نبض سیاست

جلسه مشاور روحانی با نمایندگان ۶ وزیر درباره فیسبوک

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از جلسه مشاور رئیس‌جمهور با نمایندگان شش وزیر عضو شورای عالی فضای مجازی برای رفع فیلتر فیسبوک خبر داد.
کد خبر: ۶۱۸۵۰۴
جلسه مشاور روحانی با نمایندگان ۶ وزیر درباره فیسبوک

فاطمه رهبر، نماینده تهران به فارس گفت: هفته گذشته محمدرضا صادق، مشاور رئیس‌جمهور با نمایندگان شش وزیر عضو شورای عالی فضای مجازی (وزرای علوم، ارشاد، اطلاعات، دادگستری، ارتباطات و آموزش و پرورش) در دفتر خود جلسه‌ای با موضوع هماهنگی در جهت رفع فیلتر فیسبوک برگزار کرده است.

رهبر افزود: برگزاری این جلسه سوالاتی را به ذهن متبادر می‌کند که خوب است آقای صادق درباره آنها توضیح دهد.

وی ادامه داد: جدای از نوع دعوت و محتوای این جلسه، آقای صادق باید به این پرسش پاسخ دهد که آیا از طرف شخص رئیس‌جمهور مأمور به انجام این کار شده یا این‌که به‌صورت فردی تصمیم به برگزاری چنین جلسه‌‌ای گرفته است؟

محمدرضا صادق در گفت و گو با فارس با تایید این خبر، جلسه مذکور را برای هماهنگی بیشتر دستگاه های ذیربط در اجرای سیاست ها و برنامه های دولت عنوان کرد.

مشاور رسانه ای رئیس​جمهور در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه به طور خاص درباره موضوع رفع فیلتر فیس بوک صحبت شد، گفت: در این نشست درباره موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: اگر خانم رهبر یا هر یک از نمایندگان محترم مجلس در این زمینه از من سوال می​کردند، به آنها توضیح می دادم.

رایزنی محرمانه آمریکا با حزب‌الله

روزنامه وورلد تریبون به نقل از منابع لبنانی مدعی شد، تماس‌هایی میان سیاستمداران حزب‌الله و دیپلمات‌های آمریکایی، به‌طور مخفیانه در بیروت آغاز شده است.

به گزارش تسنیم، این روزنامه در ادامه ادعای خود به نقل از منابع لبنانی آورده است: این رایزنی‌ها و تماس‌ها درباره ثبات اوضاع در لبنان و دولت آینده این کشور است.

این رسانه می‌نویسد: برخی بر این اعتقادند که گفت‌وگوی آمریکا با حزب‌الله در جهت گرایش باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای نزدیک شدن به ایران است.

مرتضوی: نباید به خاطر شکایت پالیزدار احضار می‌شدم

سعید مرتضوی ، دادستان پیشین تهران که چند روز قبل در ارتباط با پرونده پالیزدار احضار شده بود به فارس گفت: پالیزدار و وکیلش از بنده به دلیل این‌که در مصاحبه‌هایم گفته بودم «باند پالیزدار» شکایت کردند و می‌گفتند که اطلاق «باند» به آنها افترا و نشر اکاذیب است.

مرتضوی افزود: بر اساس مقررات قانون مجازات اسلامی هرگاه جرمی از سوی سه نفر به بالا باشد، باند اطلاق می‌شود؛ بنابراین در کیفرخواستی که برای آنها صادر شده بود به این مواد استناد شد.

وی تصریح کرد: بازپرس پرونده نباید مرا احضار می‌کرد.

مرتضوی درباره اخباری مبنی بر پول‌شویی در سازمان تامین اجتماعی و ردپای بابک زنجانی در این خصوص، گفت: کل آن موضوع اشتباه است و آنچه که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این باره گفته، براساس اطلاعات اشتباهی بود که به وی داده بودند.

ممنوع‌الخروج شدن یکی از مقامات دولت قبلی

سایت جهان نوشت: رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که بتازگی قصد خروج از کشور را داشته، متوجه شده ممنوع‌الخروج است.

به گزارش جهان، جلوگیری از خروج رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به دلیل وجود موارد اتهامی تازه‌ای است که در دستگاه قضایی علیه وی مطرح است.

بر اساس این گزارش، وی پیش از این به دلیل اتهاماتی در حوزه مسائل مالی و موضوعات دیگر، بازداشت و مورد عفو قرار گرفته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها