شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۲۳۱۰۴
37 نماینده متخلف را معرفی کنید

کشمش؛ اولین درخواست رسمی اروپا پس از توافقنامه ژنو

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس اعلام یک نهاد رسمی مرتبط با صادرات محصولات کشورمان، اولین درخواست رسمی که از طرف غرب پس از توافقنامه ژنو به دست تجار ایرانی رسیده است، تقاضای یکی از شرکت های معتبر اروپایی برای خرید چند تن کشمش از نوع سلطانی از تجار ایرانی است که تاکنون چندین فعال اقتصادی اقدام به ارسال اطلاعات و قیمت اجناس خود کرده اند. در این گزارش همچنین تاکید شده است که رایزنی های فراوانی برای آغاز صادرات محصولات ایرانی به اروپا در حال انجام است.

تصمیم عجیب دو دولت درباره بیمه کارگاه های کشاورزی

خراسان آورده:در حالی که بر اساس بند 91 قانون بودجه امسال، کارگاه های کشاورزی مشمول نظام صنفی کشاورزان در شمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر پنج نفر کارگر دارند، هستند و آیین نامه اجرایی قانون ظرف یک  ماه از تصویب بودجه تهیه خواهد شد، شنیده شده بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، دولت دهم در این زمینه اقدام خاصی انجام نداد و دولت یازدهم نیز اخیرا آیین نامه اجرایی بند 100 قانون بودجه سال 90 را برای موضوع فوق تنفیذ کرد.

پیشنهاد تازه حداد عادل درباره رفع فیلتر فیس بوک

روزنامه ایران درخبر اول نوشت:حدادعادل درباره برخی درخواست‌ها به منظور رفع فیلتر فیس بوک، گفت: هر تصمیمی درباره موضوعات مربوط به فضای مجازی از جمله فیس بوک باید از طریق مجلس اتخاذ شود.وی گفته: معتقدم، تصمیم‌گیری باید درباره حسن و عیب فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی که به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده، کارشناسی شود و اگر پیشنهادهایی مطرح است باید قبل از اجرا، در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد. غیر از این مسیر، اگر تصمیمی به هر شکل دیگری گرفته شود مورد تأیید مجلس نیست و نتیجه نخواهد داشت.

علم‌الهدی: حصر موسوی و کروبی به دستور دادستان بوده است

ایران درخبر دیگری آورده:آیت‌الله علم الهدی، امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه حصر موسوی و کروبی به دستور دادستان بوده است گفت: این حصر نه به عنوان عقوبت کار سران فتنه صورت گرفته بلکه دادستان با توجه به ارتباطاتی که اینان با جریان‌های خارجی فتنه گر داشتند و به دلیل جلوگیری از این امر دستور حصر را صادر کردند. در حال حاضر هم اگر رئیس‌جمهور بخواهد از این دو رفع حصر نماید باید آنان را به دادگاه تحویل دهند تا مانند سایرین محاکمه شوند. علم الهدی ادامه داد: در اخبار خواندم و شنیدم که در دستگاه دولت عده‌ای گفته‌اند ما می‌خواهیم از این افراد رفع حصر کنیم و یا گفته‌اند که ما از مقام معظم رهبری برای این آقایان عفو می‌گیریم. اگر ایشان عفو بفرمایند ما که بخیل نیستیم. ولی اگر دولت بخواهد با تکیه بر امکانات دولت این کار را انجام دهد این امر دخالت در وظایف سایر قوا است.

درگیری فیزیکی علیرضا دبیر و معاون فرماندار

روزنامه ایران نوشت:شنیدیم که علیرضا دبیر عضو شورای اسلامی شهر تهران و از قهرمانان سابق کشتی کشور با معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان ری درگیر شدند. درگیری فیزیکی علیرضا دبیر و معاون فرماندار پس از بحث و جدل بر سر جدایی ری از تهران صورت گرفت. علیرضا دبیر همچنین بر سر یکی از کارکنان فرمانداری شهرستان ری، فریاد زد: شما به استاندار تهران گزارش دادید دبیر هم خورده و هم برده است.

کلیپ «صداقت امریکایی»

ایران آورده:با خبر شدیم که بعد از بیلبوردهای «صداقت امریکایی» نوبت به کلیپ صداقت امریکایی رسید. این کلیپ از سوی مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای اوج ساخته شده است. از سوی دیگر طراح پوسترهای صداقت امریکایی، پوسترهایی در انتقاد از تک فرزندی منتشر کرد که شعار اصلی‌اش (فرزند بیشتر، زندگی شادتر) است.

محبیان: احمدی‌نژاد این روند را ادامه می‌دهد

روزنامه ایران نوشت:خبر رسیده که امیر محبیان، تحلیلگر سیاسی اصولگرا درباره اهداف احمدی‌نژاد از نامه به رئیس‌جمهور و دعوت برای مناظره، به تحلیل‌های مختلف در این زمینه اشاره کرد و گفت: احمدی‌نژاد در تلاش است از این فرصت برای احیای هواداران خود و انگیزه‌دهی به آنان و باقی ماندن در صحنه سیاسی کشور به عنوان نیروی جدی، فعال و منتقد دولت جدید بهره بگیرد. امیر محبیان ، درباره گام‌های بعدی احمدی‌نژاد گفته: احمدی‌نژاد این روند را ادامه می‌دهد.

درخواست نقض حکم پرونده کهریزک از دیوان عالی کشور

ایران دست آخرنوشت:محمدصالح نیکبخت، وکیل مدافع اولیای دم مرحوم جوادی‌فر نقض حکم پرونده حادثه کهریزک از سوی دیوان عالی کشور را خواستار شد. محمدصالح نیکبخت با اشاره به صحبت‌های اخیر فرمانده نیروی انتظامی درباره این‌که مرتضوی اصرار داشته که بازداشت‌شدگان به کهریزک منتقل شوند، درباره آخرین وضعیت پرونده کهریزک با بیان این‌که «این پرونده اکنون در دیوان عالی کشور است» تأکید کرد که مرتضوی باید از سوی مراجع قضایی تحت تعقیب قرار بگیرد.

بنیاد امید ایرانیان زیرمجموعه بنیاد باران نیست

روزنامه تهران امروز نوشت:سیدحسن رسولی رئیس هیات مدیره بنیاد باران با بیان اینکه بنیاد امید ایرانیان زیر مجموعه بنیاد باران نیست، گفت: چند روز قبل بعضی از رسانه‌ها به جدا شدن عارف از خاتمی پرداختند و الان دوباره موضوع زیر مجموعه بودن بنیاد امید ایرانیان در بنیاد باران مطرح شده است که هیچ‌کدام صحیح نیست، یعنی اینکه نه عارف از خاتمی جدا شده و نه بنیاد امید ایرانیان زیر‌مجموعه بنیاد باران است. رسولی در ادامه بنیاد باران و امید ایرانیان را تشکیلات غیردولتی و غیرسیاسی خواند و اظهارداشت: بنیاد باران در هیچ انتخاباتی ورود و مداخله نداشته و طبق اساسنامه فعالیت سیاسی در سازمان‌های غیردولتی ممنوع است.

با تنش زدایی مخالفم

تهران امروز آورده:حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله حسینیان درباره سفر وزیر امور خارجه به کشورهای همسایه و سیاست تنش‌زدایی گفت: چرا سوالی می‌پرسید که من با آن مخالفم و اعتقادی ندارم. وی ادامه داد: آقای ظریف هر چقدر می‌خواهد سفر کند، آنقدر سفر کند که در کشور نباشد.

دعوت به مناظره احمدی‌نژاد بازی است

تهران امروز نوشته:مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری با اشاره به دعوت دولت به مناظره بیان داشت: دوران مناظره و توهم و جعل آمار و تحلیل نادرست به سررسیده و دیگر نمی‌توان با وعده‌ها و دادن آمار کشور را اداره کرد از این رو باید همیشه با صداقت و تدبیر در راستای اهداف نظام وظایف را انجام داد.  وی دعوت به مناظره را بازی و توهمی خواند که برخی برای زیرسوال بردن اقدامات دولت مطرح می‌کنند و افزود: دولت هدفی جز صداقت، درستی و شفافیت در امور ندارد.

37 نماینده متخلف را معرفی کنید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:دقت در گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی که روز چهارشنبه گذشته در صحن علنی مجلس درباره سازمان تأمین اجتماعی قرائت شد نشان می‌دهد اسامی 37 نماینده مجلس که از سعید مرتضوی رئیس وقت این سازمان پول دریافت می‌کردند، سانسور شده ولی اسامی بعضی دولتمردان اعلام گردیده است. سئوال اینست که چرا اسامی این 37 نماینده اعلام نمی‌شود تا مردم آنها را بشناسند و در انتخابات بعدی به آنها رأی ندهند؟ گزارش تحقیق و تفحص چرا دچار تبعیض شده و برای نمایندگان مجلس خاصه خرجی کرده است؟

آواز خوانی امام جماعت مسجد ترکیه

جمهوری اسلامی نوشت:امام جماعت یکی از مساجد ترکیه به جای آنکه به شیوه‌های دینی به جذب جوانان بپردازد، متوسل به آوازخوانی شد. به گزارش جهان "احمد محسن نوزار" با تشکیل یک گروه آوازخوانی، سرودهای اسلامی را به شیوه "راک" می‌خواند. وی نام اولین آهنگ خود را "مولا" گذاشته و آن را در فضای مجازی منتشر کرده است. این گزارش می‌افزاید بعضی شبکه‌های ماهواره‌ای از این آهنگ استقبال کرده‌اند.

دعوت از ‌استراو برای سفر به ایران

روزنامه قدس به نقل از قدس نوشت: منصوری آرانی رئیس گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلستان گفت که از استراو برای سفر به ایران دعوت کرده و وی نیز به صورت غیررسمی از این سفر استقبال کرده است.

خیابانی به نام ماندلا

قدس به نقل ازایسنا نوشت: احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران دیروز همزمان با انتشار خبر درگذشت ماندلا، تأکید کرد باید معبری در تهران به نام وی نامگذاری شود.

نصیریان: آلودگی هوا خانه نشینم کرد

روزنامه قدس از قول برنا آورده: استاد علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در مورد شرایط این روزهایش گفت: آلودگی هوا من را خانه نشین کرده و ترجیح می‌دهم با این شرایط و البته وضعیت نامناسب فیلم نامه‌ها استراحت کنم.

پاسخ دندان شکن موسویان به شاهزاده سعودی

قدس به نقل از تابناک آورده: ترکی الفیصل شاهزاده سعودی در جریان سومین کنفرانس سیاست خارجی در برلین پایتخت آلمان ادعا کرد که ایران از ابتدای انقلاب در امور داخلی کشورهای عرب منطقه دخالت کرده است.سید حسین موسویان اما در پاسخ به ادعاهای ترکی گفت: شما مدعی شدید که ایران از ابتدای انقلاب در امور داخلی اعراب دخالت کرده است. ظاهرا فراموش کرده اید که در اولین ماههای انقلاب یک کشور عربی(عراق) به ایران تجاوز کرد و عربستان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس از صدام متجاوز حمایت کردند. موسویان در ادامه تأکید کرد: در اواسط دهه 1370 من از سوی رئیس جمهور وقت، مأموریت یافتم و با امیر عبدا... ولیعهد 4 دور مذاکره و چارچوبی را توافق کردیم. اما اسناد وزارت خارجه آمریکا که توسط ویکی لیکس افشا شد نشان می دهد که از سال 1384 به بعد شما و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس در کنار اسراییل به آمریکا و اروپا فشار می آورده اید که به ایران حمله نظامی کند.موسویان افزود: به اختلاف پوچ امارات با ایران در مورد جزایر اشاره کردید که مربوط به قبل از انقلاب است اما عربستان که بیش از ایران با همسایگان عرب خود اختلاف مرزی دارد. چرا یک کلمه در مورد اختلافات مرزی خودتان به همسایگانتان حرف نمی‌زنید؟

«مرتضوی گیت» در راه است

قدس از قول سایت پارسینه نوشت: در جریان تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی مشخص شده است سعید مرتضوی در دوران مدیریت خود به سردبیران حداقل 5 روزنامه و نشریه کشور مبالغی پول داده بود تا آنها با درج رپرتاژ آگهی ها و مطالب جهت دار به حمایت از وی بپردازند.

وقتی از مبارز جهان سومی قهرمان مبارزه با جهان انقلابی می‌سازند!

روزنامه کیهان نوشت:واکنش رسانه‌های غربی به ویژه انگلیسی و آمریکایی به مرگ نلسون ماندلا از شگفتی‌های جهان خبر و رسانه است. این محافل تلاش کرده‌اند سوابق ضداستعماری وی را مصادره به مطلوب کنند.ماندلا روز جمعه در سن 95 سالگی درگذشت او رهبری جنبش مبارزه با آپارتاید و تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی بود که 27 سال را در زندان به سر برد. به دنبال درگذشت ماندلا دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس در پیامی اعلام کرد «امروز چراغی درخشان در جهان از تابیدن باز ایستاد». رژیم انگلیس در کنار هلند، از جمله استعمارگرانی بود که در طول دهه‌ها به غارت منابع غنی آفریقای جنوبی پرداختند و بدتر از آن اقلیت سفیدپوست استعمارگر را بر اکثریت سیاه‌پوست حاکم کردند و تا چند دهه حق تعیین سرنوشت را از آنها گرفتند.

شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی نیز که پس از انحلال رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی، تنها رژیم آپارتاید - و اشغالگر- در دنیاست، در پیامی ادعا کرد «دنیا رهبر بزرگی را از دست داد که مسیر تاریخ را تغییر داد». همچنین اوباما ادعا کرده از ماندلا الهام گرفته و اینکه «ما یکی از شجاع‌ترین و خوب‌ترین انسان‌هایی را که می‌توان کنار آنها در زمین زیست از دست داده‌ایم. او آزادی خود را فدای آزادی دیگران کرد». جورج بوش نیز ادعا کرده «پرزیدنت ماندلا یکی از بزرگترین نیروهای آزادی و برابری در زمانه ما بود. او جور زمانه را با وقار و در آرامش تحمل کرد، و جهان ما به خاطر سرمشق او جای بهتری است. فقدان این مرد نیک آشکار است. اما آثار خدمات او همچنان احساس خواهد شد.»

یادآور می‌شود ماندلا 31 تیر 1371 به تهران آمد و به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی رفت. ماندلا در این ملاقات بارها از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر خود یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران تحت رهبری امام خمینی امیدهای فراوانی را برای قیام مردم آفریقای جنوبی در مبارزه علیه بی‌عدالتی به همراه داشته است و بدون تردید تاریخ هرگز نقش ایران اسلامی را فراموش نخواهد کرد. ملاقات با رهبر انقلاب بزرگی که جهان را تحت تاثیر قرار داده است برای من امیدبخش و موجب افتخار بزرگی است و مردم آفریقای جنوبی اکنون برای شنیدن گزارش دیدارهای من با رهبر بزرگ انقلاب و مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران به انتظار نشسته‌اند.

شایان ذکر است رسانه‌های غربی طی سال‌های اخیر کوشیدند با کتمان هویت‌ اصلی مبارزات ماندلا در یک کشور جهان سومی را که بر ضداستعمار و عوامل آن بود، از وی به عنوان قهرمان نافرمانی مدنی یاد کنند و از وی قهرمان تحرکات ضدانقلابی در کشورهای انقلابی مشغول مبارزه با استعمار آمریکا و انگلیس بسازند!ماندلا در طول سال‌ها اشتباهاتی نظیر ملاقات با برخی سران رژیم صهیونیستی (پرز و وایزمن) و برخی سران جنایتکار آمریکا (بوش پدر و پسر) داشت.

شارلاتان‌ها به صف!

سایت اجاره‌ای «انتخاب» در واکنش به خبر ویژه کیهان به روال همیشگی خود دست به تحریف واقعیات زده و نوشته است: «کیهان به جز یارانه‌های میلیاردی، براساس قرارداد تامین اجتماعی دولت احمدی‌نژاد، ماهیانه 40 میلیون تومان (سالیانه 480 میلیون تومان) از تامین اجتماعی به خاطر یک آگهی کلیشه‌ای در صفحات میانی خود و 600 میلیون تومان از معاونت مطبوعاتی بابت آگهی‌های دولتی پول می‌گیرد.»این شارلاتانیزم خبری در حالی است که کیهان مانند هر روزنامه دیگر و به روال جاری، در مقابل درج آگهی، مبلغ مربوطه را که در تعرفه‌های موجود آمده است دریافت می‌کرده و مبلغ مورد ادعای سایت اجاره‌ای یاد شده 20 میلیون تومان، در قبال آگهی‌های ارجاعی بوده است و دولت احمدی‌نژاد با صدور دستورالعمل رسمی، همه ادارات و مراکز دولتی را از دادن آگهی به کیهان منع کرده بود و در همان حال روزنامه‌های زنجیره‌ای از این آگهی‌ها در حد گسترده و فراوان برخوردار بوده‌اند.

درباره یارانه 600 میلیون تومانی نیز، گفتنی است که این یارانه به روال همیشگی از سوی وزارت ارشاد به همه روزنامه‌ها پرداخت می‌شد و از قضا، سهم کیهان با توجه به انتشار چند روزنامه و هفته‌نامه و ماهنامه، بسیار کمتر از سایر روزنامه‌ها بوده و هست و این تبعیض بارها مورد اعتراض کیهان قرار گرفته و از سوی وزارتخانه‌های ارشاد کارگزاران، اصلاحات و دولت احمدی‌نژاد بدون پاسخ مانده است.اما، این نکته نیز گفتنی است که دولت اصلاحات هر از چند گاه سعی می‌کرد با ارائه آمار غلط، کیهان را به دریافت یارانه اضافه‌تر از دیگران متهم کند که اشاره به یک نمونه آن جالب توجه است.

در بهار سال 80 و دقیقا یک روز قبل از برگزاری دادگاه مدیر مسئول کیهان، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت اصلاحات- آقای شعبان شهیدی- طی مصاحبه‌ای اعلام کرد، کیهان در 10 سال گذشته مبلغ 100 میلیون دلار ارز به قیمت دولتی گرفته است. این در حالی بود که ارز لازم برای تهیه کاغذ و سایر ملزومات چاپی به تناسب تیراژ و تعداد نشریات در اختیار تمامی مطبوعات قرار می‌گرفت ولی در اظهارات معاونت مطبوعاتی وقت، 4 نکته مبهم- بخوانید دروغ آشکار- وجود داشت که کیهان با ارسال نامه از وزارت مربوطه توضیح خواسته بود ولی ارشاد علی‌رغم پیگیری کیهان حاضر به پاسخ نشد. آن 4 نکته این که؛اولا؛ مبلغ مورد ادعا 80 میلیون دلار بوده است.ثانیا؛ این مبلغ در مقایسه با تعداد نشریات کیهان، بسیار کمتر از سایر مطبوعات بود.ثالثا؛ از مدت 10 سال مورد ادعای وزارت ارشاد، 3 سال آن کیهان تحت تصدی آقایان خاتمی و اصغری و 7 سال آن تحت تصدی شریعتمداری بوده است.رابعا؛ ارشاد 64 میلیون دلار از مبلغ ادعایی را فقط طی 3 سال تصدی آقایان خاتمی و اصغری پرداخته بود و 16 میلیون دلار دیگر طی 7 سال تصدی شریعتمداری پرداخت شده بود.

طبیعی است که کیهان با این شارلاتانیزم‌ها از مواضع خود دست نمی‌کشد و از جمله این سند معتبر را رو نمی‌کند که مدیر اصلی فلان سایت، به جرم فروش اتومبیل زانتیای دولتی و به جیب زدن مبلغ دریافتی در کدام دادگاه، محاکمه و محکوم شده است و شاید متن دو نامه‌ای را فاش کند که مدیر همان سایت در جریان انتخابات به طور جداگانه خطاب به دو تن از نامزدها که رقیب یکدیگر بودند نوشته و در آن نسبت به هر یک از آنها ابراز وفاداری و اعلام آمادگی برای تبلیغات انتخاباتی کرده بود ولی از بخت بد!! نامه‌ها را اشتباهی فرستاده بود یعنی نامه آقای مثلا «الف» را در پاکت مربوط به آقای مثلا «ب» و نامه آقای «ب» را برای آقای «الف» فرستاده بود...

جنگ زرگری در فضای مجازی را جدی نگیرید!

کیهان آورده:عضو گروهک ملی- مذهبی و مدیرکل مطبوعات داخلی در دولت اصلاحات، از جنگ زرگری فتنه‌گران در فضای مجازی خبر داد و در عین حال نسبت به زیاده‌روی در این باره ابراز نگرانی کرد!عیسی سحرخیز که چند ماهی است از زندان آزاد شده در وبسایت روز آنلاین- وابسته به عناصر فراری مقیم پاریس- می‌نویسد: انسان ابتدا که وارد «فیس‌بوک» می‌شود و امکانات آن را می‌بیند، به ویژه شیوه‌های طراحی شده برای ارتباط با یکدیگر، شاد می‌شود که چه محیط دوستانه و صمیمانه‌ای، اما چند روزی که می‌ماند و به این جا و آن جا سر می‌کشد و نظاره‌گر بحث و جدل‌ها می‌شود و جدال‌های قلمی و دشنامهای کلامی را می‌خواند با این پرسش اساسی روبرو می‌شود که بمانم یا بروم؟ برای افرادی چون من که تازه وارد هستند و زندان آنان را به «فضای مجازی» و «شبکه‌های اجتماعی» وارد نکرده، و با محیط سلول‌های انفرادی، اتاق‌های چند نفره و سالن‌های ده‌ها نفره آشنا ساخته، این جار و جنجال‌های خودخواهانه و جنگ و جدل‌های دیگرآزارانه، بسیار شگفت‌انگیز است.

انسان به امکانات طراحی شده در «فیس‌بوک» که نگاه می‌کند، همه را خوب و مثبت می‌بیند، از امکان اعلام «پسندیدن(لایک)» یا «ابراز نظر(کامنت)» و در موضوعی شریک شدن و مشارکت کردن. اما وقتی به درون صفحات، وارد می‌شوی، می‌بینی برخی از این «دوستان مجازی» چه «دشمنان حقیقی»‌ای هستند و انگار در جهان کاری ندارند به جز اینکه به پر و پای هم بپیچند و حال یکدیگر را بگیرند!

وی می‌نویسد: در این میان کم نیستند آنهایی که این «پاتوق» گپ و گفت را تبدیل کرده‌اند به «دکان» بحث و جدل و جار و جنجال.سحرخیز با اذعان به اینکه این جماعت کم‌شمار، اما با جنجال بسیار هستند، می‌نویسد: اینان باید بدانند نه چون منی که چند هفته‌ای است در خارج از زندانم و هر لحظه ممکن است به خانه دوم خود بازگردانده شوم، به دلیل «تغییر دولت» یا «طرفدار اصلاحات و شیوه‌های مسالمت‌آمیز» بودن از بند رسته‌ام و نه آنکه برای «تغییر اساسی در حاکمیت» مبارزه می‌کند به این دلیل هنوز در زندان است.

آقای ظریف! کمی سنجیده‌تر و آگاهانه‌تر

روزنامه کیهان نوشت:«اظهارات نسنجیده و تأمل برانگیز دکتر ظریف نشان داد ایشان هر اندازه در مکالمه با دیپلمات‌ها و سیاستمداران بین‌المللی متبحر‌ند اما متأسفانه با زبان و گویش شایسته و بایسته با مردم خود غریب و ناآشنایند.»داریوش سجادی از همکاران سابق نشریات زنجیره‌ای با بیان این مطلب می‌نویسد: ایشان در نشست اخیر خود با دانشجویان در دانشگاه تهران فرموده‌اند: «غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند. آیا شما فکر کرده‌اید که آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟‌آیا واقعاً به خاطر سیستم نظامی ماست که آمریکا جلو نمی‌آید؟»

وی می‌افزاید: قطعاً ایشان نمی‌توانند در کنار اتحاد و پایمردی مردمی منکر توانمندی نظامی کشور خود باشند و در کسوت «رئیس دیپلماسی کشور»‌ این چنین رسوا و عریان خود را در مقابل دشمن خارجی خلع سلاح نشان دهند. این امر موید آنست که سیاستمداران ایرانی ولو در سطح دکتر ظریف علی‌رغم همه شایستگی‌ها از درک توانمندی‌های نظامی کشورشان محروم مانده‌اند. ظاهراً بی‌مناسبت نیست تا به منظور توجیه و اطلاع فرزندان انقلاب در عرصه دیپلماسی سرهنگان ایران یک تور فشرده به منظور آشنایی سیاسیون با توانمندی‌های نرم‌افزارانه و سخت‌افزارانه نظامی کشور برگزار نمایند تا آنگاه دکتر و یاران دکتر با قوت و اشراف بیشتر از موقعیت ایران، سنگربان سرحدات سیاسی محوله خود باشند.

سجادی در پایان نوشت: دکتر ظریف در مقام یک وزیر خارجه بهتر از هر کسی باید با آموزه‌های «کلازوویتس»‌ آشنا باشند که دیپلماسی و میلیتاری مکمل یکدیگرند و اگر ایشان تاکنون توانسته‌اند در ژنو خوش بدرخشند این درخشش قبل از مهارت‌های شخصی مدیون تدبیر و مکر و مانورهای سنجیده و موثر و قدرتمند نظامیان ایران در عراق و افغانستان و سوریه و لبنان طی سالیان گذشته بوده که گلوی آمریکا را در این مناطق آنچنان مدبرانه در چنگال خویش گرفتند تا اینک و امروز دکتر ظریف در عرصه دیپلماسی بتواند بستر را برای پیش روی خود مهیا ببینند. شایان ذکر است بسیاری از مقامات سیاسی و نظامی آمریکا بارها تصریح کرده‌اند که با توجه به شکست‌های آمریکا در عراق و افغانستان و جنگ نیابتی سوریه، کاملاً روشن است که آمریکا قادر نیست وارد جنگی موفق با ایران شود و در صورت وقوع هر نوع جنگی، ایران ضربات راهبردی گسترده‌ای وارد خواهد کرد.

کارت هدیه را بگیر و فراموش کن!

روزنامه کیهان نوشت:یک روزنامه زنجیره‌ای در اقدامی قابل تأمل تیتر اول خود را به «کارت هدیه‌های میلیونی سازمان تأمین اجتماعی» اختصاص داده که به افراد مختلف داده شده است.روزنامه آرمان طبق گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس در فهرست دریافت‌کنندگان کارت هدیه‌های میلیونی قرار دارد و مدیر مسئول آن کارت هدیه 10 میلیون تومانی دریافت کرده است، اما عجیب اینکه روزنامه مذکور با زرنگی نام خود و مدیر مسئول خود را از دریافت‌کنندگان این هدایا پاک کرده است.یادآور می‌شود روزنامه مذکور ذاتاً روزنامه‌ای اجاره‌ای است که سرویس‌های ویژه با عکس‌ها و تیترهای بزرگ به شماری از اصلاح‌طلبان و از جمله خانواده هاشمی رفسنجانی می‌دهد. این روزنامه همچنین در حوزه سیاست خارجی در خدمت خط سازش قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها