلس دعوت از وزیر خارجه پیشین انگلیس از سوی نمایندگانی که روزی طرح کاهش سطح روابط تهران – لندن را به صحن علنی آوردند و آن را به تصویب رساندند و روز دیگر تهدید کردند از وزیر خارجه پیشین انگلیس در صورت حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی با گوجه فرنگی و تخم مرغ استقبال می‌کنند را نمونه بارز افراط و تفریط خواند.

کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اردبیل در مجلس در گفت‌وگو با فرارو و در واکنش به دعوت از جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلیس از سوی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلستان گفته: عجیب است دوستانی که امروز دعوت نامه برای عضو بلند‌پایه سابق دولت انگلیس ارسال می‌کنند، همان‌هایی هستند که روزی طرح کاهش سطح روابط ایران و انگلستان را به صحن علنی آوردند و با هیاهوی بسیار آن را به تصویب رساندند.

خاوری تا آخر امسال محاکمه می‌شود

ایران گفت : شنیدیم که ناصر سراج در واکنش به درخواست دادستان کل کشور مبنی بر رسیدگی هرچه سریع‌تر به پرونده خاوری، گفته که رسیدگی به پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی را با قوت ادامه می‌دهیم. قاضی سراج افزوده: این که گفته شده خاوری وکیل نداشته باید بگویم که این متهم حتی زمانی هم که پرونده‌اش در اهواز بود وکیل داشت و هم‌اکنون وکیل متهم پیگیر پرونده است که تا قبل از عید این پرونده امکان دارد به صورت غیابی پس از صدور کیفرخواست رسیدگی شود.

رسیدگی به پرونده قضات کهریزک در سال 93

ایران در خبری منتشر کرد : با خبر شدیم که وکیل مدافع قاضی حداد (از متهمان پرونده کهریزک) خبر داده که دیوان عالی کشور نوبت رسیدگی به پرونده قضات کهریزک را به سال 93 موکول کرده است.

«محمد اصلانی» با بیان اینکه حدود چهار ماه از ارسال پرونده قضات کهریزک به دیوان عالی کشور می‌گذرد به ایرنا گفته که این پرونده هنوز در ردیف مطالعه قضات دیوان قرار نگرفته است. وکیل مدافع قاضی حداد افزوده: به ما گفته‌اند امکان دارد نوبت رسیدگی به پرونده قضات کهریزک در دیوان عالی کشور در سال 93 فرا برسد.

عبدخدایی بستری شد

ایران خبر داد : دست آخر این که محمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام و از همرزمان شهید نواب صفوی و یاران انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه 13 آذر 92 تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان دی تحت درمان قرار دارد.

استعفای دسته‌جمعی در اتاق ایران

آرمان در خبری نوشت : شنیده شد که با روی کار آمدن غلامحسین شافعی در سمت ریاست اتاق بازرگانی ایران مدیران اجرایی این تشکل بخش خصوصی در حرکتی نمادین استعفا دادند. ایسنانوشت؛ در پی برگزاری انتخابات در اتاق بازرگانی ایران برای تعیین جانشین نهاوندیان و پس از آن روی کار آمدن غلامحسین شافعی جمعی از مدیران اجرایی این اتاق با هدف تحمیل نکردن خود در سمت فعلی به صورت نمادین استعفا دادند.

به اعتقاد برخی از اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران استعفای این مدیران اجرایی قلبی نبوده و آنان با هدف جلب رضایت و باز گذاشتن دست رئیس جدید اتاق ایران در انتخاب مدیرانش اقدام به چنین کاری کرده‌اند. البته هنوز این موضوع واکنشی را از سوی رئیس اتاق بازرگانی ایران نداشته و وی نه با استعفای آنها مخالفتی کرده و نه موافقت.

درخواست شیرین اروپا از ایران!

آرمان در خبری منتشر کرد : شنیده شد که خراسان از اولین درخواست رسمی اروپا پس از توافقنامه ژنو پرده برداشت. «براساس اعلام یک نهاد رسمی مرتبط با صادرات محصولات کشورمان، اولین درخواست رسمی که از طرف غرب پس از توافقنامه ژنو به دست تجار ایرانی رسیده است، تقاضای یکی از شرکت‌های معتبر اروپایی برای خرید چند تن کشمش از نوع سلطانی از تجار ایرانی است که تا کنون چندین فعال اقتصادی اقدام به ارسال اطلاعات و قیمت اجناس خود کرده‌اند.

در این گزارش همچنین تاکید شده است که رایزنی‌های فراوانی برای آغاز صادرات محصولات ایرانی به اروپا در حال انجام است.»

ابتکار جالب یک امام جماعت

آرمان مدعی شد : شنیده شد که احمد محسن‏ نوزار امام جماعت یکی از مساجد ترکیه، در اقدامی عجیب یک گروه آوازخوانی تشکیل داده تا به ‏اصطلاح سرودهای اسلامی و دینی را به شیوه «راک» بخواند و اجرا کند. به گزارش کافه سینما این امام جماعت که خواننده شده، نام اولین آهنگ خود را «به ‏سوی مولا» گذاشته و آن را در فضای مجازی منتشر کرده است و مورد استقبال برخی شبکه‌های ماهواره‌ای قرار گرفته است.

هاشمی و ماندلا در یادداشت سید حسن خمینی

آرمان در خبری دیگر ابراز کرد : شنیده شد که سیدحسن خمینی در صفحه فیس بوک خود با انتشار تصویری از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و نلسون ماندلا به ذکر خاطره‌ای جالب و قابل تامل درباره این دو شخصیت پرداخت. در این مطلب آمده است: سیزدهم سپتامبر ۱۹۹۶ ماندلا به استقبال هاشمی‌رفسنجانی به فرودگاه آمده و در سالن تشریفات نشسته است، او فردای آن‌روز باید برای جراحی زانو به بیمارستان برود، و درد شدید زانو داشت!

از زیمبابوه خبر می‌رسد که آقای رفسنجانی دو ساعت تاخیر خواهند داشت، به اتفاق مهندس محلوجی که وزیر معادن و فلزات وقت بود به نلسون ماندلا خبر دادیم و آقای محلوجی از ایشان خواهش کردند که با توجه به درد زانو تشریف ببرند و منتظر نمانند، ماندلا در پاسخ جوابی به این مضمون دادند که: آقای هاشمی غیر از سمت ریاست‌جمهوری دوست و همراه من و آزادیخواهان آفریقای جنوبی در سال‌های آپارتاید بوده و من منتظر ایشان می‌مانم…. آن‌روز نلسون ماندلا بیش از دو ساعت در فرودگاه منتظر ورود آقای هاشمی‌ نشستند!

احتمال سفر خاتمی به آفریقای جنوبی

آرمان اظهار کرد : شنیده شد که فیاض زاهد از احتمال سفر خاتمی به آفریقای جنوبی خبر داده است. این روزنامه‌نگار در صفحه فیس بوک خود چنین نوشته است: «دو ساعت پیش، قبل از شروع مراسم قرعه کشی جام جهانی با آقای خاتمی صحبت کردم.

می‌دانید حاج آقا فوتبالی است و علاقه مند به اخبار آن. توصیه کردم اگر شرایط را مناسب دیدند برای مراسم تشییع جنازه دوست خود نلسون ماندلا به آفریقا سفر کنند.

پس از سال‌ها عدم حضور در مجامع بین‌المللی و با توجه به فضای جدید بوجود آمده در ایران، این سفر می‌تواند بازتاب‌های بسیار خوبی داشته باشد. آنها با همدیگر عضو گروه اصلی گفت‌وگوی تمدنها به همراه و خواست کوفی عنان بودند.

آن هم زمانی که هیچکدامشان دیگر رئیس‌جمهور نبودند. ماندلا به بهانه کشاورزی کردن از ادامه ریاست عذر خواسته بود و خاتمی هم هیچ سمتی نپذیرفته و وقت خود را صرف گسترش صلح و مفاهمه کرده بودند.این همکاری تا سال 88 ادامه داشت. بعد همه چیز را که می‌دانید! حاج آقا فرمودند در حال بررسی هستم.اگر شرایط فراهم شود به این مراسم خواهم رفت.»

مطهری: هر اعتراضی نباید براندازی تلقی شود

آرمان در خبری منتشر کرد : شنیده شد که نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حق اعتراض در یک کشور نقطه قوت است و این موضوع در کشور باید بررسی شود که چرا هر حرکتی در خیابان‌ها با دستگیری همراه بوده و براندازی نظام تلقی می‌شود.

علی مطهری در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز افزود: تفکر و بیان مخالف تا زمانی که منجر به نفاق و دورویی نشود، آزاد است و بزرگ‌ترین مشکل حاضر در کشور نوع برداشت اشتباه عده‌ای از اصل ولایت فقیه است. نماینده مردم تهران در مجلس گفت که در اصل ولایت فقیه، ولایت ایدئولوژیک است و رهبری اسلام شناس واقعی است.

ایشان در راس امور قرار دارند و می‌توانند حکم حکومتی نیز صادر کنند. وی گفت: یکی از ریشه‌های اساسی در قضیه 88 همین برداشت غلط از اصل ولایت فقیه در بین مردم و مسئولان بود که این نقطه آغاز فتنه و درگیری در کشور بود.

مطهری افزود: آزار دادن و شکنجه ممنوع است و به این موضوع باید رسیدگی شود و کسی که ادعای اصلاح جامعه را دارد، خود باید صالح باشد و اهل محافظه‌کاری و بنده شهوت و طمع نباشد.

توضیح وکیل ستار بهشتی درباره پیگیری پرونده

آرمان ابراز کرد : شنیده شد که وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی گفت: با توجه به پذیرفته نشدن اتهام قتل عمد مامور پلیس در مرگ ستار بهشتی از سوی دادگاه کیفری کارکنان دولت، قصد داریم موضوع را پیگیری کنیم.

ایرنا نوشت؛ گیتی پور فاضل در پاسخ به این سوال که آیا با اولیای دم ستار بهشتی درباره طرح دعوای مجدد با اتهام شبه عمد صحبت کرده است یا خیر، افزود: هنوز با مادر ستار بهشتی صحبت نکرده‌ام، زیرا حال خوشی ندارد اما با خواهر وی صحبت کردم و خواستم پدر و مادر خود را درباره تصمیم دادگاه در جریان بگذارد.

وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی اضافه کرد: اگر با موضوع قتل شبه عمد طرح دعوا کنیم یعنی این اتهام را پذیرفته‌ایم در حالی که معتقدیم مرگ ستار بهشتی قتل عمد بوده است.

پرونده مرگ ستار بهشتی برای رفع اختلاف بین وکیل اولیا دم و بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی مبنی بر قتل عمد یا شبه عمد بودن مرگ ستار بهشتی، به شعبه 15 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شده بود که در نهایت دادگاه 12 آذر ماه جاری رای قتل شبه عمد داد و اتهام قتل عمد را نپذیرفت.

پس از رای دادگاه، پرونده مجددا به شعبه اول دادسرای جنایی تهران بازگشته و طبق اعلام دادسرا خانواده ستار بهشتی در صورتی که بخواهند می‌توانند درباره قتل شبه عمد طرح دعوا کنند.

امانت شهدای هسته‌ای

قدس در خبری نوشت : پدر شهید احمدی‌روشن گفت: باید کلمه به کلمه توافقنامه ژنو بررسی شود زیرا غنی‌سازی 20 درصد امانت شهدای هسته‌ای در نزد ماست و باید امانت‌داری شود.

احتمال حضور اشراقی در دادگاه

قدس منتشر کرد : داود براتی مسؤول هیأت خانواده شهدا و ایثارگران، با اشاره به آخرین جزییات رسیدگی به شکایت خانواده شهدا و ایثارگران از «نعیمه اشراقی» گفت: به احتمال زیاد در هفته جاری وی به دادگاه احضار شود.

ماندلا در فیسبوک سید حسن

قدس در خبری نوشت : سیدحسن خمینی در صفحه فیسبوکش با انتشار تصویری از نلسون ماندلا و آیت ا... هاشمی رفسنجانی به ذکر خاطره‌ای درباره این دو شخصیت پرداخت.

افزایش 31 درصدی ازدواج موقت

قدس ابراز کرد :  احمد تویسرکانی معاون قوه قضاییه گفت که در 7 ماهه امسال،‌192 مورد ازدواج موقت ثبت شده که نسبت به سال گذشته 31 درصد شاهد افزایش بوده‌ایم.

35 هزار آمریکایی در خلیج فارس

قدس در خبری نوشت : وزیر دفاع آمریکا قول داد که با وجود توافق هستهای با ایران، 35 هزار نیروی نظامی آمریکایی در خلیج فارس باقی خواهند ماند.

تعویق سفر استانی

قدس در خبری ابراز کرد :  در حالی که زمان اولین سفر استانی دولت یازدهم 15 روز بعد از عاشورا اعلام شده بود، اما این سفر به دلایلی اعلام نشده به تعویق افتاده است. گفته می شود عدم تعیین استاندار خراسان رضوی از مهمترین علل تعویق این سفر بوده است.

تولید 16 میلیون تن زباله در کشور

قدس مدعی شد: یک اکولوژیست هشدار داد که سالانه 16 میلیون تن زباله در کشور تولید می شود که این میزان منجر به تولید 50 هزار تن گاز گلخانه ای و 10 میلیون متر مکعب شیرابه می شود.

فتوای عجیب درباره ماندلا

قدس نوشت :  «سلمان الماجد» یک مبلغ وهابی سعودی گفت که به لحاظ شرعی طلب مغفرت برای «نلسون ماندلا» جایز نبوده و اعمال خیری که او انجام داده در آخرت کمکی به او نخواهد کرد، ولی شاید از مجازات او بکاهد.

جانشین عسگراولادی

قدس در خبری ابراز کرد : پس از امتناع ناطق نوری، از حجت الاسلام ابوترابی به عنوان یکی از گزینه های مطرح برای تصدی دبیرکلی جبهه پیروان خط امام و رهبری نام برده می شود.

القاعده با گذرنامه های آلمانی

قدس منتشر کرد : هفته‌نامه آلمانی فوکوس نوشت که شبکه القاعده برای حملات خود در اروپا از گذرنامه‌های آلمانی استفاده می‌کند.

محاکمه خاوری تا پایان سال

قدس گفت :  قاضی سراج اعلام کرد که محمدرضا خاوری مدیرعامل اسبق بانک ملی و متهم پرونده فساد مالی بزرگ تا پایان سال محاکمه می شود.

سعدآباد به مستضعفان رسید

قدس توضیح داد : مالکیت دو کاخ سعدآباد و نیاوران همواره محل مناقشه میان بنیاد مستضعفان و سازمان میراث فرهنگی بوده است. هر یک از این دو نهاد بر اساس برخی مستندات ادعای مالکیت این کاخها را دارند اما در تازه ترین اتفاق دادگاه بدوی رأی به نفع بنیاد مستضعفان و مالکیت آن بر این دو کاخ داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها