سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران خبر داد

آخرین وضعیت پرونده احمدی‌نژاد و «م-ر»

مدیرکل امور کارشناسی نظارت مجلس با بیان این‌که پرونده احمدی‌نژاد 9 شاکی دارد، گفت: سه‌شنبه، دادگاه برای رسیدگی به این پرونده تشکیل جلسه می‌دهد.
کد خبر: ۶۱۸۰۸۶
دادگاه احمدی‌نژاد، 9 شاکی دارد

مجتبی ملک‌افضلی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره رسیدگی به پرونده شکایت از محمود احمدی‌نژاد گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی بوده و در ماده 19 قانون تعیین حدود وظایف سیاست جمهوری اسلامی ایران به این نکته اشاره شده است که رسیدگی به جرائم رئیس‌جمهور باید مستقیم به دادگاه ارجاع شده و دادسرا دخالتی در این موضوع ندارد بنابراین این جلسه فقط رسیدگی به تحقیقات مقدماتی است.

مدیرکل امور کارشناسی نظارت مجلس با بیان این‌که احمدی‌نژاد 9 شاکی دارد، ادامه داد: کمیسیون اصل 90 مجلس شاکی حقوقی این پرونده است و دیگر شاکیان، افراد حقیقی هستند. وی با بیان این‌که دادگاه احمدی‌نژاد سه‌شنبه در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: از حضور احمدی‌نژاد در این دادگاه اطلاعی ندارم.

ملک‌افضلی افزود: کمیسیون اصل 90 مجلس در دو موضوع تاخیر در معرفی وزیر ورزش و جوانان از طرف رئیس‌جمهور و عدم ارائه اساسنامه شرکت ملی نفت، از احمدی‌نژاد شکایت داشته که من به عنوان نماینده حقوقی مجلس در این دادگاه حضور دارم.

تکذیب مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا

همزمان با مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو درباره موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران یک روزنامه فرانسوی ادعاهایی درباره گفت‌وگوهای فراهسته‌ای و محرمانه ایران و آمریکا مطرح کرد که با واکنش قاطع وزیر امور خارجه کشورمان روبه‌رو شد.

به گزارش ایرنا، روزنامه فرانسوی لوفیگارو در گزارشی مدعی شد مذاکراتی پنهانی میان ایران و آمریکا درخصوص سوریه و افغانستان و عراق در جریان است اما محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه با تکذیب این مطلب گفت: کاملا دروغ است و هیچ مذاکره ای جز در بحث هسته‌ای با آمریکا نداشته‌ایم.

بسیج نماز جمعه آغاز به کار کرد

با تشکیل بسیج نماز جمعه، حجت‌الاسلام یدالله شیرمردی به عنوان مسئول این بسیج معرفی شد.

در این مراسم، سردار محسن کاظمینی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) ضمن توضیح و تبیین برنامه‌های فرماندهی بسیج نماز جمعه و نقش چشمگیر نیروهای ارزشی در این ستاد اعلام کرد: تشکیل گردان‌های مختلف ستاد نماز جمعه، نشانه مردمی بودن ستاد است که قبلا نیز شاکله آن توسط ریاست این مجموعه بنا گذاشته شده بود.

وی گفت: اعضای این ستاد بدون هیچ چشمداشتی به صورت داوطلبانه همانند فلسفه اصلی بسیج به خدمت‌رسانی برای این نماز سیاسی ـ الهی مشغولند و ما نیز آمادگی هرگونه همکاری دوجانبه برای برپایی این نماز را داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
لللللللل
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
۰
۰
ما را هم به شاكیان احمدی نژاد اضافه كنید .

نیازمندی ها