نوبخت در صحن علنی مجلس:

فقط می‌توانیم دستمزدها را پرداخت کنیم

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت:‌ ورودی به خزانه آنقدر محدود است که ما از آن فقط می‌توانیم دستمزدها را پرداخت کنیم.
کد خبر: ۶۱۹۴۰۰
فقط می‌توانیم  دستمزدها را پرداخت کنیم

محمدباقر نوبخت با حضور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه سال 92 کل کشور اعاده شده از شورای نگهبان، گفت: درباره رفع مشکل دولت برای تأمین پیش‌پرداخت‌های فاینانس‌های خارجی بلافاصله جلساتی برگزار شد.

وی در بیان جزئیات آن جلسات، گفت: در آن جلسات با پرداخت 2.7 میلیارد دلار توانستیم مشکل 25 میلیارد اعتبارات طرح‌های عمرانی را حل کنیم.

وی با بیان اینکه اگر از آذر ماه هم به دولت پول و منابع دهند راضی هستیم، خاطرنشان کرد:‌ ما مقدمات اجرای طرح‌های عمرانی را فراهم کردیم.

نوبخت همچنین خاطرنشان کرد: ورودی به خزانه آنقدر محدود است که ما از آن منابع فقط برای دستمزد کارکنان می‌توانیم استفاده کنیم و پولی برای پروژه‌های عمرانی نداریم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، اعلام کرد: اگر سایر در حقوق و مزایا صفر شود، هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر قابل پرداخت نیست و لازم است دولت اختیاری برای جابجایی ردیف‌ها در بودجه به منظور پرداخت حقوق و مزایا داشته باشد.

وی اظهار داشت: از آنجایی که بودجه جاری همه دستگاه‌ها از محل حقوق و دستمزد تأمین می‌شود، تمرکز ما باعث شده، ردیف سایر را پرداخت نکنیم، برخی دستگاه‌ها مانند کمیته امداد، حقوق و دستمزدشان کم است، اما سایر آنها زیاد است، اگر سایر را صفر کنیم و فقط به حقوق و دستمزد بپردازیم، هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر دیگر قابل پرداخت نیست.

نوبخت بر همین اساس خاطرنشان کرد: پیش از این مجلس در قانون برنامه پنجم مصوب کرده بود میزان جابجایی ردیف‌ها توسط دولت برای پرداخت حقوق و مزایا 10 درصد باشد اما با توجه به شرایط کشور، منابع تأمین نشده زیاد است و دیگر 10 درصد مصوب مجلس، رافع مشکلات نیست.

نوبخت خاطرنشان کرد: به همین دلیل آن 10 درصد به 35 درصد افزایش یافت البته نظر دولت این بود که اصلا برای این موضوع محدودیتی وجود نداشته باشد اما حاضر شدیم 10 درصد را به 35 درصد افزایش دهیم، برای اینکه بتوانیم به ردیف‌های سایر در نیروهای مسلح، بهزیستی و کمیته امداد، اعتباراتی اختصاص دهیم، خواهش می‌کنم با پیشنهاد کمیسیون  مبنی بر افزایش 10 درصد به 35 درصد موافقت کنید.

مجلس پس از صحبت‌های نوبخت، مصوب کرد که دولت می‌تواند نسبت به جابجایی اعتبارات و ردیف‌ها برای پرداخت هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر قانونی (حقوق و مزایا) تا 35 درصد اقدام کند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها