مدیر‌مسئول روزنامه جام‌جم :

یارانه ناچیز، منت گذاشتن بر مطبوعات است

مدیر‌مسئول روزنامه جام‌جم با اشاره به مبلغ ناچیز یارانه مطبوعات، آن را منت گذاشتن بر سر مطبوعات دانست.
کد خبر: ۶۱۸۹۷۱
یارانه ناچیز، منت گذاشتن بر مطبوعات است

بیژن مقدم اظهار داشت: یارانه مطبوعات با توجه به افزایش قیمت کاغذ به ویژه طی یکسال اخیر، مبلغ ناچیزی است و در واقع نوعی منت گذاشتن بر سر روزنامه‌هاست، چرا که به هیچ وجه مشکلات اهالی روزنامه را برطرف نمی‌کند.

وی ادامه داد‌: مطبوعات باید از سوی دولت حمایت شوند، اما متاسفانه بخش دولتی همواره از موضع خاصی در این زمینه حرف می‌زند، اخیراً نیز صحبت‌هایی در مورد صرف یارانه‌های مطبوعاتی در حوزه تجهیز و گسترش زیرساخت‌هاست که به نظر می‌رسد روندی در جهت قطع همیشگی آن باشد.

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم همچنین، گفت:‌ به طور کلی اعلام دستورالعمل پرداخت یارانه‌ مطبوعات، برداشتن یک گام مثبت است و فاکتورهای مدنظر در آن نشان‌دهنده تمایل برای تنظیم رابطه بخش دولتی با مطبوعات است.

مقدم با اشاره به ماده پنج دستورالعمل پرداخت یارانه مطبوعات، مبنی بر حذف 10 درصدی یارانه یک مطبوعه در صورت گرفتن تذکر، افزود: این ماده جدید و قابل بحث است، اما نکته قابل تامل اینجاست که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها یک عضو هیئت نظارت بر مطبوعات و صاحب یک رأی است، پس چرا باید جریمه تذکر را به صورت مالی تعیین کند؟

وی با بیان معیارهایی که بر اساس آن باید به مطبوعات یارانه تعلق گیرد، تصریح کرد: فرض بر این است که وزارت ارشاد ملاک‌های منطقی را در این زمینه در نظر گرفته، اما از جمله ملاک‌های معتبر در این زمینه تعداد تیراژ، اثرگذاری مطبوعه در سطح جامعه و کیفیت تولیدات آن است.

مدیر مسئول روزنامه جام‌جم در پایان خاطر نشان کرد: به زعم بنده برخی روزنامه‌های ما قابلیت گذر از مرزها و انتشار به صورت فرامنطقه‌ای را دارند؛ پیگیری این موضوع باید در سیاست‌های دولتی قرار گرفته و با حمایت‌های لازم امکان آن فراهم شود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها