محمدرضا باهنر:

در مذاکرات می‌بریم؛ کسی نگران نباشد

«محمدرضا باهنر» با بیان اینکه «مذاکرات فرصتی استثنایی است» گفت: در مذاکرات شرایط بازی برد - برد مشخص است؛ پس اگر طرف مقابل به دنبال بازی برد - باخت باشد، حداکثر تبدیل به باخت - باخت می‌شود؛ چون شرایط برد - باختی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۱۸۴۴۲
در مذاکرات می‌بریم؛ کسی نگران نباشد

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در 100 روز گذشته بحث جدی در حوزه سیاست خارجی به خصوص موضوع هسته‌یی شکل گرفته که کلید آن از سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل زده شد، تصریح کرد: فضای کلی نشان از آن دارد که تلاش جدی از طرف دولت ایران شروع شده که با مد نظر قرار گرفتن سیاست‌های راهبردی رهبری تحت عنوان «نرمش قهرمانانه» پیش می‌رود.

وی همچنین با اشاره به وجود دو نگرانی متفاوت و متضاد در داخل کشور نسبت به روند مذاکرات خاطرنشان کرد: عده‌ای نگران هستند دولت کاری انجام دهد که بر اساس خواست نظام نباشد و از خطوط قرمز عبور شود، اما عده‌ای هم نگرانند که مذاکره‌کنندگان برخورد افراطی کنند و با توجه به توقعات زیاد 1+5 این کار به بن‌بست برسد و اوضاع سخت‌تر شود.

تحریم ورق پاره ای که احمدی نژاد می گفت، نیست

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه «مساله تحریم‌ها نه ورق‌پاره‌هایی است که دولت احمدی‌نژاد مطرح می‌کرد و نه دلیل و علت مطلق وضعیت فعلی اقتصاد کشور که بتواند ما را به موقعیت شعب ابیطالب ببرد» افزود: اگر تحریم‌ها را کم کنیم، تاثیر آن در اقتصاد فعلی کشور بیش از 30 درصد نیست و 70 درصد مسائل جاری با خرد جمعی، تدوین اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های راهبردی قابل حل است.

وی در ادامه با اشاره به تعابیر مقام معظم رهبری درباره هیات مذاکره‌کننده ایرانی اظهار کرد: هیات مذاکره‌کننده در یک جنگ جدی بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: به آنها اعتماد داریم و باید حمایت‌شان کنیم؛ چون تضعیف‌شان به مصلحت نیست.

کسی نگران نتیجه مذاکرات نباشد

باهنر همچنین با اشاره به اینکه« 1+5 می‌خواهد حداکثر امتیاز را بگیرد و حداقل امتیاز را بدهد» گفت: هیات ایرانی هم خطوط قرمزی دارد که از آنها تجاوز نمی‌کند و کسی نباید نگران باشد؛ چون امضای توافقات در داخل کشور انجام می‌شود و مملکت صاحب دارد؛ پس نیازی نیست از همه چیز خبر داشته باشیم؛ چون اینجا حواس‌ها جمع است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در عین حال تاکید کرد: اگر مذاکرات به نتیجه برسد که به طور قطع زمان‌بر است، معنا و مفهومش این نیست که همه مشکلات داخل کشور حل می‌شود، چون 70 درصد مسائل به غیر از موضوع تحریم‌ها مربوط است.

(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها