پس از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به توافق با گروه 1+5 ، سراسر رژیم صهیونیستی را احساس یاس و ناامیدی فراگرفته است، به ویژه آنکه این رژیم از هیچ تلاشی برای مانع‌تراشی برسر دستیابی به این تواقق فرو گذاری نکرد.
کد خبر: ۶۱۸۶۴۳
حال و هوای صهیونیست ها پس از توافق ژنو

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از بیت المقدس به قلم ژان لوک رنودی درباره واکنش رژیم صهیونیستی به توافق ایران و 1+5 نوشت: اسرائیل که روابطش با آمریکا سرد شده است، روز یکشنبه نارضایتی خود را از توافقی که بین ایران و غرب در مورد برنامه هسته‌ای ایران حاصل شد پنهان نکرد.

تزیپی لیونی وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در واکنش به امضای توافقنامه ژنو، آن را  وحشتناک خواند.

 لیونی در مصاحبه با روزنامه روزنامه یدیعوت آحارونوت، مدعی شد: توافق غرب با ایران، توافقی وحشتناک است که نه تنها ما بلکه سراسر جهان را تهدید می‌کند.

افراییم هالِوی رئیس سابق موساد (سازمان جاسوسی اسرائیل) اعلام کرد: «ساده‌لوحانه است که فکر کنیم می توانیم ایران را مجبور کنیم همه سانتریفوژهایش را برچیند.».

نفتالی بِنِت وزیر اقتصاد اسرائیل با توجه به شکست تلاش‌های اسرائیل گفت توافقنامه ژنو به اسرائیل مربوط نمی‌شود و اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

«ساختمان لادنی‌»ها اسباب‌کشی کردند

احمدی‌نژاد و همراهان وی با تخلیه ساختمان لادن به ساختمانی در جنت‌آباد نقل مکان کردند.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان و همراهان وی پس از تخلیه ساختمان لادن در حوالی میدان ونک به ساختمانی 8 طبقه در جنت‌آباد نقل مکان کردند.

پس از اینکه نهاد ریاست‌جمهوری، ساختمان لادن را متعلق به وزارت دادگستری اعلام کرد و در نامه‌ای خواستار تخلیه این ساختمان شد، هیئت دولت سابق با تخلیه ساختمان لادن، فعالیت‌های خود را در ساختمانی در خیابان جنت‌آباد واقع در منطقه غرب تهران، پیگیری خواهد کرد.

واکنش قانونگزاران آمریکایی به توافق هسته‌ای

برخی مقامات جمهوری‌خواه آمریکا از دولت اوباما به دلیل توافق هسته‌یی با ایران انتقاد کردند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که جمهوریخواهان مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در صفحات توییتر خود و نیز بیانیه‌های رسمی مدعی شدند که دولت آمریکا بدون دریافت مصالحات کافی در حال خشنود کردن دشمن خود است.

سناتور لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی در توییتر خود مدعی شد: اگر توافق شامل برچیدن سانتریفیوژهای ایران نباشد در واقع چیزی را به دست نیاورده‌ایم.

سناتور مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه فلوریدا و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 مدعی  با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران مدعی شد: ایران احتمالا از این توافق و توافق‌های بعدی که نیازمند مصالحه واقعی نیستند برای به دست آوردن توانایی هسته‌یی تسلیحاتی استفاده خواهد کرد.

ایریک کانتور، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: من همچنان نگران این هستم که این توافق به اندازه کافی توانایی‌ غنی‌سازی ایران را متوقف نمی‌کند در حالیکه این توافق اجرایی می‌شود آمریکا باید هوشیار باشد و بلافاصله و با قوت به هرگونه تخلفی از جانب ایران واکنش نشان دهد.

 بی بی سی : غنی سازی حق ایران است

 تلویزیون بی بی سی با اذعان به اینکه طبق ان پی تی، غنی سازی حق ایران است گفت: هیچ چیزی در معاهده ان پی تی نباید به گونه ای تفسیر شود که حق مسلم تمامی کشورهای عضو آن برای تحقیق و توسعه تحقیق تولید و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای نادیده گرفته شود.

 تحلیلگر  بی بی سی با اشاره به تعبیر هانس بلیکس از روسای سابق آژانس اتمی از ماده چهارم ان پی تی گفت: بر اساس این ماده غنی سازی حق مسلم همه کشورهای عضو  ان پی تی ا ست به شرط این که در راستای بند اول و بند دوم اش باشد که به سلاح دسترسی پیدا نکند.

وی افزود: ان پی تی برای این گذاشتند که کشورها از انرژی هسته ای استفاده کنند ولی به سلاح دسترسی نداشته باشند اگر قرار بود که غنی سازی در کار نباشد و اگر قرار بود تحقیقی درباره آن نباشد که به ان پی تی نیاز نداشتیم، اینکه یک دستگاه یک تشکیلات عظیمی وجود دارد که در کشورها نظارت کند در واقع نحوه استفاده آن ها از غنی سازی را باید نظارت بکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها