خارطوم، شبانگاهی نسبتا خنک در آبان 87. یک روحانی به همراه سفیر و مسئولانی از سفارتخانه برای استقبال از هیات رسانه‌ای ایران، به فرودگاه آمده‌اند. روحانی، رایزن فرهنگی است و سال‌هاست که آنجاست و با مجموعه وسیعی از ارتباطات و آشنایی‌ها که فقط بسته روابط آشکار دیپلماتیک و سیاسی نیست، به خانه و خانواده و زندگی هم بازمی‌گردد.
کد خبر: ۶۱۷۳۶۱
شهیدِ‌ صدور انقلاب

مهدی انصاری ، پسر حجت الاسلام ابراهیم انصاری ، اولین نشانه این همگرایی است، از آنجا که در سودان درس خوانده و همانجا به دانشگاه رفته و اکنون در سفارتخانه نیز مشغول فعالیت است.

دومین صحنه، مراسمی است که فردای آن‌روز با «عنوان رسانه و اسلام» در رایزنی فرهنگی ایران برپاست؛ رایزنی شلوغ است و گویا کتابخانه و کلاس‌های رایزنی در یک‌جا قرار دارد و رایزن، میزبان جمع وسیعی از چهره‌های فرهنگی سودانی است.

یک مکان پر رفت و آمد و شناخته‌ شده و فعال. روسای چند انجمن‌ دوستی ایران و سودان، آفریقاشناسی و برخی دانشگاه‌ها؛ همگی با شور و حرارت، از جمهوری اسلامی می‌گویند و امام و حقِ انرژی هسته‌ای.

تصویر سوم به بازدید از یک مدرسه قرآنی بازمی‌گردد؛ جایی که مشایخ و اهل ذکرشان حضور دارند و چه رابطه گرم و صمیمانه‌ای میان آنها و رایزن ایران برقرار است.

مردی که دیروز در انفجار انتحاری سفارتخانه ایران در بیروت به شهادت رسید و نوشتن این متن، پیوسته با تصویری است که از او در رسانه‌ها منتشر شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم انصاریِ پنجاه‌وهشت ساله که بتازگی در کسوت رایزن فرهنگیِ‌ ایران، به یک کشورِ حامی جمهوری اسلامی (غیر از سودان) اعزام شده بود و امروز دیگر در میان ما نیست.

این نوشته، فقط ادای دینی است به او که عمرش را در راه صدور انقلاب اسلامی وقف کرده بود و جان بر سرِ این راه گذارد. روحش شاد و راهش پر رهرو.

فرشاد مهدی‌پور - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها