پیام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت سال نو

تعامل با دنیا در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت، ضرورت ملی و اسلامی است

بیش از 70 درصد از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی، معتقدند که دولت حسن روحانی در 100 روز گذشته توانسته «ایران دوستی» را جایگزین «ایران هراسی» کند.اما شهروندان تهرانی نظرشان درباره عملکرد اقتصادی دولت در زمینه تورم و اشتغال چیز دیگری است.
کد خبر: ۶۱۸۹۹۱
دولت روحانی ایران دوستی را جایگزین ایران هراسی کرد

در این نظرسنجی که ایرنا در میان شهروندان تهرانی انجام داده 72.7 درصد پاسخگویان با تعیین طیف «خیلی زیاد» ، «زیاد» و « تا حدی»، نظر داده اند که دولت یازدهم در ایجاد ذهنیت ایران دوستی در جهان موفق بوده است.

یافته های این نظرسنجی نشان می دهد که قریب به 80 درصد شهروندان تهرانی معتقدند دولت یازدهم در 100 روز گذشته بیش از همه در زمینه سیاست خارجی موفق عمل کرده است.

78.8 درصد پاسخگویان گفته اند دولت دکتر روحانی توانسته در این مدت در زمینه سیاست خارجی موفق عمل کند.

51.1 درصد این باور را دارند که دولت در بهبود رابطه با کشورهای غربی و آمریکا موفق بوده و 40.1 درصد هم موفقیت دولت را در زمینه کاهش تحریم ها برجسته کرده اند.

در خصوص رابطه با کشورهای منطقه نیز نزدیک به نیمی( 48.4) از آنان دولت را در برقراری این رابطه «خیلی زیاد» و «زیاد» موفق ارزیابی کرده اند.

44.4 درصد پاسخگویان گفته اند که دولت «تا حدی» در عمل به وعده هایش موفق بوده است. 19.2 درصد این موفقیت را « کم» و 18.5 درصد هم « زیاد» دانسته اند.

جوانان کمتر از 25 سال بیش از همه گروه های سنی به «توانایی» دولت یازدهم در عمل به وعده ها ایمان دارند. 29.7 درصد گفته اند که این دولت می تواند تا حد «خیلی زیاد» یا « زیاد» به وعده هاش عمل کند.

هرچه سن افزایش پیدا می کند، احتیاط پاسخگویان در این زمینه هم بیشتر می شود. به طوری که 55 ساله ها و رده های سنی بالاتر از آن و گروه سنی 45 تا 55 سال این میزان توانایی را به ترتیب «خیلی کم» و «کم» ارزیابی کرده اند.

در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی، از نظر پاسخگویان تهرانی دولت آخرین امتیاز نظرسنجی را می گیرد.

در حوزه مسائل اقتصادی کمتر از نیمی از پاسخگویان (40.5 درصد) بر این باورند که بانک مرکزی در این زمان نتوانسته به استقلال برسد و حتی برخی هم معتقدند این اتفاق رخ نخواهد داد.

همچنین 60.2 درصد شهروندان تهرانی که مورد سنجش قرار گرفته اند گفتند که در این مدت دولت جدید در مهار نقدینگی ناموفق بوده و 80.2 درصد هم گفته اند که دولت نتوانسته برای معضل بیکاری کاری انجام دهد.

این نظرسنجی، توسط گروه نظرسنجی دفتر پژوهش های خبری ایرنا انجام گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جالبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
۰
۰
چراتعداد شركت كننده در این نظر سنجی رو نزدید . جالبه . این مهمترین قسمت رو یعنی تعداد كل شركت كننده رو اگر نزنید آمارهای ارئه شده تون به درد نمی خوره بعد شما همه چی گفتید جزء تعداد كل شركت كننده رو . بعد وقتی یك خارجی میگه ایرانی ها فریب كار هستند به ما بر می خوره . این هم یك نوع از فریب كاری هست . خداوكیلی نیست ؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها