یک فعال حقوق زنان معتقد است که برداشتن اولویت استخدام زنان مجرد در ماده ۹ طرح تعالی خانواده تبعیض جنسیتی نیست و استخدام افراد براساس اولویت در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۶۲۱۹۳۶

زهرا سجادی گفت: آنچه که در اسلام قابل توجه است، مسئولیت خانواده است که بیشتر روی دوش مردان است و به همین دلیل در ماده ۹ طرح تعالی خانواده، اولویت استخدام به مردان متاهل دارای فرزند داده شده است. البته در این میان ممکن است تعدادی از زنان مسئولیت اداره خانواده را برعهده داشته باشند که استخدام این افراد نیز از نظر قانونی و با استناد به این ماده بلامانع است.
وی‌ با بیان اینکه هدف، حفظ خانواده از سوی سرپرست است، تصریح کرد: دختران مجرد در خانواده حامیانی چون پدر، مادر و یا برادر دارند و در ابتدا آن‌ها باید هزینه‌های دختر مجرد را تامین کنند. به همین دلیل است که در ماده ۹، اولویت آخر به دختران مجرد داده شده است. در طرح جمعیت و تعالی خانواده، دختران خودسرپرست و زنان سرپرست خانوار نسبت به دختران مجرد در اولویت استخدام قرار دارند.
سجادی معتقد است: قرار گرفتن اشتغال دختران مجرد در آخرین ردیف به معنای به حاشیه راندن آنان نیست بلکه به این دلیل است که زیر بار مسئولیت زندگی رفتن از رشد و تعالی آن‌ها کم می‌کند در حالی‌که باید بیشتر به رشد و تعالی خود بیندیشند. دختران مجرد می‌توانند به صورت قراردادی با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی به فعالیت و کار خود ادامه دهند.
>> قانون

*نظرتان چیست؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رادفر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
۱
۰
خانم خدا خیرت بدهد كه حرف دل ما را زدید خانم های متاهل با داشتن شوهر بیكار مزایاشون كمتر از مزایای دختران مجرد هست دختران مجرد به دلیلی راحتی در رفتار با مدیران آقا در ادارات دولتی بیشتر مورد لطف آنان قرار میگرند مثلا در دانشگاه..... كه اداره دولتی هست دختران مجرد كارآیی معادل سیصد هزارتومان درماه میگیرند اما خانمهای متاهل و آقایان متاهل دریافتیشون پنجاه هزارتومان كارآیی در ماه هست چرا این همه تفاوت باید در فیش پرداختی باشه مگه میشه كارمندی در یك قسمت كار كند و این همه تفاوت كارآیی باشه
ندا قحطانی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
۰
۰
به جای اینكه مبنای استخدام شایسته سالاری باشه...اساسش تبعیضه....مثل تبعیضی كه در ورود به دانشگاه با سهمیه بندی نابرابر در حق دختران اعمال شده....این استقلال مالی است كه به منه دختر مجرد تعالی و عزت نفس داده...این خانوم بهتره از شغلش استعفا بده و تو خونه بشینه تا به تعالی برسه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها