مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت یارانه نشریات و روزنامه های سراسری تا پایان هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۱۸۷۷۸
یارانه مطبوعات  تا پایان هفته آینده پرداخت می‌شود

«پدرام پاک آیین»  در گفت و گو با ایرنا، افزود: فهرست یارانه نشریات و روزنامه های سراسری با هدف ایجاد شفافیت، رقابت و افزایش کارایی بازار مطبوعات بر روی سایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اضافه کرد: محاسبه یارانه این نوبت برمبنای حاصل ضرب شمارگان در تعداد صفحه، گراماژ کاغذ، قطع نشریه و متوسط قیمت کاغذ در نیمه نخست امسال صورت گرفته است.

پاک آیین گفت: در دستورالعمل یارانه مطبوعات کمیته ای برای ارزیابی کیفی نشریات پیش بینی شده که یکی از اعضای هیات نظارت بر مطبوعات یا کارشناسی مطلع به انتخاب این هیات، نماینده شورای هماهنگی تشکل های صنفی مدیریتی مطبوعات، نماینده شورای هماهنگی تشکل های صنفی روزنامه نگاری، یکی از اعضای شورای پژوهش رسانه ها، یکی از سردبیران باسابقه به انتخاب کارگروه اقتصاد مطبوعات و مدیرکل و معاون فرهنگی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در ترکیب این هیات حضور داشته باشند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از آنجا که این دستورالعمل در 27 آبان ماه امسال تصویب شد و از آن تاریخ تاکنون فرصت لازم برای ارزیابی کیفی نشریات توسط این کمیته وجود نداشته است، در این نوبت شاخص کیفی برای همه نشریات «یک» منظور شده اما با توجه به ایفای رسالت مطبوعاتی، رویکرد ارزشی، میزان محتوای اختصاصی، رعایت الگوهای حرفه ای، التزام به اخلاق حرفه ای و جذابیت بصری، از نوبت آتی ضریب کیفی نشریات از 4/0 تا 6/1 تعیین و در محاسبه یارانه آنها منظور می شود.

پیشتر نیز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ یارانه نشریات استانی را به تفکیک هر نشریه بر روی سایت این معاونت منتشر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها