مرثیه‌ای برای سفیر فرهنگی انقلاب

ما بر این باور و یقین هستیم که شهید حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری گام‌های موثری را در دوران زندگی خود برداشت که پاداش و مزد جهادش را با شهادت گرفت.
کد خبر: ۶۱۸۱۰۲
مرثیه‌ای برای سفیر فرهنگی انقلاب

ما یقین داریم که او مجاهدی فی‌سبیل‌الله بود، لباس روحانیت، لباس سربازی او در زمره سربازان حضرت ولی‌عصر (عج) بود، این را می‌شود در کارنامه درخشان او به تماشا نشست، آن زمان که منبر می‌رفت و خطابه‌هایش راهگشای سبک زندگی مخاطبان می‌شد، آن گاه که شیعیان و مسلمانان کشورهای دیگری همچون کویت از خطابه‌هایش بهره می‌گرفتند و بر وحدت امت‌های اسلامی نقش سازنده‌ای را ایفا کرد.

او بر وحدت امت‌های اسلامی تلاش داشت و فرهنگ اسلامی را محور هر وحدتی در بین امت‌های عربی می‌دانست. تلاش سال‌های او در این جهت، منطق او بود، انصاری خدمتگزار صادق نظام بود، هرجا که بود خود را سرباز انقلاب می‌دانست و سفیری برای این نظام مقدس، آن گاه که در سودان ماموریت گرفت یا به کویت رفت یا در لبنان مسئولیت پذیرفت و رایزن فرهنگی کشورمان شد.

خدا هم به او عنایت داشت؛ عنایتی که سنگ صبور سختی‌ها شناخته شد و در میان رایزنان فرهنگی، سنگ صبور همه آنان شناخته می‌شد و همه به صبوری او اذعان داشتند و خدا چه عنایتی به او کرد و شهادت را نصیب وی داشت.

آرزویی که بارها آن را بر زبان جاری کرد و آن را کتمان نداشت تا شاید کسی دعایی کند و دعایش به اجابت برسد و او هم در کاروان شهیدان جاودانه باشد. خدا هم می‌خواست او شهید شود و او را کشته راه خود ببیند، آن هم به دست دشمنانی که معاندند و تکفیری.

او منتظر شهادت بود، قبل از شهادت، حلالیت طلبید از دوستان همکار خود، از آنان که در انجام مسئولیتش همراهش بودند و او را در انجام آن وظیفه خطیر یار و مددکارش می‌شدند. او انتظار را از فرهنگ عاشورا یافته بود، فرهنگ انتظار کشنده‌تر از هر زهر کشنده‌تری برای دشمنان خواهد بود.

ما بر این باوریم فرهنگ انتظار، نقاب از چهره کریه دشمنان برخواهد داشت و این باور ما را سوق می‌دهد به 1370 سال پیش یعنی انصاری شهید کربلاست و دشمنان و قاتلان او در زمره سپاه یزید و معاویه‌اند. انصاری در انتظار شهادت بود.

دو ساعت قبل از شهادت‌طلب حلالیت کرد، هرجا ماموریت هم می‌رفت، به دوستان و همکارانش می‌گفت دعا کنید شهید برگردم.

او که سفیر فرهنگی انقلاب در کشور مقاومت و در کنار غده سرطانی اسرائیل بود، به آرزوی خود که شهادت بود، رسید؛ آرزویی که حسرت آن بر دل ما سنگینی می‌کند و حال او سفیر شهید این نظام مقدس است که نمازگزاران جمعه تهران پیکر مطهر او را تشییع کردند، از او تجلیل نمودند؛ همانند تجلیلی که امروز مردم قدرشناس قم از او خواهند کرد و پیکر پاکش را پس از تشییع در جوار کریمه اهل بیت و در حرم حضرتش به خاک خواهند سپرد. تجلیل از او ارج نهادن به خدمات شایسته او در همه سنگرهای فرهنگی انقلاب است.

محمد خامه‌یار - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها